Toon posts:

Wel internetverbinding, router NIET kunnen pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het thuis/kantoor netwerk werkt naar behoren... echter werkt sindskort de VPN verbinding niet meer.

Alle aangesloten PC's intern hebben internetverbinding en die kan ik gewoon pingen.

Ik kwam er achter dat het ipadres wat naar buiten gaat niet te pingen is, maar ook intern mijn eigen router kan ik niet pingen.

Weet iemand de oplossing?

Groeten,
Martin

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 13:28:
Hoi,

Het thuis/kantoor netwerk werkt naar behoren... echter werkt sindskort de VPN verbinding niet meer.

Alle aangesloten PC's intern hebben internetverbinding en die kan ik gewoon pingen.

Ik kwam er achter dat het ipadres wat naar buiten gaat niet te pingen is, maar ook intern mijn eigen router kan ik niet pingen.

Weet iemand de oplossing?

Groeten,
Martin
Dat je niet kunt pingen naar je router is toch niet erg als de rest wel werkt?
Wat is je echte probleem? Alleen VPN? Dan hebben we wat meer informatie nodig over je VPN instellingen en zaken die je zelf al geprobeerd hebt.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
het kan zijn dat je Discard Ping from WAN aan heb staan , en dan kan je idd niet pingen buiten je eigen netwerk,. kijk eens in de firewall mogelijkheden van de router of dat aan staat., als je dat uitzet kan je gewoon weer lekker pingen

je pc stuurt zelf het ip adres mee naar de website , anders weet ie niet waar die pagina heen moet

offtopic:
we hebben een edit knopje 8) , zie dat je er net ben, welkom enzo maar check de FAQ hier. misschien kan je daar ook wat vinden

[ Voor 49% gewijzigd door DaTimMan op 04-03-2004 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is inderdaad dat de VPN niet meer werkt. Gisteren wat het IP-adres nog gewoon bereikbaar via het internet, als je het nu gebruikt dan is het onvindbaar. Als ik naar www.watismijnip.nl surf dan krijg ik gewoon het juiste ip adres te zien; maar als ik dat vervolgens probeer te pingen dan krijg timeouts.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een e-tech router en heb voor het gemak vandaag alle firewall opties uitgezet nadat dit probleem zich voordeed. Adressen van andere kan ik gewoon pingen, ook tweakers.net

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zo maar een vreemd idee mar kan er niet iets fout zitten bij de isp?
kan je andere binnen het netwerk van je iegen isp pingen?
(geen idee of dit zinnig was of niet, ik hoop het iig)

Verwijderd

Kan iemand anders wel jouw router pingen?
en meer info over je VPN instellingen aub.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 13:45:
Kan iemand anders wel jouw router pingen?
en meer info over je VPN instellingen aub.
mijn router kan men niet meer pingen... als dat is opgelost zal de vpn ook wel werken...

Verwijderd

Als mensen je eerst wel konden pingen en nu niet meer dan zal het wel aan de instellingen in je router liggen, heb je daar iets veranderd? Als je helemaal niets veranderd hebt in geen enkele instelling op geen enkele computer vlak voor het probleem dan zou het ook nog aan je ISP kunnen liggen.
Pagina: 1