Toon posts:

[XP] Pc blijft 'hangen' met in de slaapstand gaan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord in mijn pc en vanaf dat moment is het gesodemieter begonnen...

Als ik de pc in de slaapstand wil zetten, blijft 9 van de 10 keer de pc 'hangen' zeg maar. Ik zie wel de melding: 'slaapstand wordt voorbereid', maar vervolgens gebeurt er niets. Het beeld wordt zwart.

Voorheen had ik dus geen enkel probleem, de pc ging gewoon in de slaapstand, wanneer ik maar wilde. Ik heb nog een andere pc en een laptop waarop het goed werkt.
Ik loop al dagen te zoeken tussen berichten op dit forum, maar zie geen oplossing.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een Asus P4S800 moederbord. Heb Asus ook al aangeschreven, maar die reageren helemaal niet!

Videokaart vervangen, was Hercules 3D Prophet 4000 64MB, is nu Hercules 3D Prophet Pro.
Geen verschil.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-04 12:38

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Klinkt mij in de oren als een software probleem....
je hebt al 2 hercules kaarten geprobeerd, ik ben nie in het bezit van hercules kaarten maar misschien eens ander merkje proberen voor de zekerheid?

Verwijderd

Topicstarter
Tja... die heb ik dus niet.
Die ene kaart kwam uit de andere pc.

Oh, en dan nog wat: de stand-by stand doet het wel goed.
Hoe vaak ik dat ook probeer. En ik heb genoeg ruimte op m'n c schijf voor
het hiberfil.sys bestand.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 11:19 ]

Verwijderd

Heb je die slaapstand dan echt nodig? Geeft wel vaker problemen...

Ik zou die gewoon uitzetten....als je pc verder gewoon stabiel is..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat heet nodig...
Ik gebruik het elke dag, omdat ik het handig vind. En het hoort gewoon te werken natuurlijk...

Verwijderd

Zei het omdat je vermeldde dat je stand-by stand het wel doet.

Imho gebruik je hibernate bij laptops omdat deze het systeem echt uitzet en er dus geen power usage is.

Stand by zet de het systeem naar een low power usage. Voor een desktop is maakt dat toch niet zo veel uit.

Ik ga er vanuit dat je XP Home gebruikt?

ACPI in bios enabled?

Kan misschien ook zijn dat je Hercules drivers niet ACPI compliant zijn?

Er is een gratis proggie dat dit checkt..acpihct geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hibernate gewoon omdat ik het handig vind, hoef ik niet alles af te sluiten, kan ik later gewoon weer verder waar ik gebleven was. Stand-by gebruik ik nooit, maar heb wel gekeken of dat werkte.
En ja, ACPI is in de bios enabled.
En de Hercules kaart, die zat er bij het vorige moederbord ook in.
Mijn hele pc is hetzelfde gebleven, behalve het moederbord en de processor.
Ik gebruik dezelfde hardware en software...
WAAROM DOET DIE SLAAPSTAND HET DAN NIET?? :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
duidelijk een probleempje met drivers.
Heb dat hele verhaal eens uitgeplozen omdat mijn laptop eerst vastliep bij t in slaapstand zetten, en toen bij een herinstallatie van windows het "slaapstand inschakelen" keuzevakje niet eens bestond lekker wezen rondzoeken.

De oplossing: alle drivers er opnieuw op. Vergeet ook je moederbord drivers niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou moe!
Heb ik net dus alle drivers opgezocht en geïnstalleerd, is de optie bij schermbeveiliging voor de slaapstand verdwenen!!

Kan hem wel activeren als ik ga afsluiten en bij stand-by de shift toets ingedrukt houd. Enne... de pc blijft nog steeds hangen!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ik doe effe een systeem-herstel, daar heb ik in ieder geval de slaapstand-optie mee terug.
Maar werken... nee...

Maar: ik heb nu een patch gevonden, en tot nu toe gaat het (eindelijk) zoals het hoort!
Deze patch is voor computers met meer dan 1 GB RAM geheugen, ik heb maar 512, maar toch werkt het.
Ik ben allang blij!

Verwijderd

Ik ben nu op mijn stage... en hier hebben we 8 pc's met Windows Me, waarvan 7 niet uit de slaapstand kunnen komen en ééntje wel..
Die 7 hebben allemaal een hercules videokaart en die ene heeft een standaard videokaart...
Maar bij is het probleem dat ik de slaapstand niet kan uitschakelen op de één of andere manier...
In windows heb ik het uitgeschakeld en in de bios ook, maar nog steeds gaan ze op slaapstand.

Verwijderd

De oplossing voor dit probleem is de nieuwste hercules driver installeren.
Nadat ik dat heb gedaan, komen de computers zonder enige problemen uit de slaapstand!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:54 ]

Pagina: 1