Reacties in forum modereren door alle members

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De topic titel is misschien wat cru, maar ik bedoel hiermee of het mogelijk is om in het forum dezelfde mogelijkheid tot modereren te hebben als we als bezoekers van tweakers.net hebben bij het modereren van de reacties op het nieuws.

Dit zou een hoop werk schelen voor de moderators van het forum omdat onzinnige reacties bijvoorbeeld 0 punten of lager krijgen en dus niet weergegeven hoeven te worden.

Ik vind het vaak erg vervelend als een interessant topic bedolven gaat onder 30 pagina's van zinloze replies en slechts enkele pagina's met nuttige informatie. Je bent dan lang aan het scannen voordat je alle nuttige informatie eruit gefilterd hebt.

Is dit wenselijk?
Is dit mogelijk?
Is het mogelijk om een pilot te doen om het effect te testen?
Een poll houden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

De discussies gaan hier al zo verschrikkelijk hard, dat is gewoon NIET te modereren. Plus het feit dat je dan nooit meer in die draad mag reageren, kansloze optie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
'k Denk dat je dan vreselijk gezeur krijgt in topics door de welbekende vriendjespolitiek. Iemand die 'hoog' aangeschreven staat, zal veel minder snel weggemodereerd worden dan iemand die onbekend is, of juist een 'slechte' naam heeft opgebouwd.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hier is al heel veel gediscussieerd in het verleden, en ik geloof dat het probleem iedere keer is geweest dat het puur onzinnig is om topics (of replies) te modereren zoals op de Frontpage :)
Zie ook hier

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Het nadeel gaat hetzelfde woorden als op de frontpage. Namelijk dat reacties die niet in het straatje passen van de 'gemiddelde' tweaker gewoon keihard weggemodereert worden.

Bovendien, hoe zou dat bv moeten in de GC-Fora? Iemand met een andere mening zou dan de neiging kunnen hebben om een reactie weg te modden.

En last. Op tweakers is het zo dat je dan niet meer mag reageren. Zou dat hier dan ook moeten? Dat zou de levensvatbaarheid van bv 'het grote dit of dat topic' ondermijnen.

Het lijkt mij dus niet erg wenselijk moet ik zeggen. Of althans ik zie niet echt een vorm in hoe dit zou werken :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is in het verleden ook al wel vaker voorgekomen. Zie the search :)

Als je het mij vraagt, niet doen. Moderators kun je op vele manieren wijzen op een slechtlopend topic en users horen niet te reageren in bepaalde situaties. Ok, zo zou het horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[rml][ idee] Iedereen laten modereren als op frontpage[/rml]
Moderator punten voor GOT.

het is dus al redelijk vaak voorgesteld, en in de bovenstaande topics staat waarom 'men' het toch niet zulke heel handige voorstellen vindt. :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mooie gelegenheid om mijn mening te uiten over het modereren.

Ik vind het nergens op slaan en erger me dan ook elke keer weer aan de topics in de FP over het feit dat een user te veel of te weinig punten heeft gehad. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde voor t.net. En ik snap daarom ook niet waarom dat systeem nog steeds in gebruik is. Wat interesseert het iemand of je nou 1 of 4 punten krijgt voor een post.

Zelf zou ik voor het afschaffen zijn van het hele punten systeem, het gaat toch om de informatie en niet om het aantal punten. :?

En om dan in te haken op de startpost van dit topic:

Een punten systeem werkt alleen als iedereen dezelfde kennis heeft over het onderwerp. Dan krijg je dus users die bijv nooit in DOC komen om te posten maar er wel komen om een punt uit te delen. En krijg je ook weer het gezeur "ik heb maar 1 punt" Of net als op de FP dat de grootste tekst de meeste punten krijgt, terwijl soms in de kleine stukjes de interessantste dingen staan.

Kortom ik ben een sterk tegenstander van het hele punten systeem. Je komt hier om elkaar te helpen en dingen van elkaar te leren. En niet om zoveel mogelijk punten bij elkaar te krijgen en zo "status" te krijgen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 10:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet mogelijk om andere mogelijkheden te verzinnen om dit probleem op te lossen. Bijvoorbeeld (ik noem maar wat): de topicstarter het recht geven in zijn topic te modereren.

Ik post zelden iets op het forum alleen als ik denk dat iemand anders er iets aan heeft en als ik het ergens anders niet kan vinden (niet echt voorgekomen geloof ik).

Misschien is het een idee dan om aan topics andere topics te hangen die een zij pad nemen.

Edit: Voorbeeldje: Topic over Yamada 6600/6000. Er lopen nu zoveel subtopics door elkaar heen. Verkrijgbaarheid, ondertiteling, etc. Je zou dan het topic kunnen onderverdelen in het main topic en wat subtopics voor de overzichtelijkheid.

Misschien kunnen we hier wat over brainstromen :Z

Edit: in reactie op Kaassie
Kan ik me in vinden, maar er zijn veel gebruikers die een topic verpesten door onnodige reacties te plaatsen, zoals snelheid van je kabelinternet, terwijl het topic gaat over de eventuele verhoging van de upload.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:01:
Is het dan niet mogelijk om andere mogelijkheden te verzinnen om dit probleem op te lossen. Bijvoorbeeld (ik noem maar wat): de topicstarter het recht geven in zijn topic te modereren.
noem jij eens 1 reden waarom je dan persé een puntensysteem wilt invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kijk eens naar [rml][ FeatureRQ]Modrechten voor groot topic[/rml]

In feite komt het neer op, actief TR gebruiken als je iets ziet wat niet klopt :)
Ik vind het vaak erg vervelend als een interessant topic bedolven gaat onder 30 pagina's van zinloze replies en slechts enkele pagina's met nuttige informatie.
30 pagina's is wel erg veel trouwens :P Heb je een voorbeeld van een topic waarbij je dat idee krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Brainstormen kan altijd wat mij betreft :)

Maar wat mij betreft doet Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport in combinatie met Schop een Modje voor noodgevallen z'n werk heel goed, als er complete onzinreacties zijn kunnen wij als mods die best verwijderen zonder dat dit actiever door de gebruikers wordt gedaan :)

edit:

En de niet-antwoorden onzichtbaar maken cq. Het Antwoord er uitlichten: in de regel vind ik het proces van komen tot De Oplossing interessanter dan het ene laatste zinnnetje. Alleen al omdat jouw probleem vaak net iets anders is.

Hoeveel punten krijg ik voor deze post? O-) :+

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2004 11:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:02:
[...]

omdat je dan 1337 kan doen en zeggen dat jij beter bent dan die ander want jij hebt 2x zoveel punten :)
F_J_K schreef op 04 maart 2004 @ 11:06:

offtopic:
1 puntje voor de moeite

[ Voor 25% gewijzigd door Erkens op 04-03-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainstormen kan altijd wat mij betreft :)

Maar wat mij betreft doet [afbeelding] topicreport in combinatie met Schop een Modje voor noodgevallen z'n werk heel goed, als er complete onzinreacties zijn kunnen wij als mods die best verwijderen zonder dat dit actiever door de gebruikers gebeurt :)

+2 behulpzaam :>

helemaal mee eens, het werkt nu al prima dus waarom zou je gaan sleutelen aan iets wat al perfect werkt?
Erkens schreef op 04 maart 2004 @ 11:07:
[...]

omdat je dan 1337 kan doen en zeggen dat jij beter bent dan die ander want jij hebt 2x zoveel punten :)
precies dat bedoel ik, dan krijg je allemaal van die status geile figuren :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als mod zijnde niet veel, er wordt van je verwachte dat je behulpzaam bent :+

Owkee +2 dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik ben eigenlijk nog steeds heel benieuwd waarom jij het als een probleem beschouwd. Topicstarter het recht geven om te modereren lijkt me niet, aangezien hij een probleem heeft en er een discussie volgt hoe het probleem het beste op te lossen. Een waardering van de reacties lijkt me dan ook niet wenselijk; iedereen heeft een inbreng en evt. kan er door discussie een goede oplossing gevonden worden.

Verder: Er lopen toch genoeg moderators rond, welke een user bij niet-normale posts een PM of een e-mail kunnen sturen?

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 04-03-2004 11:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

gorgi_19 schreef op 04 maart 2004 @ 11:08:
...
Verder: Er lopen toch genoeg moderators rond, welke een user bij niet-normale posts een PM of een e-mail kunnen sturen?
Inderdaad :) Een puntensysteem voor reacties op een forum gaat echt niet werken, omdat een forum niet zo bedoeld is. Iedereen moet z'n ei kwijt kunnen (tot op zekere hoogte natuurlijk) anders wordt het een zooitje. Als er een puntensysteem voor het wegmodereren of juist omhoog modereren van reacties ingevoerd gaat worden, zal dat de ondergang van alle topics betekenen. Waarom? Hierom:

- Vriendjespolitiek
- Er vallen 'gaten' in topics zodat ze totaal niet meer te volgen zijn
- Niemand durft meer een wat scherpere of andere mening over iets te posten
- En nog wat dergelijke zaken

Laat alsjeblieft een forum zo werken als waar het voor bedoeld is: Dat iedereen zijn zegje kan en mag doen, zonder dat anderen er met zoiets als punten over gaan oordelen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld onderstaand topic heeft 31 pagina's er staan veel verschillende zaken in (beeldkwaliteit, ondertitel problemen, beschikbaarheid, etc) en ook veel niets zeggende reacties kost veel tijd om de goede reacties te vinden die je wilt hebben.

Er staan ook zinloze reacties tussen zoals: "hahaha geweldig, 10 punten voor philips" niet echt nuttig.

Philips DVD737 met Divx

Ook over upload van @home of yamada apparaat etc zijn topics lang en staan er verschillende subtopics in en zinloze reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:14:
Er staan ook zinloze reacties tussen zoals: "hahaha geweldig, 10 punten voor philips" niet echt nuttig.
Voor onzinreacties hebben ze Topic Reports uitgevonden, zie onder andere het handje in een eerdere post. :) Schijnbaar vond alleen niemand het de moeite waard om het te melden. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:02:
[...]
Zoektochten gemakkelijk maken. Als je iets zoekt wil je graag een resultaat hebben met de dingen die je zoekt ipv 12 topics over utfs :)

Verder ben ik ook geen voorstander. Te veel werk, mensen moeten gewoon zelf beter posten :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet persé een punten systeem. Maar een methode om een topic overzichtelijker te maken lijkt me niet verkeerd. Zie eerdere reacties:
Misschien is het een idee dan om aan topics andere topics te hangen die een zij pad nemen.

Edit: Voorbeeldje: Topic over Yamada 6600/6000. Er lopen nu zoveel subtopics door elkaar heen. Verkrijgbaarheid, ondertiteling, etc. Je zou dan het topic kunnen onderverdelen in het main topic en wat subtopics voor de overzichtelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op 04 maart 2004 @ 11:16:
[...]

Zoektochten gemakkelijk maken. Als je iets zoekt wil je graag een resultaat hebben met de dingen die je zoekt ipv 12 topics over utfs :)
[
Dan heb je meer aan het eind oordeel van een topic, met andere woorden wanneer een topic starter zijn antwoord heeft gevonden via het topic dat ie dan een +1 aan zijn topic kan geven ofzo. Maar dat lijkt me vrij zinloos, als je een probleem hebt kan je best even 5 min zoeken naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik vind het hele puntensysteem sowieso vaag, volgens mij is het nog eerder zinnig om het GoT systeem van actief modereren ipv democratisch modereren op t.net toe te passen dan andersom :)

Mensen zitten erg op punten te geilen, worden zelfs pissed als ze te weinig krijgen en er is alleen maar discussie over. Okay, het is handig dat de echte BS onder het niveau verdwijnt, maar volgens mij doet 1 actieve mod dat veel sneller dan dit systeem. Verder hecht ik echt niet 2x zoveel waarde aan een +4 reactie dan aan een +2 reactie, ik beoordeel zelf wel wat ik goeie of slechte reacties vind.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou wel de mods modpunten uit kunnen laten delen voor posts. Die weten meestal wel waar het over gaat, en kunnen de posts van users objectief beoordelen.

Dan krijg je hier ook 'karma' en in plaats van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/online_ts.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/offline_ts.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/online.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/offline.gif krijg je Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/-1m.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/0m.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/1m.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/2m.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/2m.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/3m.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/4m.gif waarbij Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/-1m.gif staat voor technisch blaatschaap en Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/4m.gif staat voor technisch wonder.

Een soort herinvoering van de regulars dus.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

disjfa schreef op 04 maart 2004 @ 11:16:
[...]
Knowledge Base O-)
Basszje schreef op 04 maart 2004 @ 10:49:
Het nadeel gaat hetzelfde woorden als op de frontpage. Namelijk dat reacties die niet in het straatje passen van de 'gemiddelde' tweaker gewoon keihard weggemodereert worden.
Ach ik heb best nog wel eens 3 of 4 punten gescoord voor reacties waarin ik het eeuwige gekanker op MS onderuit haalde of Linux afkraakte. Nadeel is dat je idd een post van een A4'tje daarvoor moet typen, want dan krijg je vaak al bij voorbaat pluspunten :P

Maar het grootste punt is: een forum is om op te discussieren, en samen dingen op te lossen. De Frontpage-reacties zijn er om het vaste gegeven (het artikel) meer waarde te geven door middel van de inzichten en toevoegingen van de gebruikersgroep. Dat is een compleet andere insteek, en de relevantie van een toevoeging op een artikel is 'redelijk' objectief te beoordelen. De relevantie van mijn idee om jouw programmeerprobleem op te lossen niet.

Iow: de frontpage is redelijk fact-oriented en daardoor relatief onpartijdig te modereren, terwijl het forum discussion-oriented is en daardoor in beperkte mate door onpartijdigen op excesseren gemodereerd moet worden.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Resistor:
Wil je dat dan ook per forum doorvoeren die kleurengifjes?
Iemand kan een enorme hardware goeroe zijn maar niets van games weten of <vul maar een onderwerp in>
Wanneer iemand met een status "wonder-boven-wonder" dan een post maakt in een forum waar hij/zij niet al te veel van weet wordt daar ten onrechte veel waarde aan gehecht.

De enige zinvolle "rating" naar mijn mening zou die van de topicstarter kúnnen zijn, wanneer die een markering kan zetten bij de post(s) die tot de oplossing van zijn vraag geleid hebben, waardoor de search wat toegankelijker wordt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 04 maart 2004 @ 14:07:
[...]

Knowledge Base O-)

[...]

Iow: de frontpage is redelijk fact-oriented en daardoor relatief onpartijdig te modereren, terwijl het forum discussion-oriented is en daardoor in beperkte mate door onpartijdigen op excesseren gemodereerd moet worden.
Ik kan me vinden in deze redeneringen dat moderaties niet gunstig zijn voor een forum. Maar zijn er geen mogelijkheden zoals creëren van subtopics zoals eerder vermeld of iets anders om overzichtelijkheid van topics te vergroten?

Ik start een topic bijvoorbeeld "Philips 737 divx speler", hetgeen een vrij breed onderwerp is. Ik geef bij voorbaat een aantal sub topics aan zoals beeldkwaliteit en verkrijbaarheid/prijs. Iemand die later een probleem ziet met bijvoorbeeld ondertiteling opent op zijn beurt een subtopic 'ondertiteling', die ook in het begin van de topic zichtbaar wordt. Zo kan men snel keuzes maken over de informatie die men kwijt wil en die men wil vinden.

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 14:15:
Ik start een topic bijvoorbeeld "Philips 737 divx speler", hetgeen een vrij breed onderwerp is. Ik geef bij voorbaat een aantal sub topics aan zoals beeldkwaliteit en verkrijbaarheid/prijs. Iemand die later een probleem ziet met bijvoorbeeld ondertiteling opent op zijn beurt een subtopic 'ondertiteling', die ook in het begin van de topic zichtbaar wordt. Zo kan men snel keuzes maken over de informatie die men kwijt wil en die men wil vinden.
Dat kan toch gewoon in lossen topics? Specifieke onderwerken kunnen gewoon in losse topics. Een Groot Topic met techvragen is in de regel niet de bedoeling, juist ook vanwege de zoekproblemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 04 maart 2004 @ 14:26:
[...]

Dat kan toch gewoon in lossen topics? Specifieke onderwerken kunnen gewoon in losse topics. Een Groot Topic met techvragen is in de regel niet de bedoeling, juist ook vanwege de zoekproblemen.
Ja maar het gebeurt vaak wel dat men een groot topic starten waar alles wordt behandeld.

Dit stukje van de knowledge base klinkt positief:
Knowledge Base

Ik ben benieuwd. :)

BTW ik wil helemaal niet negatief klinken over GoT, want ik heb menig probleem op kunnen lossen dankzij dit forum. Ik heb alleen het idee dat de overzichtelijkheid van bepaalde grote topics beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Maar ehh, wat doen we eigenlijk moeilijk?

Als er een antwoord gekomen is, kan de topicstarter dat natuurlijk aangeven. De TS kan dan z'n startpost wijzigen om vervolgens de links naar de oplossende post te plaatsen. Desnoods in een mooi groen tabelletje.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind, en meerdere GoTters vinden dat het niet goed is. De moderators zijn er niet voor niets, en worden er ook telkens nieuwe mods aangenomen.

Als je iedereen laat moderen, word het een een rotzooi. Zie je een fout plaats een TR. Zie je een grove fout plaats een topic in S&M.

offtopic:
kan dus dicht ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Sowieso ga ik zoiets nooit bouwen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
chem schreef op 04 maart 2004 @ 19:31:
d:)b

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

:D

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ah mooi, da's duidelijk zo \o/ * Remy aait recht-voor-z'n-raap chemmie :>

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Modereren? Modereren op de FP heeft meerdere functies, ik zou bij deze het voorstel van de TS enig extra inhoud willen geven door 1 functie te willen overhevelen. (Et743 modereren?)

Het modereren op de FP heeft iig als doel de draden te sortereren op niveau, zoals dat een +4 boeiender is als een +1. Nu hoef je dat op GoT niet op posten toe te passen, maar je kan zoiets wel overwegen voor het topic zelf. Rate this topic of zoiets, zodat je direct kan zien hoe het topic tot dan toe wordt beschouwd. Gaat het topic diep in op een probleem en ervaren users het als goed topic, dan wordt het en +4 (of 10) enz enz. Vriendjespolitiek? Boejuh, je rate geen enkele post. GoT is te groot? Er zijn extreem veel posten... er zijn niet extreem veel nieuwsdingetjes. GC? Waarom zou je alles, zeker subjectieve fora willen raten? Een topic wordt fout gewaardeerd? Ja, en de lokale forummod kan dan als een FP-Powermod in 1 keer de topic de juiste waarde geven (in geval van nood).

Winst: Je kan in de search direct zien welke topics blijkbaar waardevoller waren. Qua gebruikservaring, qua oplossing, qua niveau. Iets waar we inmiddels wel aan toe zijn nu het meeste wel in 100voud in de search voorkomt.
* Delerium denkt aan smiley-principes die andere for toepassen.
Knap waardeloos, want je weet niet of :) 'behulpzaam' of 'lachen' betekend. Ook kan een waardering op inhoud/leerzaamheid makkelijker plaatsvinden, want "mijn P4 boot niet' kan je op niveau 1 (WinXP herinstall) of 10 niveau (topic die direct in de FAQ kan) oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 05-03-2004 11:03 ]

Pagina: 1