[HTML/JPG/PHP]

Pagina: 1
Acties:

• fritsie25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2023

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Topicstarter
Ik maak gebruik van postnuke op mijn website ( www.kztv.nl/nieuw) . Nu maak ik dan ook gebruik van blocks op deze site. Aan de rechterkant staan een aantal blocks zoals weer, poll en nieuws. Bij deze blocks zie je aan de rechterkant een oranje streep (helaas). Mijn vraag is ...hoe ik die weg krijg?

Het lijkt me dat het een jpg cq tiff bestandje is en heb dan ook gezocht in mijn image mappen naar dit bestand. Helaas kon ik niets vinden. Ik heb ook gespeurd in het script van mijn theme.php, helaas kon ik daar ook niets vinden. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

kort gezegd: oranje verticale strepen weghalen in de rechterblokken.
website: www.kztv.nl/nieuw
Maak gebruik van postnuke

heb mijn titel van message niet afgemaakt....mijn excuses

[ Voor 6% gewijzigd door fritsie25 op 04-03-2004 15:08 . Reden: titel niet afgemaakt ]

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

* pasta ziet geen oranje strepen :?
(WinXP SP1, FireFox 0.8)

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je hiervoor niet beter gebruik maken van de support forums op de postnuke site :?

edit:
En ook hier geen oranje lijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 04-03-2004 14:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In deze map [webserver rootmap]/themes/SeaBreeze/style/styleNN.css staat een stylesheet bestand waar je een aanpassing kunt doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 04-03-2004 14:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 13:57

gvdh81

To got or not to got..

Doe view source, ga naar regel 213;
<td rowspan="3" bgcolor="#CC6600" width="1%">[img]"themes/SeaBreeze/images/.gif"[/img]</td>

Dat is de kleur, en het plaatje kan ie niet vinden omdat het "/.gif" is. Errors uit je code slopen doet wonderen. Waarschijnlijk is het dus een stukje code uit het blok wat je daar gebruikt. Kun je niet het blok bekijken en dan tot de conclusie komen dat er wat foutjes instaan?

[ Voor 39% gewijzigd door gvdh81 op 04-03-2004 14:42 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 15:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ten eerste vind ik dit vrij vies:
HTML:
1
<style type="text/css">@import url("themes/SeaBreeze/style/style.css"); </style>
Kan je veel beter gewoon zo doen:
HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="themes/SeaBreeze/style/style.css">
Verder staat je HTML-code vol met <td class="tdback"> hoewel in je stylesheet nergens ".tdback" genoemd wordt. Je stylesheet vind ik ook zeer rommelig. Het is zo heel moeilijk te debuggen! Waarschijnlijk is het probleem vrij makkelijk op te lossen als je je code een beetje opschoont...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Mx. Alba schreef op 04 maart 2004 @ 14:44:
Ten eerste vind ik dit vrij vies:
...
Waarom vind je dit vies, als ik vragen mag? :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Topicstarter
ik heb niet zoveel verstand van css en heb daarom de standaard van postnuke genomen. Tevens zijn er nauwelijks tot geen topics over postnuke.

Erg raar dat sommige mensen geen oranje verticale streep zien. Het is er tocht echt. Ik ga het script nog eens doornemen...bedankt met de tips tot zover

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ahh.. na het getest te hebben in IE6 met SP1 kwam ik erachter dat er wel oranje strepen staan. Maar goed, ik sluit me bij deze aan bij [rml]Spider.007 in "[ HTML/JPG/PHP]"[/rml] :)

Signature

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rickets schreef op 04 maart 2004 @ 14:48:
Waarom vind je dit vies, als ik vragen mag? :)
Waarom zou je SSI gebruiken als gewone HTML het ook kan??? Daarom is het vies :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Mx. Alba schreef op 04 maart 2004 @ 14:52:
Waarom zou je SSI gebruiken als gewone HTML het ook kan??? Daarom is het vies :)
Het is geen SSI, het is een andere manier om een stylesheet aan je document te koppelen :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rickets schreef op 04 maart 2004 @ 14:57:
Het is geen SSI, het is een andere manier om een stylesheet aan je document te koppelen :)
Dan toch vind ik de <link> manier mooier :) lekker puh!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Rickets schreef op 04 maart 2004 @ 14:57:
[...]

Sterker nog... het is de preferabele methoden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Topicstarter
het gaat mij niet erom of het er mooi uit ziet (als script) maar dat die oranje lijnen weg gaan... :P

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Topicstarter
gvdh81 schreef op 04 maart 2004 @ 14:41:
Doe view source, ga naar regel 213;
<td rowspan="3" bgcolor="#CC6600" width="1%">[img]"themes/SeaBreeze/images/.gif"[/img]</td>

Dat is de kleur, en het plaatje kan ie niet vinden omdat het "/.gif" is. Errors uit je code slopen doet wonderen. Waarschijnlijk is het dus een stukje code uit het blok wat je daar gebruikt. Kun je niet het blok bekijken en dan tot de conclusie komen dat er wat foutjes instaan?
Maarre hij doet dat bij alle blocks aan de rechterkant...hmmm zou het dan aan mijn theme.php liggen...ik zou natuurlijk de kleur kunnen wijzigen in ffffff....dan zou niemand het meer zien

Verwijderd

Spider.007 schreef op 04 maart 2004 @ 15:02:

Sterker nog... het is de preferabele methoden :)
Dan heb ik iets gemist geloof ik. Heb je een bron waar dat staat uitgelegd?

Verwijderd

fritsie25 schreef op 04 maart 2004 @ 15:11:
[...]

Maarre hij doet dat bij alle blocks aan de rechterkant...hmmm zou het dan aan mijn theme.php liggen...ik zou natuurlijk de kleur kunnen wijzigen in ffffff....dan zou niemand het meer zien
Als je de kleur kan wijzigen, dan betekent het dus dat het geen image is om mee te beginnen, dan zou het gewoon een table cell zijn oid die een achtergrondkleur heeft!

Hoe moeilijk is het om even in de source te kijken en te zien dat het om de volgende regel gaat:

er is dus geen plaatje opgegeven in deze cel, je kan dus of de template opzoeken waar het in staat en deze regel verwijderen, of gewoon de achtergrondkleur attr. verwijderen danwel aanpassen.

O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:12:
[...]

http://www.mako4css.com/csstwo.htm

en

http://www.google.com/sea...-8&oe=UTF-8&q=css+@import

Verwijderd

Leuk, maar waaruit blijkt dan dat
HTML:
1
<style type="text/css">@import url("themes/SeaBreeze/style/style.css"); </style>

de voorkeur verdient boven
HTML:
1

?

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:21:
[...]

Als je de kleur kan wijzigen, dan betekent het dus dat het geen image is om mee te beginnen, dan zou het gewoon een table cell zijn oid die een achtergrondkleur heeft!

Hoe moeilijk is het om even in de source te kijken en te zien dat het om de volgende regel gaat:

er is dus geen plaatje opgegeven in deze cel, je kan dus of de template opzoeken waar het in staat en deze regel verwijderen, of gewoon de achtergrondkleur attr. verwijderen danwel aanpassen.

O-)
Thnx heren (en dames??)..ik ga ermee aan de slag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:31:
Leuk, maar waaruit blijkt dan dat
HTML:
1

de voorkeur verdient boven
HTML:
1

?
Het hangt er vanaf wat je wilt, er staat dat je met deze methode een aparte stylesheet kan maken voor NN4 (die beperkte CSS ondersteunt) en dat zonder JavaScript te gebruiken.
Dat het de preferabele methode is hangt dus ook af van wat je wilt.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:12:
[...]

Hmmm.. ik kan het niet meer terugvinden. Het zou goed kunnen dat het een foute intepretatie van mij is geweest; ik dacht eigenlijk dat link deprecated was :)

---

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:38:
[...]
Je zou je site dan ook in net (x)html kunnen maken zodat in nn4 (die ik nu even onder het kopje textbrowsers zet) ook net eruit ziet.

ooit was het idd de manier om het met @import te doen, maar die tijd zijn we lang voorbij :)

ik zei niets over deprecated....

[ Voor 6% gewijzigd door disjfa op 04-03-2004 16:04 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:38:

Het hangt er vanaf wat je wilt, er staat dat je met deze methode een aparte stylesheet kan maken voor NN4 (die beperkte CSS ondersteunt) en dat zonder JavaScript te gebruiken.
Tja, we leven inmiddels in 2004, maar ok, ik ken wel een beetje CSS, en ik weet dat NS4 een browser van niks is.

Wat mij dwarszit is dat Spider.007 verkondigt dat de @import manier het meest is aan te bevelen. Het lijkt mij dat dat totaal nergens op slaat, en in XHTML is het zelfs af te raden omdat er CDATA staat binnen het style element, en sommige browsers gaan niet goed overweg met CDATA sections.

Kortom, het is eigenlijk sowieso af te raden om style tags te gebruiken in verband met implementatieproblemen, en het is wat mij betreft ook af te raden om styles in het document te zetten, omdat het veel betere mogelijkheden biedt als deze van buitenaf worden toegepast, denk aan alternate stylesheets bijvoorbeeld.

Verwijderd

Het link element is absoluut niet deprecated, en het komt in XHTML 2.0 nog gewoon voor.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 15:51 ]

Pagina: 1