Goedkoop DVD-R importeren?

Pagina: 1
Acties:

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48
Ik zag dat DVD-R's in de VS wel ERG goedkoop zijn, kijk maar eens op
http://www.pricewatch.com/1/47/4893-1.htm

25 stuks voor $14 (+/- 11,50 euro).

Natuurlijk komen er nog verzendkosten en invoerrechten, BTW bij maar dan zal het nog goedkoper zijn dan ze in NL verkrijgbaar zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 08:34
Vergeet niet de omwisselkosten die je aan je bank moet betalen, als je wilt wisselen van € naar $. Tenzij je met je creditcart betaald natuurlijk!

En veel internet shops leveren niet in Nederland.

..:: ::..

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
en vergeet de toeslag niet van stichting thuiskopie.. 50ct voor een DVD-R en 1euro voor een DVD+R

• Vaevictis_
Ja maar die 50ct voor stichting thuiskopie omzeil je zo toch? Of krijg je dan doodleuk een naheffing?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Volgens mij niet als je ze als prive persoon invoert. Wel als bedrijf.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 08:34
Gebruik ff de search op deze website, daar staan topic(s) over mensen die uit belgie cd's hebben besteld en vervolgens een brief op de mat kregen om te betalen voor de thuiskopierechten.

..:: ::..

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:14

Ravhin

no <root>...

Vaevictis_ schreef op 04 maart 2004 @ 10:26:
Ik zag dat DVD-R's in de VS wel ERG goedkoop zijn, kijk maar eens op
http://www.pricewatch.com/1/47/4893-1.htm

25 stuks voor $14 (+/- 11,50 euro).

Natuurlijk komen er nog verzendkosten en invoerrechten, BTW bij maar dan zal het nog goedkoper zijn dan ze in NL verkrijgbaar zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb eens voor een kennis van mij de twee series van Highlander op DVD geïmporteerd. Deze kwamen van de officiele website en waren ongeveer de helft goedkoper dan in NL. De transportkosten vielen niet mee, want je wil het wel verzekerd versturen. Maar, alles bij elkaar was het nog altijd lekker elcheapo. :+

Toen een brief van de Douane. DVD's hebben hoge invoerrechten dus die moesten betaald worden. Vervolgens komt daar bovenop ook nog eens de 19% BTW die we NL hebben. Ja, je leest het goed, belasting betalen over belasting. De vervoerskosten worden ook nog eens meegenomen in de kostprijs van je ingevoerde goederen. |:(
Bottom line, ze waren ongeveer even duur als in NL (gelukkig waren ze toen nog niet te koop hier, dus het was iets minder balen). Zie ook
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Leuker kan je het niet maken 8)7

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Verwijderd

Je betaalt geen btw, en geen invoerrechten omdat de winkelwaarde (per zending) onder de 22 euro ligt.

zie: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Verwijderd

Als je gaat importeren is er een kans dat je aangeslagen wordt. Deze is bijvoorbeeld 30%. Als je niet aangeslagen wordt heb je ze 2x zo goedkoop als in NL. Anders betaal je waarschijnlijk ongeveer hetzelfde. Doen dus !!

Ik koop dit soort dingen altijd op de HCC, daar zijn ze ook verdacht goedkoop. En die mannen praten altijd Duits ...

• Vaevictis_
die 22 euro gaat niet op, want ze berekenen dat over de DOUANEWAARDE, dus verkoopprijs + verzekering en verzendkosten opgeteld. Dat gaat zeker boven de 22 euro uitkomen!

Helaas...

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op 04 maart 2004 @ 11:01:
die 22 euro gaat niet op, want ze berekenen dat over de DOUANEWAARDE, dus verkoopprijs + verzekering en verzendkosten opgeteld. Dat gaat zeker boven de 22 euro uitkomen!

Helaas...
Lees die pagina die ik noemde even door, dan zie je dat het wel degelijk om de winkelwaarde gaat.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
douwe_jan schreef op 04 maart 2004 @ 10:38:
Gebruik ff de search op deze website, daar staan topic(s) over mensen die uit belgie cd's hebben besteld en vervolgens een brief op de mat kregen om te betalen voor de thuiskopierechten.
Shop.cdfreaks.com zit toch ook in België?
'k ben benieuwd of ik dan ook een rekening van hun krijg.
Die kunnen ze dan volgens mij steken in de gebieden waar de zon niet schijnt. >:)
Ik ben namelijk niet de gene die de DVD-r's importeert, maar CDfreaks toch?

Maar goed, ik blijf erbij dat die stichting thuiskopie eens aan de kaak gesteld moet worden. Dit is volgens mij geen zuivere koffie, zoals die regeling er is gekomen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
Vaevictis_ schreef op 04 maart 2004 @ 11:01:

Helaas...
ik heb toevallig laatst de douane gebeld..onder de 22 euro excl verzendkosten betaal je niks.. boven de 22 euro betaal je BTW over de winkelwaarde EN de verzendkosten.

Verwijderd

TD-er schreef op 04 maart 2004 @ 11:12:
[...]

Shop.cdfreaks.com zit toch ook in België?
'k ben benieuwd of ik dan ook een rekening van hun krijg.
Die kunnen ze dan volgens mij steken in de gebieden waar de zon niet schijnt. >:)
Ik ben namelijk niet de gene die de DVD-r's importeert, maar CDfreaks toch?
tuurlijk. maar als jij die dingen niet geïmporteerd hebt, vind je het ook vast niet erg dat de marechaussee/douane ze vernietigt gebruikt?
Maar goed, ik blijf erbij dat die stichting thuiskopie eens aan de kaak gesteld moet worden. Dit is volgens mij geen zuivere koffie, zoals die regeling er is gekomen.
wrom? ik vind het juist briljant. wat stelt die heffing nou eenmaal voor in vergelijking met de prijs van een nieuwe cd?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

douwe_jan schreef op 04 maart 2004 @ 10:38:
En daar lees je dat die persoon deze dvd's als BEDRIJF besteld heeft.
Brief van stichting thuiskopie

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Ooit eens DVD-R's uit de US gehaald,
Misschien toeval, maar mn pakketje werd mooi aangehouden bij de douane, of ik nog ff invoerrechten + BTW wou betalen..
Achteraf bleken het ook nog eens slechte DVD's te zijn (wat overigens met -R een aardig probleem is, veel slechte media op de markt)

Edit:
Oja, ik kocht altijd (in NL) Arita DVD-R's voor 119 incl BTW, nu met die heffing wordt het 236 incl, vind dat toch een aardig groot verschil

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 04-03-2004 13:45 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je kan beter ff naar belgie of duitsland rijden en de wagen vol gooien en contant betalen bij een dealer :) grenzen zijn open krijg je hoogst waarschijnlijk geen gezeur :)

edit:

er is ook een bus die naar luxemburg rijd om sigaretten te kopen misschien moet er op tweakers eens ged8 worden aan een bus om cd's ergens te halen :) iedereen laptop mee beetje lannen in de bus met een getweakte switch :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-03-2004 13:51 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:34:
[...]

wrom? ik vind het juist briljant. wat stelt die heffing nou eenmaal voor in vergelijking met de prijs van een nieuwe cd?
Hierbij ga je ervanuit dat de cd's / DVDs die je koopt gebruikt worden voor copyrighted materiaal.
Ik gebruik mijn brander met name voor backup doeleinden en met mij velen.
Het is voor de filmmaatschappijen onderhand lucrativer om een eigen DVD-r merk op te zetten dan films uit te brengen, door die heffingen. Ze kunnen de recordables dan tegen productiekosten verkopen, zodat ze goedkoper zijn dan de concurrentie en toch nog 1 euro/schijfje vangen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

m3gA schreef op 04 maart 2004 @ 10:34:
en vergeet de toeslag niet van stichting thuiskopie.. 50ct voor een DVD-R en 1euro voor een DVD+R
omgekeerd dus 50 cent voor + 1 euro voor -
Pagina: 1