contractverlenging T-Mobile op oude abbonementen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Ik heb al heel erg lang een T-mobile abbonement (sinds 99 ofzo al). Ik heb dus ook nog een abbonement op de oude voorwaardes, 180 belminuten.

Vorig jaar februari heb ik mijn contract verlengt voor 1 jaar, en kreeg toen een nokia 6310i gratis. Ik kan nu dus al sinds 3 weken mijn abbonement weer verlengen.

Ik heb dus vorige week een offerte aangevraagd voor een contractverlenging gebaseerd op 1jaar. Ik heb nu volgens de brief die ik kreeg de keuze uit een aantal toestellen, maar voor de leukere toestellen moet ik nu minimaal 100 euro bijlappen. Dat zie ik dus niet zo zitten.
Ik heb dus net de klantenservice weer gebeld, en een offerte aangevraagd voor een 2jarige verlenging. Ik gaf toen ook aan dat ik de toestelprijzen nogal hoog vind, zeker vergeleken met voorgaande jaren.
Zij gaf toen aan dat dit te maken heeft met mijn belgedrag, aan de hand daarvan stellen ze de toestelkorting vast. Volgens haar heb ik die toestelkorting dus ongeveer zelf in de hand. :/ Blijkbaar viel ik vorig jaar onder een 'belangrijkere' groep, want ik kreeg behoorlijk wat korting.

Tevens gaven ze tijdens het eerste telefonische contact voor de offerteaanvraag al aan dat ik ook kon kiezen voor 50% korting op mijn factuur, in plaats van een toestel. Ik las echter net in die aanbieding van de verlenging dat ik dan wel overstap op een Sim Only abbonement, waarop ik dan 50% korting krijg op de in te kopen belminuten.
Dit houd dus in dat ik van mijn 180min abbo af ben, en dan moet kiezen tussen een 150 of 225min sim-only abbo.. Ik gaf net al aan in het gesprek met de klantenservice dat ik dit raar vind, omdat ik dan mijn voordelen van het oude abbonement kwijt ben.
Zij gaf toen als antwoord dat ze dus eigenlijk van de oude abbo's afwillen, en dat ze daarom dit soort aanbiedingen doen. Als ik mijn contract dus verleng via de 50% korting regeling direct bij T-mobile, of als ik mijn contract verleng bij een andere partij, dat ik dan dus op de nieuwe abbonementsvorm over MOET.

Ik vind dit uiteraard een hele kwalijke zaak, omdat ik er al heel lang een abbonement heb. Ik wordt dus benadeeld als ik mijn contract verleng. Als ik mijn contract echter verleng direct bij Tmobile, met als keuze een nieuw toestel, dan mag ik dan WEL weer het oude abbonementsvorm houden.. :?

Mijn huidige toestel (nokia 6310i) is nog wel redelijk goed, maar wel beschadigd op alle hoekjes, en een dikke scheur in het scherm. Ik wil dus graag een nieuw toestel. De korting die ik echter krijg bij een 1jarige verlening is niet veel, en de keuze die ik heb voor de zogenaamde 50% korting is ook waardeloos, omdat ik er in alle opzichten op achteruit ga. |:(

Wat is jullie mening over de handelswijze van T-Mobile hier?!

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit was voor mij de reden om T-Mobile gedag te zeggen en over te stappen op Orange.... Voorheen was ik altijd heel tevreden met Ben, maar toen me ze een enorm slecht aanbod deden, besloot ik dat ik mijn Ben regelmatig '99 maar gedag moest zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 18:51
Ik heb ook al sinds 99 ben/T-mobile maar dit heb ik nog nooit gehad. heb nu sinds 99 ieder jaar kunnen verlengen met gratis toestel. Zonder dat ik bij hoefde te betalen ben eigenlijk wel zeer tevreden over hoe ze te werk gaan had een ben vaak abbo en heb nu t-mobile 300 zakelijk. Krijg over een maand de Blackberry op proef voor een maand.
En mn belgedrag valt wel reuze mee.

Maar waarom direct verlengen bij t-mobile ik gaat altijd naar de winkel waar ik mn contract heb afgesloten (t-for telecom).
En die werken volgens een lijst met aanbiedingen denk aleen dat je dan een 150 t-mobile abbo moet nemen om uberhoubt een gratis toestel te krijgen. Of je zouw een contract van 2 jaar moeten nemmen maar denk dat je dat even bij een telefoon winkel moet vragen wat de aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Savages schreef op 04 maart 2004 @ 14:05:
Mag ik het even heel simpel benaderen?

Je hebt een contract voor bepaalde tijd met T-Mobile. Dan wil je verlengen na het einde van dat contract, maar de voorwaarden staan je niet aan:
1. je kiest toch voor T-Mobile
2. je gaat weg bij T-Mobile.

Sim-pel

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 15:51

thomaske

» » » » » »

Op www.sitel.nl kan je ook je t-mobile abbo verlengen, daar hebben ze veel scherpere aanbiedingen dan bij t-mobile zelf, is mijn ervaring

edit:

hmmjah.. heeft niets te maken met je oude abbo-vorm, sitel biedt alleen de nieuwe aan..

[ Voor 28% gewijzigd door thomaske op 05-03-2004 12:33 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:36
Savages schreef op 04 maart 2004 @ 14:05:

...

Ik heb dus vorige week een offerte aangevraagd voor een contractverlenging gebaseerd op 1jaar. Ik heb nu volgens de brief die ik kreeg de keuze uit een aantal toestellen, maar voor de leukere toestellen moet ik nu minimaal 100 euro bijlappen. Dat zie ik dus niet zo zitten.

...

Dit houd dus in dat ik van mijn 180min abbo af ben, en dan moet kiezen tussen een 150 of 225min sim-only abbo.. Ik gaf net al aan in het gesprek met de klantenservice dat ik dit raar vind, omdat ik dan mijn voordelen van het oude abbonement kwijt ben.

Zij gaf toen als antwoord dat ze dus eigenlijk van de oude abbo's afwillen, en dat ze daarom dit soort aanbiedingen doen. Als ik mijn contract dus verleng via de 50% korting regeling direct bij T-mobile, of als ik mijn contract verleng bij een andere partij, dat ik dan dus op de nieuwe abbonementsvorm over MOET.

Ik vind dit uiteraard een hele kwalijke zaak, omdat ik er al heel lang een abbonement heb. Ik wordt dus benadeeld als ik mijn contract verleng. Als ik mijn contract echter verleng direct bij Tmobile, met als keuze een nieuw toestel, dan mag ik dan WEL weer het oude abbonementsvorm houden.. :?

...

Wat is er mis met hun handelswijze eigenlijk? Ik zie het probleem niet.

Dat zij af willen van de 'oude' abonnementsvormen, daar zullen ze wel hun redenen voor hebben en dat het is hun goed recht dat zij geen SIM-only 'oud'-abonnement aanbieden. Je kunt ze dat niet verplichten. In die zin kun je het al coulant van ze vinden dat ze je wel de mogelijkheid bieden om je 180-abonnement te verlengen i.c.m. een toestel. T-Mobile kan er ook voor kiezen om die abonnement überhaupt niet meer te verlengen.

Dan blijven er gewoon drie opties over waarvan jij er twee hebt genoemd:
1) Verlengen met 180-abonnement (oud) met toestel;
2) Overstappen naar een 150 of 225 SIM-only abonnement
3) Overstappen naar een andere aanbieder (5 netwerken en zelf > 5 aanbieders).

Aan jou de keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik begrijp hieruit dat ik mijn oude "ben regelmatig " (100 minuten) dus nog steeds kan verlengen, maar alleen direct via T-mobile en dan een nieuw toestel zou kunnen kiezen? Klinkt goed toch?

Ik snap best dat ze van deze abbo's afwillen. Nieuwe levert ze veel meer op. Het blijft een bedrijf he :)

Ik ga ze maar eens bellen of mailen voor een aanbieding.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
basset schreef op 05 maart 2004 @ 12:22:
Ik begrijp hieruit dat ik mijn oude "ben regelmatig " (100 minuten) dus nog steeds kan verlengen, maar alleen direct via T-mobile en dan een nieuw toestel zou kunnen kiezen? Klinkt goed toch?
yep, dat kan dus.
Omdat het een oud, niet meer bestaand abbonnement is, kan dat alleen via T-Mobile en niet in de winkel. Maar het aanbod wat ze je dus doen hangt sterk af van je belgedrag en dat viel bij mij dus negatief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Wat was die slechte aanbieding precies?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Heb net even gebeld met T-mobile.

Om mijn huidige abbo te verlengen kan ik kiezen uit de 3510i en SE 230 gratis voor 2 jaar (mijn belgedrag is niet "spectaculair" te noemen :) ) Voor hun niet nee haha

Maar de E700 zou al 217 euro zijn! Das beetje te duur vind ik. Ik zie het wel. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Mijn vrouw gaat dit abbo en telefoontje gebruiken. Moeten we maar ff kijken wat ze wil. En ze kan altijd haar oude toestel nog gebruiken die het perfect doet nog steeds.

ff briefje afwachten

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Waarom rechtstreeks contact opnemen met T-Mobile? Gewoon de winkel binnenstappen en zeggen dat je je contract wil verlengen.

Je kan dan gewoon profiteren van dezelfde kortingen die een nieuwe abonnee ook krijgt alleen verleng je dan je abo.
Ze nemen alleen heel even contact op met T-Mobile en vragen of je verlengd mag worden met het nieuwe contract en dan is alles in orde...

Heb ik nu al 2 keer gedaan en ik krijg gewoon dezelfde kortingen op een telefoon als een nieuwe abonnee die een contract afsluit voor hetzelfde abonnement. Je mag alleen nieet MEER korting verwachten..

edit: ik lees net pas dat je niet van je BEN abo af wilt, maar ik ben bang dat je toch zal moeten overschakelen naar een T-Mobile abo..

[ Voor 11% gewijzigd door WaSteiL op 05-03-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
jordan2k schreef op 05 maart 2004 @ 11:51:
Ik heb ook al sinds 99 ben/T-mobile maar dit heb ik nog nooit gehad. heb nu sinds 99 ieder jaar kunnen verlengen met gratis toestel. Zonder dat ik bij hoefde te betalen ben eigenlijk wel zeer tevreden over hoe ze te werk gaan had een ben vaak abbo en heb nu t-mobile 300 zakelijk. Krijg over een maand de Blackberry op proef voor een maand.
En mn belgedrag valt wel reuze mee.

Maar waarom direct verlengen bij t-mobile ik gaat altijd naar de winkel waar ik mn contract heb afgesloten (t-for telecom).
En die werken volgens een lijst met aanbiedingen denk aleen dat je dan een 150 t-mobile abbo moet nemen om uberhoubt een gratis toestel te krijgen. Of je zouw een contract van 2 jaar moeten nemmen maar denk dat je dat even bij een telefoon winkel moet vragen wat de aanbiedingen zijn.
Als ik mijn contract dus verleng bij een winkel, dan moet ik inderdaad over naar een andere abonnementsvorm. Hierbij raak ik dus de voordelen van het oude abonement kwijt :/
Wekkel schreef op 05 maart 2004 @ 11:55:
[...]
Mag ik het even heel simpel benaderen?

Je hebt een contract voor bepaalde tijd met T-Mobile. Dan wil je verlengen na het einde van dat contract, maar de voorwaarden staan je niet aan:
1. je kiest toch voor T-Mobile
2. je gaat weg bij T-Mobile.

Sim-pel :?
Ik ben van mening dat je het huidige contract verlengt, gebaseerd op de oude voorwaarden. Dit was de vorige 2 verlengingen namelijk ook zo.
basset schreef op 05 maart 2004 @ 13:33:
Heb net even gebeld met T-mobile.

Om mijn huidige abbo te verlengen kan ik kiezen uit de 3510i en SE 230 gratis voor 2 jaar (mijn belgedrag is niet "spectaculair" te noemen :) ) Voor hun niet nee haha

Maar de E700 zou al 217 euro zijn! ..knip..
Dat vind ik dus ook :|
WaSteiL schreef op 05 maart 2004 @ 15:05:
Waarom rechtstreeks contact opnemen met T-Mobile? Gewoon de winkel binnenstappen en zeggen dat je je contract wil verlengen.

Je kan dan gewoon profiteren van dezelfde kortingen die een nieuwe abonnee ook krijgt alleen verleng je dan je abo.
Ze nemen alleen heel even contact op met T-Mobile en vragen of je verlengd mag worden met het nieuwe contract en dan is alles in orde...

Heb ik nu al 2 keer gedaan en ik krijg gewoon dezelfde kortingen op een telefoon als een nieuwe abonnee die een contract afsluit voor hetzelfde abonnement. Je mag alleen nieet MEER korting verwachten..

edit: ik lees net pas dat je niet van je BEN abo af wilt, maar ik ben bang dat je toch zal moeten overschakelen naar een T-Mobile abo..
Ja dat is waar. Maar ik heb mijn abbo al 2 keer eerder direct via Tmobile verlengt, en mijn ervaring de vorige keren was dat zij meer korting geven, omdat zij je belgedrag en betalingsgedrag analyseren.

Ik kan inderdaad nu naar een gewone winkel gaan, en daar profiteren van een leuke aanbieding. Maar waar het mij om gaat is dat ik al zo'n 5 jaar trouwe klant ben, en nu in mijn ogen sterk benadeeld wordt. :/
Als ik bijvoorbeeld overga naar een Tmobile 150 abbo, dan moet ik 22,50 gaan betalen per maand. Ik betaal nu iets van 19 euro voor 180 minuten. Meestal bel ik ook nog wel ietjes meer, en de kosten per minuut zijn ook hoger dan bij het oude abbo.

ps. tevens krijg je minder korting op toestellen bij een contractverlenging, dan bij het afsluiten van een geheel nieuw contract.

[ Voor 4% gewijzigd door Savages op 05-03-2004 19:37 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Pagina: 1