Toon posts:

[RAM] Geheugen stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg gister mn A-data pc3200 2x512 mb binnen. Ik gooi er heatspreaders op, met koelpasta :X Dat was toch niet zo'n goed idee want toen ik mijn pc aanzette rook ik brandlucht, ik snel de power eraf, en die heatspreaders van mn ram afgehaald. Nu doen de reepjes het wel, maar dan kan ik alleen 1 reepje in Dimm 3 duwen, duw ik er eentje bij in 1 of 2, dan komt ie niet door de check up heen, en reboot hij. Allebei de reepjes werken dus wel al ik ze alleen erin duw. Is een dimm van mn mobo stuk ? Of ligt het toch aan de reepjes ?
Mn mobo is een Abit NF7-S Rev2.0.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Dit ligt aan het moederbord lijkt me, aangezien ze het afzonderlijk wel doen.

En als je er alleen 1 in slot 1 of 2 duwt? Als het dan niet werkt en in slot 3 wel zijn die eerste 2 sloten gewoon kaduuk

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
de reepjes afzonderlijk al getest met memtest ?
ik denk zelf dat of de geheugenbankjes naar z'n grootje zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Crash op 04-03-2004 11:31 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien met de heatspreader kortsluiting gemaakt op het geheugenbankje?

Gewone witte koelpasta geleidt niet, maar ik zou het op het geheugen niet doen, dat krijg je er nooit meer netjes af en dus geen garantie...

(Artic Silver doe je natuurlijk nooit op electronica, alleen op de cpu core.)

Verwijderd

Topicstarter
BounceMeister schreef op 04 maart 2004 @ 13:03:
Misschien met de heatspreader kortsluiting gemaakt op het geheugenbankje?

Gewone witte koelpasta geleidt niet, maar ik zou het op het geheugen niet doen, dat krijg je er nooit meer netjes af en dus geen garantie...

(Artic Silver doe je natuurlijk nooit op electronica, alleen op de cpu core.)
Nee geen Arctic silver gebruikt ;) Ik heb memtest gedaan en de reepjes functioneren gewoon goed. Zou ik mijn moederbord kunnen retourneren zodat dit onder mijn garantie valt ?