Toon posts:

Toshiba Protégé 7020CT probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu al 2 dagen bezig om de toetscombinatie te vinden om de Toshiba Protégé 7020CT van cd op te laten starten om dat ik een image terug wil zetten en windows wil niet meer opstarten dus vandaar die cd.
Maar ik heb de handleiding al doorgezocht naar de toets combinatie maar kan het nergens vinden.
Weet iemand van jullie wat deze combinatie kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Eelco Tekampe

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Normaalgezien moet dat automatisch gebeuren, tenzij het in je bios verkeerd ingesteld staat.
Kijk even in je handleiding hoe je in de bios komt. Ik dacht dat het bij Toshiba Esc was tijdens het booten, maar ben niet zeker.

[edit]
't is trouwens PORtégé, niet protégé ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 04-03-2004 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
oops foutje |:( (dat ding staat naast me en ik lees verkeerd |:( )
Maar dat werkt niet ik heb het aangepast maar hij start niet op van CD.
En de handleiding staat ook nogal weinig in die heb ik gister 3 uur lang doorgekeken.
Die cd-rom drive zit aangesloten via een PCMCIA-kaart (heet dat volgens mij).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Opstarten van CD-ROM bij Toshiba's is normaal de C toets ingedrukt houden bij het booten.
Ik lees wel op de website van toshiba.nl (ben je daar al geweest?) en daar wordt gesteld dat de Portege 2000 alleen met een 16-bits cardadapter van CD kan opstarten.
Maar gezien het feit dat je een 7020 hebt zal dat wel niet van toepassing zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op 04 maart 2004 @ 11:40:
Opstarten van CD-ROM bij Toshiba's is normaal de C toets ingedrukt houden bij het booten.
Ik lees wel op de website van toshiba.nl (ben je daar al geweest?) en daar wordt gesteld dat de Portege 2000 alleen met een 16-bits cardadapter van CD kan opstarten.
Maar gezien het feit dat je een 7020 hebt zal dat wel niet van toepassing zijn.
Die site heb ik ook al onderste boven gehaald maar ik kon niets vinden en de C toets heb ik gisteren ook wel 10 keer in gedrukt bij het opstarten maar werkte niet maar ik kan nu nog een keer proberen want ik heb in de BIOS de bootsequence veranderd.

Edit: Nee dit werk ook niet :'( Bios instelling veranderd en C toets ingedrukt houden bij booten werken allebei niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 11:53 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je zegt 10 keer ingedrukt. De handleiding spreekt over
Hold down the C key and turn on the power. When In Touch with Tomorrow TOSHIBA appears, release the C key
Heb je dat gedaan?
Ik neem aan dat de CD-ROM in Windows gewoon functioneert? Anders zijn mijn opties ook uitgeput.

Signatures zijn voor boomers.

• Fire69
Misschien dom, maareuh... welke cd gebruik je juist?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 04 maart 2004 @ 11:53:
Misschien dom, maareuh... welke cd gebruik je juist?
@Maasluip jah dat heb ik ook gedaan gaf ook geen reactie. ik moest elke keer op nieuw opstarten en na 10 keer was ik het helemaal zat ;) . En de cd-rom drive werkte inderdaad onder windows daarom snap ik ook niet waarom hij nu niet wil werken.

@Fire69 Het is een bootable cd waar ik een Image mee laden en op de harde schijf kan zetten. Er komt een menutje met een aantal netwerkkaarten dan selecteer ik de goede en dan start hij GHOST op en kan ik de IMAGE terugzetten.
Maar overal werkt dit behalve bij deze laptop.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 12:27 ]

• Fire69
Beetje omzeilen van het probleem maar kom:
Stop je schijf in een portable waar het wel werkt, laat de ghost zijn werk doen, en bij het rebooten zet je de pc uit en switch je de schijven terug. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja allemaal leuk en aardig maar ik snap niet zo heeeeel erg veel van een laptop en zeker niet genoeg om hem los te draaien.
Maar ja dan vraag ik de ander systeembeheerder (die net vandaag vrij heeft) morgen wel even of hij weet wat ik nu moet doen.
Bedankt voor het reageren _/-\o_

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 14:49

Sick Nick

Drop the top!

Weet je wel zeker dat die disk ook echt bootable is? Probeer het eens in een andere pc. Anders kan je altijd nog opstarten vanaf een win98 cd naar dos en dan je cdtje gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik zeker want ik heb hem voordat ik aan deze laptop begon ook al in een gewone pc gedraaid en daar deed hij het echt wel ;)

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:13

Xtremelead