Wancatan via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Ik wil graag met een vriending wancaten spelen. Dit is een spel dat gebaseerd is op de kolonisten van catan.

Om verbinding met je ''tegenstander'' te maken moet je zijn/haar ip adres invullen. Het probleem is echter dat we beide verbinding met internet hebben via een router. We hebben dus beide een intern ip adres. Hoe los ik dit op? Als ik het ip-adres van de router invul dan gebeurt er niets.

Het gaat om een chello verbinding met statisch ip-adres met medion wireless router en een casema verbinding met sweex router en dynamisch ip-adres, beide computers draaien winxp

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
Je moet ff ontdekken op welke poort er gespeeld word, en dan kun je waarschijnlijk in je router wel de poort forwarden naar een intern ip!

..:: ::..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

En als je je afvraagt hoe je die poorten moet forwarden: Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Signature

• argro
poorten forwarden lukt wel, hoe kom ik er achter welke poorten dat spel gebruikt?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik neem aan, dat het je wel lukt om te verbinden met een server die bij iemand anders staat, die z'n portmapping verhaal wel goed heeft.

Je moet gewoon met de server verbinden, en dan ff met netstat kijken kijken wat het externe poort is, en vervolgens moet je bij je eigen router die poort mappen naar je PC, en dan kunnen anderen met jouw server verbinden!

..:: ::..

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

de poort is 20931

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt wannagame gebruiken om elkaar te vinden en je eigen ip adres te vinden.
Moet je echter wel nog steeds je poort instellen in je router.
Poort 20931
http://www.wannagame.com/
Je moet je aanmelden op het forum om wannagame te kunnen downloaden.
Have Fun,

Dark Matter

• argro
imdos dank je wel! had ergens anders al poort 5556 gelezen maar die deed het niet, 20931 wel!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Portmappen dus Het Grote Poortmappingsverhaal

Volgende keer zelf eventjes de porten opzoeken en in de FAQ neuzen, is heus niet zo moeilijk ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.