Toon posts:

2 Wifi AP in 1 netwerk kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb een vraag, ik heb 2 accespoints (802.11G) en deze worden beide in mijn eigen LAN aangesloten ik wil een zo stabiel en bereikbaar (eventueel loadbalanced) mogelijk netwerk creeren zonder dat ik van configuratie moet wisselen als ik in de buurt van het andere AP kom.

In de AP configurtie moet een kanaal opgegeven worden. Geef ik nu beide AP's hetzelfde kanaal of verschillende om mijn doel te bereiken ? ik heb de handleiding uiteraard gelezen maar die gaat uit van 1 AP en niet van 2

• Dopestar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:36

Dopestar

Not Dope, Not A star

Wij hebben hier linksys wapjes op het werk en deze staan allemaal op een ander kanaal.

De SSID is overal hetzelfde en het kanaal staat elke keer anders. Volgens de linksys site is het het beste om steeds in stappen van 3 te veranderen van kanaal bij AP's die in elkaars bereik liggen.

B.v 1e ap heeft kanaal 1 en dan heeft 2e ap kanaal 4 en 3e ap mag/kan dan weer kanaal 1 hebben als deze geen contact heeft met ap 1.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Op deze manier hebben wij dus een roaming netwerk waar je dus niet steeds hoeft te veranderen van instellingen.

Not Dope, Not A star

Verwijderd

Topicstarter
Dopestar schreef op 04 maart 2004 @ 12:17:
Wij hebben hier linksys wapjes op het werk en deze staan allemaal op een ander kanaal.

De SSID is overal hetzelfde en het kanaal staat elke keer anders. Volgens de linksys site is het het beste om steeds in stappen van 3 te veranderen van kanaal bij AP's die in elkaars bereik liggen.

B.v 1e ap heeft kanaal 1 en dan heeft 2e ap kanaal 4 en 3e ap mag/kan dan weer kanaal 1 hebben als deze geen contact heeft met ap 1.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Op deze manier hebben wij dus een roaming netwerk waar je dus niet steeds hoeft te veranderen van instellingen.
K dat is idd wat ik bedoel. thx voor de hulp