Toon posts:

data exporteren vanuit een attachment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn webpagina een invulformulier gemaakt. Als op de knop verzenden wordt geklikt dan krijg ik een mail met een attachment waarin de gevens staan die ingevoerd zijn. Nu wil ik de gegevens exporteren naar excel of access. Kan dit en zo ja hoe?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Vertel eens wat meer... Waarmee heb je het invulformulier gemaakt? Je kunt bijvoorbeeld met PHP heel gemakkelijk dingen in een CSV-bestand gooien, en dat vinden zowel excel als access prima.

Als je het met bijvoorbeeld formmail of cgiemail hebt gedaan, hoe ziet het attachment er dan uit?

Verwijderd

Nee, deze heeft het gewoon simpel gedaan via de emailproggie van de bezoeker vermoed ik..

Dan wil je nog wel eens zo'n rare bijlage krijgen met de form data..

Ik zou zeggen prop het in een mysql db :o))

heb je geen access meer nodig!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 15 december 2000 14:12 schreef Sproggle2k het volgende:
Nee, deze heeft het gewoon simpel gedaan via de emailproggie van de bezoeker vermoed ik..

Dan wil je nog wel eens zo'n rare bijlage krijgen met de form data..

Ik zou zeggen prop het in een mysql db :o))

heb je geen access meer nodig!
????????????????????? alsof je dat niet in een access database kan doen?
Als we het dan toch over echte databases gaan hebben gebruik dan inderdaad een echte database bijvoorbeeld Sql Server

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 16:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
????????????????????? alsof je dat niet in een access database kan doen?
Als we het dan toch over echte databases gaan hebben gebruik dan inderdaad een echte database bijvoorbeeld Sql Server
Echte DB ????? Dat maakt iedereen voor zichzelf uit. Al eens een prijs/prestatie onderzoek gedaan tussen die 2 ???? Kan je zo wel de winnaar voorspellen.
Zelf ben ik een Informix en Oracle aanhanger, helaas dat deze iets te duur zijn (net als MS-SQL Server trouwens).....
Owja, MySQL = ECHTE DB.....zelfs access en dbase zijn databases.....

Verwijderd

AnnihiLaToR: ... krijg ik een mail met een attachment waarin de gevens staan die ingevoerd zijn. Nu wil ik de gegevens exporteren naar excel of access. Kan dit en zo ja hoe?

Ja en door importeren. Duh? :? (En misschien handig om de gegevens in een formaat in het attachment te doen dat makkelijk te importeren is.)

Verwijderd

Do it the Microsoft way:

Make met Frontpage-2000 er een asp pagina van. Koppel dit aan een database (via menu > database koppeling en geef een nieuwe naam op). Upload de zooi naar een provider die Active Server Pages ondersteunt (zoniet dan moet je de global.asa in je test-publiceer-omgeving even mee copieren).
Vervolgens komen alle ingevulde gegevens meteen in je database terecht.
Maak nog even een leuk bevestigingsformulier met daarop de ingevulde waarden door gebruiker als variabelen...en voila.. binnen 10 minuten heb je het voor elkaar...

Georgio schreef weer eens met een hart voor Bill

Verwijderd

ge0rgi0: Do it the Microsoft way:

[snip M$ PR praat]

Binnen 10 minuten heb je het voor elkaar...

Ja, zo ken ik nog tien oplossingen waarin je binnen 10 minuten klaar bent.

Verwijderd

Ja, zo ken ik nog tien oplossingen waarin je binnen 10 minuten klaar bent.
Buiten je bezoek aan de wallen, zou je hier iemand kunnen helpen door een suggestie voor je beste oplossing te geven... :Z

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Op zaterdag 16 december 2000 11:50 schreef ge0rgi0 het volgende:

[..]
Buiten je bezoek aan de wallen, zou je hier iemand kunnen helpen door een suggestie voor je beste oplossing te geven... :Z
Aangezien annihilator nog steeds niet heeft aangegeven hoe hij de gegevens ontvangt lijkt me dat een beetje lastig..

Toch zit er wel wat in: als je in een ASP/Frontpage/Ander Mickeysoft spul omgeving werkt is dit gewoon het makkelijkste.

Als je wat meer thuis bent in PHP maak je een mysql/postgresql/whatever database met een formpje ervoor.

Als je Perl leuker vindt maak je een perl-scriptje dat het in een database gooit, of misschien een dbm-file (OK, is ook een database)...

Conclusie: Need more input! Je kunt moeilijk een oplossing aandragen als het probleem niet duidelijk is.

Verwijderd

ge0rgi0: Buiten je bezoek aan de wallen,...

Dat is een beetje ver bij mij uit de buurt.

...zou je hier iemand kunnen helpen door een suggestie voor je beste oplossing te geven... :Z

Er is niet een beste oplossing, maar voor het idee van hoe je het doet: data wegschrijven in het attachment in een formaat dat eenvoudig te importeren is. Welk formaat dat is hangt er van de situatie af.

Dit stond hierboven ook al.

En zoals vink al zei: need more input.
Pagina: 1