[PQY-geheugen] B-merk?

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
De laatste tijd kom ik steeds meer computershops tegen die PQI DDRam geheugen verkopen. Over dit 'merk' kan ik echter vrij weinig vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een befaamde B-merk?

edit: PQY moet PQI zijn.... kan iemand dit editten?

[ Voor 25% gewijzigd door stp_4 op 05-03-2004 09:02 ]

stp - PSN ID: stp_4

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik kwam het laats ook ergens tegen op een site, als zijnde merkloos. Na navraag bleek het dus ook PQY te zijn. Wel een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Kingston, maar ik durfde het toch niet aan (heb nog trauma's van m'n laatste plankje no-name troep)

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 04-03-2004 10:14 ]

Roomba E5 te koop

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik heb ooit geheugen gehad wat werd verkocht als PQY geheugen, PC133 DIMMs waren op, dus maar voor PC100 gegaan. Bleek later dat het PC100 CL2 modules waren, en in een ECS K7S5A draaiden die dingen een paar jaren later gewoon op 133MHz CL2. Slecht spul is het niet, want als een ECS K7S5A ergens pissig om gaat worden is het wel slecht geheugen.

• stp_4
Een shop waar ze dit verkopen is bijvoorbeeld Atin. Hier wordt geen merk genoemd maar blijkt na navraag PQY te zijn. De verkoper antwoordde met: "ach dat geheugen van tegenwoordig, dat is 1 pot nat"

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stp_4 schreef op 04 maart 2004 @ 10:18:
Een shop waar ze dit verkopen is bijvoorbeeld Atin. Hier wordt geen merk genoemd maar blijkt na navraag PQY te zijn. De verkoper antwoordde met: "ach dat geheugen van tegenwoordig, dat is 1 pot nat"
Ik heb geen ervaring met PQI, dus over het 1e kan ik niets zeggen.
Het 2e is wel onzin. Ja, heel veel modules met de standaard specs zijn vergelijkbaar, maar die opmerking is wel erg kort door de bocht. Denk aan alle mooie low latency reepjes en reepjes met een PC3500+ naam.
Maar die winkel heeft dan ook niet de echt speciale soorten geheugen, wat natuurlijk die opmerking verklaart. (dit is geen oordeel over de winkel, de meeste mensen willen toch normaal pc2700/3200 geheugen)

{signature}

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Heh, 1 pot nat?
Heb hier een PC133 module die nooit op 66MHz CL2 wou draaien in een celeron. Blijkt later dat ie ook geen 100MHz CL3 wil doen, beide reepjes niet, tegelijk gekocht, zelfde "merk".

Er zit soms echt rommel tussen. Op dit moment gebruik ik alleen A-Data, M-Tek, TwinMOS, Kingston, Samsung en Infineon. Andere dingen als "OEM" komen er hier niet meer in (A-Data is toevallig het "standaard" geheugen van norrod, en de modules die ik van ze kocht op de HCC dagen is tegen de verwachting in dus DDR400 CL2.5 en klokt redelijk mee)

• stp_4
Is waarschijnlijk een hulpkracht geweest die zijn best deed om iets te kunnen verkopen.........

Verwijderd

stp_4 schreef op 04 maart 2004 @ 10:18:
Volgens mij kwam je te "gierig" (slechte woordkeuze) over toen je het vroeg. Als je was gaan vragen naar de voordelen van duurder geheugen tegenover dit merk, dan waren de duurdere natuurlijk veel beter en betrouwbaarder geweest. Een verkoper probeert te "voelen" wat jij wil besteden en of hij je misschien met iets duurders naar huis kan sturen. Als je dan meteen naar het allergoedkoopste vraagt, ondernemen ze vaak al geen/nauwelijks moeite meer om je wat duurders aan te smeren. Dan is het gewoon zo snel mogelijk "afwerken" en door naar de volgende.

• stp_4
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 10:37:
[...]
Volgens mij kwam je te "gierig" (slechte woordkeuze) over toen je het vroeg. Als je was gaan vragen naar de voordelen van duurder geheugen tegenover dit merk, dan waren de duurdere natuurlijk veel beter en betrouwbaarder geweest. Een verkoper probeert te "voelen" wat jij wil besteden en of hij je misschien met iets duurders naar huis kan sturen. Als je dan meteen naar het allergoedkoopste vraagt, ondernemen ze vaak al geen/nauwelijks moeite meer om je wat duurders aan te smeren. Dan is het gewoon zo snel mogelijk "afwerken" en door naar de volgende.
Zal het even kort uitleggen:

Ik belde het bedrijf op dat ik geheugen had gezien op hun website zonder merknaam, ik vroeg welk merk het was. Daarna vroeg ik of ze ook ander merk hadden maar dat hadden ze niet. Ik antwoordde met de opmerking dat ik nog nooit van het geheugen had gehoord en dat ik even zou verder kijken voor Kingston geheugen waar ik eigenlijk naar opzoek was. Daarna maakte hij de opmerking dat het geheugen 1 pot nat is tegenwoordig. Omdat ik wist dat dit onzin was ben ik daar verder niet op ingegaan....

edit: maar daar gaat deze topic niet over geloof ik

[ Voor 7% gewijzigd door stp_4 op 04-03-2004 11:30 ]

• stp_4
edit:

na onderzoek is gebleken dat het om PQI geheugen gaat. Topictitel edit?

Pagina: 1