Toon posts:

VNC wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!! Hebben hier 250 pc's staan die overgenomen kunnen worden via WinVNC.
We weten dat ze allemaal hetzelfde wachtwoord hebben maar ze weten het wachtwoord niet meer |:( . Weet iemand hoe je het wachtwoord kan achterhalen ???. TNX

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nieuw password instellen, moet je maar niet zo'n belangrijk password vergeten. Zeker niet als het op 250 pc's hetzelfde is vergeet je dat gewoon niet en moet het ergens in een kluis liggen lijkt me.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 16:25
Waarschijnlijk een kwestie van heel goed in je geheugen graven, want het zou niet best zijn dat iemand anders ook die wachtwoorden zouden kunnen achterhalen.

Anders moet je gewoon op alle pc's een nieuw wachtwoord instellen (wel veel werk)

..:: ::..

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05

Geckoo

Good news, everyone!

behalve dat het redelijk dom is. is het misschien een idee om met een password lezer (dus die de *** kan lezen) op 1 pc er proberen te komen. en anders.... STERKTE!

(dus onderin de tray ff de winvnc current user properties openen en dan met een password revealer die **** uitlezen. (hmm wacht ik denk dat dat ook niet gaat werken omdat ik nu zie dat er bij mij meer ***-tjes staan dan dat me wachtwoord lang is.)
hmm wordt wel erg lastig dan :)

[ Voor 47% gewijzigd door Geckoo op 04-03-2004 12:19 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

staat het password niet encrypted in the registry? Kun je dan ff al die settings (ORL\VNC) van zowel HKLM als HKCU de boel ff kopieren naar je lokale pc.. en daarmee ff kloten (ipv dat je iemand anders lastig valt met dit.. sorry dat ik het moet zeggen.. domme probleem)

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
douwe_jan schreef op 04 maart 2004 @ 12:17:
Anders moet je gewoon op alle pc's een nieuw wachtwoord instellen (wel veel werk)
Wijzig het password op je eigen pc's in wat nieuws en laat je logonscript de registrywaarde in alle pc's vervangen door wat jij in je registry hebt staan.
Vanaf morgen weet je het wachtwoord dan weer en staat het op alle pc's ingesteld. Simpel toch?

REGEDIT4

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\ORL\WinVNC3]
"Password"=hex:ff,00,ff,00,ff,00,ff,00

[ Voor 22% gewijzigd door Boogie op 04-03-2004 12:27 ]

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Geckoo schreef op 04 maart 2004 @ 12:17:
behalve dat het redelijk dom is. is het misschien een idee om met een password lezer (dus die de *** kan lezen) op 1 pc er proberen te komen. en anders.... STERKTE!

(dus onderin de tray ff de winvnc current user properties openen en dan met een password revealer die **** uitlezen. (hmm wacht ik denk dat dat ook niet gaat werken omdat ik nu zie dat er bij mij meer ***-tjes staan dan dat me wachtwoord lang is.)
hmm wordt wel erg lastig dan :)
Bij mij werkt het met deze wel

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het zou wel heel dom zijn als die passwords "op afstand" achterhaald konden worden op een makkelijke manier.
dit zou het namelijk wel heel erg hack gevoelig maken....
volgens mij wordt het overal een nieuw wachtwoord instellen

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 16:25
Er zijn vast wel illegale manieren om het wachtwoord te achterhalen, maar daar zijn we allemaal niet zo blij mee, dus dit topic word een beetje nutteloos :-)

..:: ::..

Verwijderd

Je kunt ook met een bepaalde plug-in van Hyena op alle pc's het VNC wachtwoord wijzigen

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
douwe_jan schreef op 04 maart 2004 @ 12:26:
Er zijn vast wel illegale manieren om het wachtwoord te achterhalen, maar daar zijn we allemaal niet zo blij mee, dus dit topic word een beetje nutteloos :-)
Als de TS inderdaad een (zij het slechte) netwerkbeheerder is, dan hebben we hem nu wel genoeg geholpen.

Als de TS een stoute user is, dan hebben we hem al te veel geholpen >:)

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 19:23
henkleerssen schreef op 04 maart 2004 @ 12:20:
staat het password niet encrypted in the registry? Kun je dan ff al die settings (ORL\VNC) van zowel HKLM als HKCU de boel ff kopieren naar je lokale pc.. en daarmee ff kloten (ipv dat je iemand anders lastig valt met dit.. sorry dat ik het moet zeggen.. domme probleem)
Ik ben het eens met deze oplossing, lijkt me het makkelijkst aangezien het 250 pc's betreft :D

Je moet dit als volgt doen:

Stel op een van de pc's het nieuwe wachtwoord in en bekijk de nieuwe waarde in de registry sleutel password in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\Default

Maak dan een registry scriptje waarin de nieuwe waarde voor deze sleutel zit en laat dit script met de logon meelopen.

PS: Dit voorbeeld is gebaseerd op RealVNC. Maar voor de andere vnc's zal het iets soortgelijks zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door punisher007 op 04-03-2004 12:34 ]

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:15:
HELP!!! Hebben hier 250 pc's staan die overgenomen kunnen worden via WinVNC.
We weten dat ze allemaal hetzelfde wachtwoord hebben maar ze weten het wachtwoord niet meer |:( . Weet iemand hoe je het wachtwoord kan achterhalen ???. TNX
Bwahahaha!!!, sorry ik weet hem ook niet. Ik weet het antwoord ook niet hoe dat weer terug te toveren is maar ik vind het best leuk om mijn collega uittelachen!! :D

• FastBunny
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Boogie schreef op 04 maart 2004 @ 12:21:
[...]

Wijzig het password op je eigen pc's in wat nieuws en laat je logonscript de registrywaarde in alle pc's vervangen door wat jij in je registry hebt staan.
Vanaf morgen weet je het wachtwoord dan weer en staat het op alle pc's ingesteld. Simpel toch?

REGEDIT4

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\ORL\WinVNC3]
"Password"=hex:ff,00,ff,00,ff,00,ff,00
Punisher007 schreef op 04 maart 2004 @ 12:33:
[...]

Ik ben het eens met deze oplossing, lijkt me het makkelijkst aangezien het 250 pc's betreft :D

Je moet dit als volgt doen:

Stel op een van de pc's het nieuwe wachtwoord in en bekijk de nieuwe waarde in de registry sleutel password in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\Default

Maak dan een registry scriptje waarin de nieuwe waarde voor deze sleutel zit en laat dit script met de logon meelopen.

PS: Dit voorbeeld is gebaseerd op RealVNC. Maar voor de andere vnc's zal het iets soortgelijks zijn.
* FastBunny mompelt iets met greatminds...

Dit lijkt me ook the way to go :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

even spitten in www.hierstondeenlinkjediewelievernietzien.nl en je weet het VNC passwoord binnen de minuut...

[ Voor 35% gewijzigd door Han op 04-03-2004 13:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

omzeilen van beveiligingen
Hmja, omzeilen van beveiliging lijkt me niet de bedoeling. Als je admintoegang hebt tot de clienten: pas het wachtwoord aan, zie ook de reacties hier. Zo niet wil je niet dat we dit op GoT bespreken aangezien wij het dan ook bij jouw VNC clients kunnen gaan doen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:39:
Bwahahaha!!!, sorry ik weet hem ook niet. Ik weet het antwoord ook niet hoe dat weer terug te toveren is maar ik vind het best leuk om mijn collega uittelachen!! :D
reageer dan niet en loop gewoon even bij hem langs voor morele steun :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.