[Excel] Formule kopieren zonder dat rij veranderd

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
Er bestaat in Excel een manier om een formule te kopieren zonder dat een veldwaarde veranderd. Je wilt bijvoorbeeld heel E3-10 vermenigvuldigen met F8. Dan plaats je in E3: =E3+F8 maar wanneer je m sleept blijft de F8 hetzelfde en de E3 wordt opgehoogd... Ik kan me zoiets herinneren van een dollarteken ofzo, maar het lukt me niet meer om het terug te vinden. Zoeken lukt niet aangezien ik geen idee heb wat voor zoekopdracht ik kan gebruiken. Als iemand het even snel weet zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je wilt vermenigvuldigen, maar in je formule tel je op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
:P Foutje... maakt niet uit het idee blijft hetzelfde
Ik dacht dat je er een dollarteken voor moest zetten.. dus =E3*$F8 maar dat lijkt niet echt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Sherlock

No Shit

Jawel hoor, zo is het wel. Alleen moet je je dollarteken ook nog voor je 8 zetten.
dus:
=E3*$F$8

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Dollar teken voor het gegeven wat vast moet blijven staan is idd de oplossing.
wat je ook kan doen is de hele zaak selecteren dan rechts onder in het hoekje van de selectie gaan staan en richten tot je een plus als cursor ziet verschijnen sleep de rij dan naar rechts en whoppa zelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106095

Yup. Onthoud het volgende: zet een string voor de variabele die je vast wilt zetten. De letter van een cel geeft de kolom aan, het getal van een cel geeft de rij aan. Wil je beiden vastzetten, dan zet je voor beiden een string (sneltoets Excel = F4)
Pagina: 1