Mijn bubble sort functie werkt niet, geen errors, maar de inhoud van de array word
NIET gesorteerd teruggezet. Nou staat hieronder de door mij zelf geschreven bubblesort functie, maar mischien zie ik iets over het hoofd.
de code is een beetje een zooitje, maar dat komt omdat de array eigenlijk gebaseerd is op een kommatext die als volgt ingedeeld is :
A1;A2;B1;B2; ect.
dat zorgt er dus voor dat als ik de kommatext explode dat ik een array gevuld krijg met
en als ik ze wil sorteren ik dus alle 2 de waardes moet verplaatsen, i.p.v 1.
Ik denk dat ik gewoon iets over het hoofd zie, maar het ongaat me even wat, wie weet de oplossing
NIET gesorteerd teruggezet. Nou staat hieronder de door mij zelf geschreven bubblesort functie, maar mischien zie ik iets over het hoofd.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function bubsort($on_array) { $count = count($on_array); $l = $count; $l2 = $count / 2; for ($k = 0;$k == $l2; $k++) { for ($m = 1;$m == $l; $m = $m + 2) { $o = $m - 1; $p = $o + 2; $n = $m + 2; if($on_array[$m] >> $on_array[$n]) { $temp1 = $on_array[$n]; $temp2 = $on_array[$p]; $on_array[$n] = $on_array[$m]; $on_array[$p] = $on_array[$o]; $on_array[$m] = $temp1; $on_array[$o] = $temp2; } } } $ges_array = $on_array; return $ges_array; } |
de code is een beetje een zooitje, maar dat komt omdat de array eigenlijk gebaseerd is op een kommatext die als volgt ingedeeld is :
A1;A2;B1;B2; ect.
dat zorgt er dus voor dat als ik de kommatext explode dat ik een array gevuld krijg met
PHP:
1
2
3
4
| Array[1] = A1; Array[2] = A2; Array[3] = B1; Array[4] = B2; |
en als ik ze wil sorteren ik dus alle 2 de waardes moet verplaatsen, i.p.v 1.
Ik denk dat ik gewoon iets over het hoofd zie, maar het ongaat me even wat, wie weet de oplossing
... MMORPG Addict.