Slapeloosheid

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Ik dacht vannacht mijn server aan te laten staan, maar dat liep op een slechte nacht uit. Nu wil ik dit ding hier nog stiller maken.

Ik heb gedacht aan de voedingsfan op 7V te laten draaien, en evt het rooster er achterweg te slopen. Ik hoorde nml de hele nacht een windtunnelgeluid...

Wat betreft de hdd: dit is een Seagate ST34321A, beetje sloom geval, maar goed genoeg voor een passief gekoelde 486... Ik wil dit ding gaan isoleren, maar is dat wel zo handig? Gaat ie daar niet aan kapot? Ik heb hier nml nog een geheugendoosje van IBM, met daarin van dat isoleerspul. Als ik daarin de hdd leg en dan het doosje dicht, is ie heerlijk stil... Maar wordt ie dan niet te warm?

Hopelijk dat jullie mij kunnen helpen, dan kan mijn server voortaan 24/7 draaien met }:O erop...

• _JGC_
Niemand? Ik wil vannacht wel slapen MET server draaiend...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ja fan op 7V is een oplossing, je kunt nog meer dingen doen. Probeer de search en je zult meer van dit soort topics vinden.

• _JGC_
Waar ik nog het meest over zit te denken is die hdd. Dat ding dat resoneert lekker op mijn kast, als ik hem uitbouw maakt ie niet veel lawaai. Als ik hem nu in zo'n isolerend doosje doe, dan wordt ie volgens mij ietsje te warm...

• _JGC_
Ik heb dus nog een doosje waar mijn hdd met gemak inpast. In dit doosje zit van dat noppenschuim. Als ik nu mijn hdd er gewoon inleg, kabels door het doosje laat komen en dan dat doosje dicht die en vasttape in een 5,25" bay, zou die hdd dat kunnen overleven?

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

geen id :)
hoe warm wordt ie zonder doos?
kun je toch gewoon ff proberen.. Om de paar minuutjes ff voelen hoe heet ie wordt.

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Lijkt me niet dat dat kan (tenzij je het ventileert). Een half uur zal die wel overleven, 2uur ook wel, maar als je 'm 24/7 laat draaien loopt de warmte (die niet weg kan) steeds verder op en krijg je meer en meer bad sectors...

Probeer het is met een hdd die je uit een 286/386 kan slopen...

• _JGC_
Heb nu een kapotte conner 850MB in die doos zitten. Ding had al bad-sectors, dus niets loos. Na een uurtje wordt ie niet echt veel warmer dan zonder doosje... Let wel: mijn server haalt om de 5 minuutjes news & mail op...

• _JGC_
Heb die hdd in dat doosje gelegd, de bovenkant van het doosje erafgeknipt, en het bubbelschuim heb ik achter de 5,25" afsluitklepjes gezet. Fan op 7V en het voedingsrooster eruitgeknipt. Hdd ligt nu dus gewoon net zoals ik vannacht in een zacht bed...

Als ik nu op mijn bed ga liggen en met het raam open, komt dat ding NIET boven het geruis van de wind uit... Wat wil ik nog meer :) :) ? :Z ja...

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ik slaap al maanden met 2 athlons in aopen hx08 kasten, heb d'r helemaal geen problemen mee gewoon zorgen dat er aan de achterkant van de kast genoeg ruimte is voor de wind, anders gaat t botsen en dan krijg je windtunnel geluiden, ook iets boven op de kasten leggen wat aan de achterkant uitsteekt wil heel goed helpen omdat het geluid dan niet weg kan.

suc ermee, ohja ik zet ook altijd m'n stoel ervoor, dat helpt ook.

openkat.nl al gezien?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

Ook belangerijk is waar je PC staat in de kamer.. Die van mij staat op een betonne vloer.. Dus geen tafel die mee resoneerd.. En hij staat ook nog achter een bank.. En zet je energie beheer van je harddisken op 10 minuten.. Helpt ook...

AKA Rinkel weblog

• _JGC_
Win NT server heeft geen energiebeheer. Sterker nog: het heeft geen zin, want mijn server haalt om de 5 minuutjes mail & news op, dus slaat ie nooit af...
Ik heb em nu wel heel erg stil: dat ding komt niet meer boven mijn ademhaling uit :)

[nog niets vergeten]

Het is belangrijk dat ding ding eel erg stil blijft. Mijn ouders zijn er geloof ik ook op tegen (heb het ze niet gevraagd, want dan krijgen ze argwaan).
Alleen mijn broer kon gisteren nog aan de powerled zien dat ie aanstond. ff aftapen, en hij zag er niets meer van toen ie door mijn kamer liep... Nu nog ff dat kabelmodem aftapen, want het is hier een disco...

Verwijderd

Ik heb hier ook een 486 servertje staan. Ik ben van plan om van hout hier een nieuw kastje voor te bouwen.

Maar heb jij geen last van je voeding? Daar zit ook een fan in en ik kan me voorstellen dat dat herrie geeft.

Nog tips voor die houten kast met betrekking tot isolatie/herrie ?

• _JGC_
Voor hout: GEEN triplex, dit resoneert als de tering. Neem spaanplaat, wel een beetje dik, maar het dempt redelijk.
Over die voedign van mij: die is stil. Ik heb op de HCC-dagen 3 nieuwe fans met tempsensor gekocht. Twee ervan zitten in mijn gewone systeem aan mijn fanbus, en op 7V maken ze TOTAAL GEEN geluid. In de voeding van mijn 486 dus ook niet. Alleen die hdd hoor ik nog heel erg zacht, maar meer isoleren durf ik niet: hij is behoorlijk warm...
Pagina: 1