Toon posts:

Van video [gele lotus] naar CAI [TV]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag. Volgens mij gaat het wel maar hoe?

Ik heb een dvd speler en een hele oude tv :P
Nu wil ik die dvd-speler op die oude tv aansluiten maar dit gaat alleen als ik de plug kan veranderen.

Uit de dvd-speler komt dus de gele video plug (audio boeit niet), kan ik deze met een omzet stukje of zoiets omzetten naar een normale CAI aansluiting zodat ik deze in die oude tv kan proppen?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Dat kan... dat omzetstukje heet 'modulator'. In een videorecorder zit zoiets ingebouwd, maar een dvd speler kan dat niet. Zo'n modulator maakt van je audio- en videosignaal een tv frequentie die je op je ouwe tv kunt instellen.

Het kan natuurlijk ook met een videorecorder... DVD op de scart en met de CAI kabel naar je tv.

Punctuality is the politeness of kings

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt dan een zgn RF-modulater nodig. DIt is een kastje dat je SVHS-signaal (want dat zit er ws. op die tulp (ook wel CINCH) aansluiting omzet naar een frequentie die je op je TV in kunt stellen. Te verkrijgen in de betere AV-speciaalzaak, met een beetje mazzel ook nog met audio.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 14:16

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb nog zo'n modulator geval van mijn oude nintende* 8 bit liggen die die grap uithaalt :) zoiets is vast ook los verkrijgbaar. volgens mij werd het vroeger ook bij videocamera's geleverd

edit: *nintende is geen "computer" het is nitendO 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-03-2004 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Damn, laat ik nou net die nintendo verkocht hebben :*)

Maar dan moet ik maar eens een oude videorecorder opduiken.

Bedankt voor de reactie

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27
Ik zou zeggen met'n videorecorder, da's 't makkelijkste, die modulatortjes van de Nintendo werken meestal ook alleen maar met de Nintendo zelf :P
'K denk btw dat je'n tulp-plug bedoelt ipv'n lotus-plug :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 04 maart 2004 @ 16:21:
Ik zou zeggen met'n videorecorder, da's 't makkelijkste, die modulatortjes van de Nintendo werken meestal ook alleen maar met de Nintendo zelf :P
'K denk btw dat je'n tulp-plug bedoelt ipv'n lotus-plug :P
bedoel ik ook }:O

Verwijderd

The_Eagle schreef op 04 maart 2004 @ 16:14:
DIt is een kastje dat je SVHS-signaal (want dat zit er ws. op die tulp)
Op een tulp zit een composiet signaal, dat komt niet eens in de buurt van de kwaliteit van een s-vhs signaal. Composiet is echt het meest waardeloze wat je kan krijgen...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:32:
Op een tulp zit een composiet signaal, dat komt niet eens in de buurt van de kwaliteit van een s-vhs signaal. Composiet is echt het meest waardeloze wat je kan krijgen...
Het kan nog 1 stap slechter. Video gemoduleerd op rf. Dus composite in bij zo'n modulator is niet de zwakke plek.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
bij de conrad verkopen ze uhf-modulatoren, krengen kosten eits van eur35, en dan moet je zelf nog wat solderen (om het netjes te krijgen).
of pak een video en sluit de dvd speler gewoon aan op een ingang (scart, composite, s-vhs).

ik heb een oude video in de meterkast gezet, kabels vanaf de pc ernaartoe en ik kan nu overal in huis film kijken :)

Verwijderd

bij de conrad verkopen ze uhf-modulatoren, krengen kosten eits van eur35, en dan moet je zelf nog wat solderen
Nou, niet helemaal, de goedkoopste uitvoering is een bouwpakket - maar hij is ook compleet afgemonteerd in behuizing leverbaar:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1100/1160/1165/116530_BB_00_FB.EPS.jpg
Artikelnr.: 116530 - € 23,95
Artikelnr.: 192791 - € 18,45

Maar een oude videorecorder recyclen is idd ook een goede optie - net als de oude modulator van een spelcomputer (Nintendo, Playstation etc) zoals bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.futuremax.nl/psimg/groot/psbooster-a.jpg
http://www.futuremax.nl/psimg/palb.htm € 18,-

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 05:26 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

composiet naar pal is gewoon de converteren met een modulator, maar echt super beeld is het niet. De beeld kwaliteit gaat trouwens minder achteruit dan geluid, waar echt niks van overblijft, maar dat was niet nodig bij jou.

ps. ff wat kolen op het vuur van de composiet vs s-vhs discussie. Composiet kan de kwaliteit van s-vhs met gemak benaderen, als je maar gebruikt maakt van een goede 75Ohm kabel. Alleen in het roodspectrum verlies je enigzins beeld kwaliteit door overlap in signaal. Deze stelling durf ik aan te gaan, omdat ik thuis al een paar jaar een composietkabel gebruik van 8 meter, die vaak beter beeld geeft dan een svhs kabel van 2 meter.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1