Onyxblack technologie in TFT schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 16:32
Gisteren liep ik door Amersfoort om wat laptops in het 'echt' te zien omdat ik het toch heel belangrijk vind dat een laptop een mooi scherm heeft om naar te kijken aangezien je d'r toch als je met de laptop werkt de hele tijd mee moet werken!

Ik liep dus in de Dynabyte en zag daar de nieuwe laptopbeeldschermen voorzien van 'Onyx-black' technologie...

Sony prijst het als volgt aan:
Nieuw Onyx-black LCD-scherm voor haarscherpe en ultraheldere beelden

In de Dynabyte waar ik een Sony Vaio laptop voorzien van deze technologie stakj de kwaliteit van dit beeld toch erg boven de rest van de laptops uit.

Dit is natuurlijk niet zomaar, het is ZEER ZEKER in de prijs terug te vinden en en er kleven niet alleen voordelen aan maar ook nadelen, ik heb vanochtend wat reviews op kieskeurig nagezocht en aan de reacties van gebruikers te zien merk ik dat de batterijduur nogal kort is van deze laptops voorzien van zo'n beeldscherm.

Wat ik daarom hoop is dat er snel een Sony Vaio laptop uitkomt voorzien van Centrino® technologie met een Onyx-black scherm.....

Zijn er mensen op dit forum in het bezit van een Sony Vaio laptop voorzien van 'onyx-black' technologie die hier nu een tijdje mee werken en hier duidelijk over kunnen zeggen wat ze vinden van deze nieuwe technologie

..in de winkel zag het er in ieder geval erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn al verschillende sony's met onyx black & centrino.. even zoeken op de site van sony levert al een aantal resultaten op... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Uhu, die onyx black dingen hebben btw gewoon 4 backlights.
Vandaar het grote verbruik.

IBM heeft ook zon techniek. Namelijk flexview. Extreem goede inkijkhoek. Zeer scherp (en geloof me, ik heb al een hoop laptops gehad / gezien) beeld.

Echter hier ook, maar max 3 uur op de accu. Dit komt omdat de IBM's (hoewel de techniek wel iets beter is) nogsteeds 2 backlights gebruiken en dus toch dubbel zoveel stroom gebruiken.
Want de non flexview die ik er voor had haalt wel 5 uur.
En mijn non flexview X40 zelf 7 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij een Sony Vaio toch in je eentje achter je laptop zit kan je ook de brightness (veel) lager instellen, scheelt heel veel in het stroomverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een PCG-GRT916z met Black Onyx. Dat beeld is in een woord SUPER. Zeker als ik het vergelijk met mijn Iiyama ProLite 431's. Ja het is doer, heel doer maar het is echt de moeite waard. Als je het kan betalen zou ik het zeker doen. Digitale foto's, films alles ziet er super uit. Idd het slurpt stroom, dat kan ik beamen. Maar mijn vaio is stiekem een desktop replacement....

ploatje

jajaja het beeld staat uit, je moet het gewoon in het echt zien :)

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 18-02-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
I know, pas als je het in het echt ziet valt je mond echt open.

Zeker omdat de inkijkhoeken zo goed zijn, en games zijn er ook zeker op te spelen :)
Ik heb zelf 2 van die glasplaat tft's met die technologie. En alle kleuren zien er zoveel helderder uit.
Alleen donkere games (denk aan doom3) speel je nogsteeds liever op een CRT :)
Pagina: 1