Toon posts:

Asus P4T533 reboot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Genoeg topic`s over de P4T533 maar heb mijn probleem niet voorbij zien komen :'(

specs:
400 watt voeding
Asus P4T533
P4 2.66 (voorheen 2.26 met zelfde probleem)
Ti4600 128 mb
2x samsung 256 RIMM 4200
Audigy 2
Maxtor 5T040H4
maxtor 6L060J3

Alle nieuwste drivers + bios voor mobo

Het probleem is dat waneer ik de proc op volle snelheid wil laten draaien de pc op willekeurige momenten spontaan reboot.
Soms tijdens games maar ook vaak genoeg waneer ie gewoon idle is.
Geen melding behalve de melding van windows na het opnieuw opstarten "recovered from a serious error" en daar mag ik het mee doen :( .

zet ik de proc nu braaf op 100 fsb in de bios dan loopt het zaakje zo stabiel als wat absoluut geen reboots dus.

alles in de bios staat op de standaard waarden.

heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

wat zijn je temeraturen op een 133 mhz fsb.
dit kan je het makkelijkste tijdens een beetje stressen uit lezen met een progseltje als Speedfan.
en als je dat dan toch al open hebt staan kijk dan ook even naar de voltages van je voeding en meld dit alles weer even hier dan weten wij al een stuk meer

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:00

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Hoelang is het geleden dat je windows opnieuw hebt installed. Ik bedoel....volgens mij is het gewoon een driver errortje ergens verstopt in windows. Mijn windows is zo gaar als wat op dit moment. En nu heb ik ook af en toe bsod's en ook in idle. En ja ik heb ook een p4t533, maar dan met een 2,53 ghz. Maar ik moet zeggen dat ik de laatse 3 weken geen bsod meer heb gezien.....mmm nieuwe videokaart drivers installed...maarjah ik heb een ati en jij een nvidia. Maar volg idd even de aanwijzingen van shunt op.. kunnen we er wat meer van zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Boely op 04-03-2004 12:20 ]

Welk?

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat dit is wat je bedoelde, ik heb hem even laten stressen met mohaa in een window ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bas5099/Speedfan.JPG

Ik heb ongeveer een week of 2 geleden een verse xp erop gezet.
overigens had ik dit probleem ook in win2k

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 12:31 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Mohaa laten draaien is niet echt stressen hoor, beter Toast, 3dmark2001 en nog iets tegelijk laten draaien of zo, ik bedoel, Mohaa alleen zorgt niet voor 100% load hoor.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

het is bijna zeker je voeding

kijk die 3.3 en de 12 v eens
die zijn niet gezond laag

de waardes die je pc mag hebben zijn:
3.3 = 3.2 maximaal 3% afwijking
5 = 4,75 maximaal 5% afwijking (die zit bij jou wel goed)
12 = 11,4 maximaal 5% afwijking

de min voltages doen er niet toe en mogen zoveel afwijken als ze daar zin in hebben :P
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:50:
Oke kan ik daar nog iets aan doen of moet ik een nieuwe voeding halen?

Ah weer reboot... overigens krijg ik nu te zien "error caused by an unknown device"...
gewoon even een andere voeding halen liefst een merk voeding en niet een Q-tec (ik denk dat je die nu ook hebt ?) want van de q-tec golden dual fan series is alleen de 550 W variant goed. kijk bvb eens naar een 350 W Aopen ofzo

[ Voor 102% gewijzigd door Shunt op 04-03-2004 12:54 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Oke kan ik daar nog iets aan doen of moet ik een nieuwe voeding halen?

Ah weer reboot... overigens krijg ik nu te zien "error caused by an unknown device"...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad tijdens 3dmark2001 se gingen er wat toetsers en bellen af , low voltage.... oke duidelijk dus nieuwe voeding :) bedankt voor de hulp _/-\o_

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
Heb je RDRAM Turbo mode op enabled in de bios staan? Zet dat dan eens uit.

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04
Sinds waneer heb je dat bordje? Met de P4T533 (niet -C) zijn veel stabiliteitsproblemen geweest, het bleek uiteindelijk te gaan om de NB die niet goed genoeg werd gekoeld. Ik heb mijn eigen bord (aangekocht in augustus 2002) moeten omruilen omdat het te erg werd (rebooten wanneer hij zin had, IRQ-probelen, BSOD's aan de lopende band).

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Pagina: 1