Toon posts:

[w2k] XP computers lokale rechten geven

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je op een windows 2000 server het zo instellen dat een bepaalde groep toegangsrechten heeft op lokale dirs. Dus op hun eigen computer, en zodat ik niet elke pc bij langs moet.
Heb het al met security templates geprobeerd maar dit lijkt niet echt te lukken.

Verwijderd

Topicstarter
En is het ook mogelijk om voor elke user in xp de vormgeving om windowsklassiek te zetten in plaats van windows-xp stijl of meot je dan echt elke pc bij langs.

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
GPO knopen aan de OU waar je Computer accounts in hangen. >
Edit >
Computer Configuration >
Windows Settings >
Security Settings >
File System >
Rechtermuisknop > Add file (kan ook een directory zijn).

Voor de vormgeving staat wel iets in de User configuration van de GPO. Waar weet ik niet zo gauw.

Trouwens kun je de volgende keer de Edit knop gebruiken? Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd...

[ Voor 38% gewijzigd door The Genie op 04-03-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik dit dus ook gedaan, maar dan heb ik nog geen volledige toegang tot die directory terwijl ik dit wel aangeef. Ik heb alleen een OU waar de users in hangen?
Moet dit op de computers ingesteld worden?
De rechten heb ik inmiddels, na de computers ook in Ou geplaatst hebben en na inloggen nog een keer opnieuw opstarten werkt het.
Nu alleen nog vormgeving op windows klassiek en ingesteld op beste prestatie?
ZIt dit ook ergens in het register?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 18:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga gewoon zelf even proberen - policy settings als windows theme's enzo opgeven is toch echt wel gemakkelijk zelf te vinden hoor. Verder wil ik je vragen je laatste bericht te bewerken als je zelf de laatste poster bent.

Iig - dit topic gaat dicht - je moet dit echt zelf kunnen vinden.

Dit topic is gesloten.