Databasestructuur dit forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik weet niet of dit al eerder gevraagd/beantwoord is (ik kan het niet vinden met de search), maar ik ben benieuwd naar de tabellen die er nodig zijn voor dit forum. Hoeveel tabellen draaien er? Wat zijn de onderlinge verhoudingen? Is er 1 tabel "users" en 1 tabel "topics+replies" of zit het allemaal wat ingewikkelder in elkaar?

Kan en mag een van de mensen die hier inzicht in hebben, een tipje van de sluier oplichten?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35

Pelle

🚴‍♂️

Dit zit wel wat ingewikkelder in elkaar ja.
Ik heb overigens het flauwe vermoeden dat Parse hier niet z'n complete datastructuur aan de grote klok gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Pelle schreef op 04 maart 2004 @ 13:45:
Dit zit wel wat ingewikkelder in elkaar ja.
Ik heb overigens het flauwe vermoeden dat Parse hier niet z'n complete datastructuur aan de grote klok gaat hangen.
Vandaar ook "tipje van de sluier" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

coelho schreef op 04 maart 2004 @ 13:48:
[...]
Vandaar ook "tipje van de sluier" :)
Er zijn tables en daar zit data in. Wat wil je precies. Zoals pelle al zegt gaat een maker niet de structuur vrijgeven, wel zo makkelijk als je zelf wat wilt ontwikkelen ;)

Je zou verder wel bij andere gratis fora rond kunnen kijken hoe het daar allemaal inelkaar zit. Of zelf beginnen met wat verzinnen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Wees gerust, IK heb de kennis niet om iets dergelijks te doen. Ik werk wel af en toe met Access, en daar valt het me op dat je het zo groot en klein kunt maken als je wilt. Maak je een tabel personen, of een tabel Naam, tabel adres, tabel rechtenstructuur enz. Zo ook met een topic zoals deze. Is 1 topic 1 tabel, of zit een reactie bij de user in de tabel, en wordt dat samengebracht op het moment dat een topic bekeken wordt?

Ik ben gewoon benieuwd hoe dat ongeveer in z'n werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Als ik het allemaal zo gebrijp op www.parse.nl zit de database vrij gecompliceerd in elkaar. Neem eens een kijkje op www.parse.nl en kijk welke functies er allemaal mogelijk zijn. Dan kan je zelf ook wel tot een conclusie komen dat er veel meer bij komt kijken.

'k Ben zelf bv met een CMS bezig, en ik zit nu al op 17 tabellen. Terwijl lang nog niet alles uitgewerkt is. Kan je nagaan dus.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dr zijn zat gratis fora die te downloaden zijn. Kijk daar eens naar zou ik zeggen. Daar moet je ook zat informatie uit kunnen halen. (invision board, phpbb...)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Je hebt een tabel met posts, welke gelinkt is aan de tabel met topics, welke weer gelinkt is aan de tabel met fora, welke weer gelinkt is aan de tabel met categorien.

Enzovoort. Neem bijvoorbeeld zoals disjfa zegt een gratis forum waar je de database structure kan bekijken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
coelho schreef op 04 maart 2004 @ 14:11:
Wees gerust, IK heb de kennis niet om iets dergelijks te doen. Ik werk wel af en toe met Access, en daar valt het me op dat je het zo groot en klein kunt maken als je wilt. Maak je een tabel personen, of een tabel Naam, tabel adres, tabel rechtenstructuur enz. Zo ook met een topic zoals deze. Is 1 topic 1 tabel, of zit een reactie bij de user in de tabel, en wordt dat samengebracht op het moment dat een topic bekeken wordt?

Euh? Een tabel 'naam'?
Voor dergelijke dingen zijn er specifieke regels vastgesteld:
normaliseren

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
coelho schreef op 04 maart 2004 @ 14:11:

Ik denk dat de database er ongeveer zo uit ziet:

User
Id
voornaam
achternaam
wachtwoord
etc.

Topic
id
topicstarter
datum
etc

User
topic
datum
etc

:7 :+

/edit er word gewerkt met mysql trouwens en dat heeft een wat andere werking als acces. Koppelingen moeten meer vast gelegd worden door hard coded sql

[ Voor 12% gewijzigd door HawVer op 04-03-2004 16:40 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
In Access worden die relaties ook dmv SQL vastgelegd. Je hebt alleen een UI'tje ter beschikking waarmee je ze 'grafisch' kunt leggen.

En in de message tabel zal er een foreign key user_id zijn die verwijst naar id in de tabel user, etc....
Daarnaast zal React uit wel meer dan 2 of 3 tabelletjes bestaan.

[ Voor 40% gewijzigd door whoami op 04-03-2004 16:44 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Brakkie schreef op 04 maart 2004 @ 14:15:
Dr zijn zat gratis fora die te downloaden zijn. Kijk daar eens naar zou ik zeggen. Daar moet je ook zat informatie uit kunnen halen. (invision board, phpbb...)
offtopic:
Brakkkiieeeee :bye

Dit is een goede suggestie.
Probeer invisionboard 'es. Die schijnt redelijk okay te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
Well, van react weet ik het niet...

Hier een paar voorbeeldjes van andere gratis forums, het zal er wel enigszinds op lijken ;)

yabbSE
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/yabbse.png
phpBB2
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/phpBB2.png
invision
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/invision.png

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1