Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
Met je huidige info is het inderdaad hopeloos. Welk type/nummer? Ik heb twee Creatives en ze werken allebei. Net zoals onder Windows moet je onder Linux soms een driver apart downloaden en installeren. Niet zo moeilijk, maar je moet de driver even weten te vinden, ze staan nl. vaak niet vermeld op de website van de fabrikant.
De "Creative WebCam NX". Voorzover opzoekingswerk me wat opleverde maakt deze gebruik van de zc0301-bridge. Van de sensor weet ik niet echt veel buiten dat het een CMOS-kleurensensor is op 352*288 (met interpolatie tot 640*480).
Een paar fotos (met mijn oude cam getrokken
)
en
Een paar fotos (met mijn oude cam getrokken
en
Verwijderd
Via google: http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=2111 (m.a.w.: geen driver
). Meer info.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 18:51 ]
Bad luck. Ik heb deze ook in mn handen gehad en tot op heden kun je ze niet gebruiken in linux. Ik heb ze vervangen door Creative Webcam Pro's, die werken perfect (ov511 chip).
Hmz, ik ga de cam verkopen en met het geld koop ik gewoon een andere 
Hebben jullie soms ervaringen met de Logitech Quickcam Express en hoe is het gebruiksgemak? (mijn huidige cam hoefde ik gewoon in te pluggen en waarempel, daar was /dev/video0 en hij kon direct worden gebruikt door gnomemeeting). Eventuele andere webcams zijn ook goed.
Owja, ik weet da dit ook op google te vinden is, maar aangezien ik hier toch al n topic open had, kan ik ook jullie mening eens vragen he
Hebben jullie soms ervaringen met de Logitech Quickcam Express en hoe is het gebruiksgemak? (mijn huidige cam hoefde ik gewoon in te pluggen en waarempel, daar was /dev/video0 en hij kon direct worden gebruikt door gnomemeeting). Eventuele andere webcams zijn ook goed.
Owja, ik weet da dit ook op google te vinden is, maar aangezien ik hier toch al n topic open had, kan ik ook jullie mening eens vragen he
Verwijderd
Ik heb een express. Je moet handmatig /etc/modules.conf aanpassen in RedHat 9.0, en de driver zat bij mijn installatie niet in de default kernel dus ik moest apart de driver downloaden (linkje). Simpelweg 'make && make install' plus de entry 'alias char-major-81-0 qc-usb' in /etc/modules.conf was genoeg om hem aan de praat te krijgen.
En ja, dat is niet gebruikersvriendelijk. Leve project Utopia! \o/.
En ja, dat is niet gebruikersvriendelijk. Leve project Utopia! \o/.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 23:51 ]
Pagina: 1