Toon posts:

[2k] Accu-icoon actualiseert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met mijn notebook: normalerwijs zie je bij een notebook het icoontje van de accu langzaam 'leeglopen' als je op de accu werkt. Die van mij doet dat echter niet. Hij blijft op 'vol' staan, zodat het notebook plotseling leeg blijkt te zijn.

Dit probleem is er pas sinds ik winXP heb vervangen door win2k, dus het moet (volgens mij) een softwareprobleem zijn.

Weet iemand de oplossing?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

momania

iPhone 30! Bam!

OS even in de titel gezet, zie Windows Operated Systems - Policy ;)

Heb je voor je laptop nog aparte drivers geinstalleerd toevallig voor energie beheer?
Welke laptop is het?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Fujitsu-Siemens Amilo D7830

Ik heb geen andere dingen voor energiebeheer geïnstalleerd. Gewoon de standaard-windows-applicatie.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

momania

iPhone 30! Bam!

Probeer even of het na het installeren van een chipset driver wel goed gaat:
link

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heeft geen effect.....

Verwijderd

Ik weet dit niet zeker, en feit dat hoogstwaarschijnlijk je bios settings niet hebt veranderd maakt het onwaarschijnlijk:

Check in je device manager, of je computer een standaard computer is, of een acpi computer.
Als het standaard is, kan het zijn dat windows gewoon je accu info's niet uitleesd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook dat is het niet. Hij is als ACPI ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig schopje...?!?

Verwijderd

batterij refresh al gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee. Hoe doe je dat?

Verwijderd

als ik me niet vergis kun je dat ergens in de bios aangeven. Maar niet elke notebook ondersteunt dit.

Anders laat de accu eens een paar keer echt helemaal leeglopen, en volledig weer opladen. dan helpt ook wel eens. Het kan namelijk zijn dat je batterij "lui" aan het worden is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het probleem zit niet in de batterij. Die functioneert prima. Alleen de weergave van de resterende batterij-energie in w2k geeft niet de actuele hoeveelheid weer.
Pagina: 1