[Win XP] alg.exe alias Application Layer Gateway Service

Pagina: 1
Acties:

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Sinds kort heb ik ICS op mijn Win XP prof pc ingeschakeld.

Sinds die tijd vraagt mijn firewall (AtGuard 3.2) bij verschillende programma's ofdat Application Layer Gateway Service met een bepaalde poort en IP contact mag leggen met internet.
Nu heb ik die firewall behoorlijk strak afgesteld en per programma poorten opengesteld waarvan ik vind dat er contact gemaakt mag worden. Tot voordat ik ICS inschakelde om een andere pc ook van internet te voorzien had ik deze "netwerk" service nog niet naar voren zien komen.
Maar waarom deze er opeens tussen als ik op deze PC zelf programma's contact laat leggen met internet. Eerst moet bijvoorbeeld FlashFXP naar een IP en poort goedgekeurd worden, vervolgens moet ik Application Layer Gateway Service toestemming geven, en als klap op de vuurpijl moet het natuurlijk ook nog via poort 20 weer binnen komen via Application Layer Gateway Service...

Waarom komt deze service opeens tussen internet en andere programma's op mijn pc?

Kan ik zonder meer Application Layer Gateway Service alle mogelijkheden bieden om in het vervolg toegang te geven tot het volledige internet? Of moet ik voorzichtig blijven wil ik een optimale beveiliging houden?

edit:

ps, Google en GoT Search gingen niet dieper in op mijn bovenstaande specifieke probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 04-03-2004 13:04 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!