Toon posts:

Twin CD player leest geen CDR's :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst ff voordat ik commentaar krijg dat lijkt op: verkeerde forum! enz enz.... ik plaats dit in SG aangezien mijn probleem enigszins hardwarematig van aard is (maar niet computer related) en ook wel audio is maar toch ook weer niet.... als een mod vind dat het toch ergens erin thuis hoort, move dan maar..... sorry voor het ongemak ik weet het ook niet hoor :)

Het gaat zich om het volgende. Een maat van me heeft een Stageline Twin CD speler (ja zo'n 19" DJ ding met pitch enz enz).
Aangezien hij gaat stoppen met draaien verkoopt hij dat ding en mag ik hem voor een leuk prijsje hebben.
Nu is er 1 probleem: Hij leest (bijna) geen cdrs (helemaal niet als ze sneller dan 2x gefikt zijn). Aangezien echter de prijs zo aantrekkelijk is en het een vet uitgebreide is (joystick control, 2 cuepoints enz enz) wil ik dat ding wel graag hebben. Mijn vraag is nu (simpelweg?) hoe krijg ik dat ding zo gek om wel cdrz te lezen? Ga er maar ff vanuit dat de lenzen niet vies zijn. Moet ik gewoon de lenzen vervangen (kan dit zomaar?) of is het wat anders?
Tja...... en het moet ook nog rendabel zijn...

Thanx in advance!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Misschien dat de pickups niet overweg kunnen met een CD met lage reflectie?
Anders wil misschien een firmware-update weleens helpen.

En ik vind dit in AV thuishoren, dus daar gaat hij nu heen.:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik van een standalone cd speler de firmware updaten? (heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord).....

Als het die pickups zijn (ik d8 ook aan reflectie) is dat goed te vervangen of wordt dat gekkenwerk?

Verwijderd

Het moet wel een heel lief vriendenprijsje zijn natuurlijk. Wat ben je van plan om te doen met deze machine? Gewon om te spelen is hij wel leuk, Maar het is absoluut geen disco-kwaliteit...

Maar het ging natuurlijk om een andere vraag :P:

Tja, ik weet het niet. Heb geen verstand van cd-spelers. Je zou een meeltje kunnen sturen naar stage-line...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil het ding eigenlijk gebruiken voor mijn drive in mits hij goed werkt natuurlijk anders heb ik er nix aan.
Ja ik weet dat een Denon/Pioneer/Numark beter is maar tja... ik ben geen miljonair.

Prijs is trouwens 300 incl flightcase (niet gek opzich)...... maar ik moet hem dus wel zien te modden voor cdr gebruik!

Verwijderd

300 piek is inderdaad niet veel, zeker als je er een case omheen krijgt. Dat zou ik meteen doen, als ik behoefte had aan een cd-speler :P.

Weet stageline niets over het modden van zo'n ding? Of willen ze dat niet vertellen?
Pagina: 1