{BELINEA 10 17 41}Muiscursor vervormd tekst

Pagina: 1
Acties:

• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Gegevens : TFT Belinea 101741 - Grafische kaart S3Trio 3D/2X - Resolutie 1280x1024-24 bits 75 Hz - analoge aansluiting - Win98SE.
Wireless toetsenbord en muis - Logitech
In bepaalde programma's doet zich het volgende voor :
Probleem : Als de muiscursor door de werkbalk van het programma beweegt, vervormt plots de tekst van de knoppen waar de cursor over geweest is en worden totaal onleesbaar. Eens een knop is vervormd blijkt dit besmettelijk te zijn voor de andere van zodra als je er de muiscursor op plaatst en dit gaat zo verder na dat ik het programma afsluit tot in het bureaublad toe. Het enige middel blijkt als een blinde op de tast de pc af te sluiten en weer op te starten. Dit probleem doet zich niet voor in het bureaublad of Microsoft programma's, maar wel bijvoorbeeld in het programma Regcleaner of in mijn boekhoudprogramma, ook in een beursprogramma, en andere programma's die ik recent uitgetest heb. Echt vervelend. Kent iemand dit fenomeen en misschien een ervaring of oplossing voor dit euvel.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het klinkt als een software/driver probleem.
Een S3 is wel heel erg oud en ik kan me voorstellen dat daar het probleem in zit.
Je zou eens een nieuwere kaart erin kunnen prikken. Misschien dat een familielid of kennis nog wel iets moderners heeft liggen. :)

Senile! Senile Oekaki

• ajalan
Deze kaart is 3 jaar geleden in mijn "toen" nieuw systeem geplaatst door de bouwer ervan. Is dit zo een oude kaart, dan heeft hij mij goed liggen. Welke kaart voldoet hier, voor gewoon administratief werk en internet, maar geen gamen ofzo ?

• ajalan
Ik vermoed dat het probleem opgelost is. Heb even geexperimenteerd met de instellingen van de monitor en de kaart en heb de kleuren verminderd van 24 bits naar 16 bits. Eh voila voorklopig geen geschifte knoppen meer. Groeten