Toon posts:

[Exact Globe / SQL server] multiuser probleem *

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over exact globe 3.7 en SQL on Windows 2000 server
Dit is een oud pakket, maar het doet wat nodig is dus lekker laten draaien.

De server draaide goed met Exact en SQL7
Meerdere users konden tegelijk inloggen
Het gehaal werkte niet na het installeren van SQL7 sp4

Na een hardwarecrash heb ik een reinstall gedaan.
Meteen een upgrade gedaan van SQL7 naar SQL 2000
Ook hier werken de exact clients niet meer na het aanbrengen van
een SQL2000 sp

Dat maakt hier niet zo uit dus verder niet moeilijk over gedaan.
Nu kom er achter dat multiuser niet meer weer.
De eerste client die exact start kan inloggen, de rest loopt keihard vast.

Terug naar SQL7 kan niet, want de DB zijn geupgrade naar SQL200

Waarom werkt multiuser niet meer
Kan ik misschien toch downgraden naar SQL7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet weinig van de materie Exact en SQL, dus ik schiet ook maar wat ;) Maar kan het zijn dat je met de upgrade de DB-users overschreven hebt? En dan bedoel ik dus de logins waarmee users connecten naar de DB? Kan best zijn dat je dat Exact met 1 enkele login moet laten doen onder 2k ipv voor iedere user een aparte.

Heb je nog ondersteuning van Exact zelf voor je pakket? Anders zou je nl ook eens een mailtje / call naar Exact er aan kunnen wagen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-12 10:29
Traceer het probleem met SQL profiler of bel de leverancier van exact globe voor technische ondersteuning.

Het verbaast me dat je met een vraag als deze op een forum voor tweakers komt. Welke tweaker weet dit ?
Met een specifiek probleem als dit moet je professionele hulp inroepen, ( zeker als je het voor een bedrijf doet) en al helemaal als het oplossen van dit soort problemen je werk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hang al een tijdje aan de telefoon met Exact (CSS), maar tot nu toe was dat redelijk kansloos. Vandaar dat ik hier post met de hoop dat iemand weet waarom SQL niet multiuser is bij mij.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Exact levert veel, maar geen OS. Dus WOS ---> Software Algemeen + titledit :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De hulp van Excact was deels nuttig
Local werkt het wel goed, dus ook in terminal sessies.
Helaas moet ook een deel in VMWare draaien en dat werkt voor geen meter in een RDP.

Iemand nog een suggestie waarom SQL me remote maar een sessie laat maken en lokaal onbeperkt ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik weet eigenlijk niet hoe dat in jouw geval werkt, maar heb je genoeg CAL's?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 04 maart 2004 @ 19:49:
Ik weet eigenlijk niet hoe dat in jouw geval werkt, maar heb je genoeg CAL's?
Ik ben een SQL noob
Waar kan ik dat vinden ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoe en wat in Globe weet ik niet. Het is even geleden dat ik een SQL server heb geinstalleerd, daar kon je het IIRC bij installatie opgeven. Achteraf kan je als het goed is CAL's toevoegen via de licensing manager (te vinden in config panel). Al ben ik er wat roestig mee :X
Zorg natuurlijk wel dat je genoeg licenties hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 04 maart 2004 @ 20:53:
Hoe en wat in Globe weet ik niet. Het is even geleden dat ik een SQL server heb geinstalleerd, daar kon je het IIRC bij installatie opgeven. Achteraf kan je als het goed is CAL's toevoegen via de licensing manager (te vinden in config panel). Al ben ik er wat roestig mee :X
Zorg natuurlijk wel dat je genoeg licenties hebt :)
Dit werkt !! Zo simpel en toch zo geniaal
Licenties voor SQL7 stond op 0
Zowiezo raar dat SQL7 in het configscherm staat want op deze server draait SQL2000. Maargoed licenties van 0 naar 10 gezet en alles werkt nu perfect.

Bedankt allemaal voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1