Toon posts:

[HTML] Probleem met images uitlijnen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een "klein" probleempje met het uilijnen van 2 images. Het lijkt erop alsof de <td height= "*"> tag niet meer gepakt wordt?

Nu heb ik ergens op www.w3c.org gelezen dat de height tag obsolete zou worden in toekomstige HTML versies, dus dan zal dat bij IE6 wel het geval zijn. Toen ik nog IE5 had werkte het namelijk nog prima.

Wat wil ik bereiken:
Ik heb 2 images (twee kleine zwarte lijnen) waarvan ik de ene aan de bovenkant van de pagina wil uitlijnen (verticaal dus) en de andere aan de onderkant van de pagina.
In IE5 had ik het i.i.g. op de volgende volgende manier opgelost:

<table height="100%" cellpadding=0 cellspacing=0 border=0>
<tr><td height="10"></td></tr>
<tr><td height="40">[img]"images/frame/stripes.jpg"></td></tr> <tr><td[/img]</td></tr>
<tr><td height="40">[img]"images/frame/stripes.jpg"></td></tr> <tr><td[/img]</td></tr>
</table>

Hopelijk weet iemand de oplossing en alvast bedankt voor de reacties ;)

mzzzllll

Verwijderd

Het werkt vast nog wel als je de doctype declaration weghaalt.

Het maakt ik jouw geval toch niet veel uit, en je kunt maar beter helemaal geen (of een brakke) doctype declaration gebruiken, omdat je toch al tabellen gebruikt om je plaatjes uit te lijnen. Aangezien dat niet de bedoeling is van HTML 4.01 moet je dus geen doctype declaration erboven zetten die suggereert dat je je aan die standaard houdt, want dat doe je niet.

Je zou natuurlijk ook kunnen kijken hoe je wél een pagina op hoort te maken, met goed gebruik van HTML en CSS.

Verwijderd

Topicstarter
Hhhmmzzzzzz,

"opbouwende" kritiek. Heel fijn :? .

Ik weet dat het ook zonder tabel moet kunnen, heb het alleen nog nooit gedaan! In je kritische stukje tekst merk ik dat het met css dus te doen moet zijn?! Dan ga ik dat nog verder onderzoeken.

Oh ja, je d8 toch niet dat ik hier gelijk als ik tegen een probleem aan loop ga lopen posten of wel?! Ik heb natuurlijk al het 1 en ander gezocht op Internet!!

Verwijderd

Ik zeg gewoon precies wat er aan de hand is. Als jij dat als kritiek ziet en als je daar niet tegen kunt, dan is dat niet mijn probleem. Je legt een probleem voor, en je krijgt een oplossing. Als je dat niet wilt, moet je geen vragen stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, je formulering komt me i.i.g. vrij kritisch over.
En je oplossing "zoek op het Internet" is niet echt een oplossing maar meer een suggestie en daar heb ik dus weinig aan.

Ik vind het fijn dat je meedenkt hoor, maar ik post hier idd om antwoord op mijn vraag te krijgen en die heb ik "nog" niet.

Dus als je me wat meer gedetailleerde info kunt geven over hoe ik het probleem op kan lossen...........graag.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:34:
Ik zeg gewoon precies wat er aan de hand is. Als jij dat als kritiek ziet en als je daar niet tegen kunt, dan is dat niet mijn probleem. Je legt een probleem voor, en je krijgt een oplossing. Als je dat niet wilt, moet je geen vragen stellen.
Hey, rustig joh :)
Met wat je zegt ben ik het 100% eens, maar inderdaad, je niet-zwammen-maar-zeggen-waar-het-op-staat mentaliteit vind ik in deze post te bot overkomen.

TS:
Zoek eens uit wat <div> elementen zijn (ik voorspel vast: eilandjes in de grote oceaan die je website heet) en hoe je die eilandjes middels CSS op een dusdanige plaats verankert dat ze niet meer overal en nergens heendrijven. Tot op de pixel!

;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dark Blue schreef op 04 maart 2004 @ 12:46:
[...]

Met wat je zegt ben ik het 100% eens, maar inderdaad, je niet-zwammen-maar-zeggen-waar-het-op-staat mentaliteit vind ik in deze post te bot overkomen.
Niks bot, hij heeft gelijk.

Heb je BODY { height: 100%; } al geprobeerd?

Verwijderd

Dark Blue schreef op 04 maart 2004 @ 12:46:

Communicatie is niet mijn sterkste kant.
Zoek eens uit wat <div> elementen zijn (ik voorspel vast: eilandjes in de grote oceaan die je website heet) en hoe je die eilandjes middels CSS op een dusdanige plaats verankert dat ze niet meer overal en nergens heendrijven. Tot op de pixel!
Hij moet een plaatje positioneren. Op een plaatje kun je ook een stijl toepassen, dus ik heb geen flauw idee waarom je er dan een div element bij zou verzinnen.

Kun je beter bot zijn en gelijk hebben, dan vriendelijk zijn en iets uit leggen dat je zelf niet helemaal begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar heb ik meer aan! :)

Body height=100% werkt perfect en het probleem is opgelost.

Tnx ;)
Pagina: 1