Toon posts:

[Win98 SE] usb pci-card probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Forummers,

het probleem is alsvolgt. Voor een kennis ben ik een ander systeem aan het inrichten namelijk een P166 (daarvoor hadden ze P90). ik de P90 zat een USB PCI-kaartje met 2 aansluitingen. Ik heb alle hardware (NIC, Modem, Vga) overgezet naar de P166 dus ook de USB PCI-kaart, alleen deze wil niet werken zoals het moet.

In Windows wordt het kaartje herkend (USB Root Hub etc.), maar zodra je er iets op aansluit gebeurd er niets. Ik heb het kaarte in mijn eigen systeem gedaan (WinXP Prof.), en deze liep vast, mijn conclusie: kaart defect.

Ik vanmiddag een nieuwe kaart gekocht (Conceptronics), en getest maar werkt ook niet :S. Ik heb een BIOS-update gedaan, Chipset-update, en meer kon ik niet vinden van het moederbord. Ook heb ik alle Windows-updates binnen gehaald.

Mobo: Soltek SL-53A2

Zijn er nog instellingen die ik in de BIOS moet doen, of eventueel iets met een jumper, ik weet niet waar het aan ligt!

coaster

Verwijderd

weet je zeker dat dat usb kaartje wel werkte in die P90?
ik dacht dat dat onder de 200 mhz nooit lekker loopt. wat zijn de minimum systeemeisen van dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
ja werkte perfect op die P90, en de systeemeisen zijn:
- 5 Mb vrije schijfruimte
- beschikbaar PCI-Slot

Ik heb dus een nieuwe gekocht van Coneptronics, maar werkt ook niet fris, heb net een mail gestuurd naar Mobo fabrikant, maar nog geen reactie.
edit:

nu is het helemaal fraai, ik op mijn goedste Engels een mail sturen naar die fabrikant, beweerd zo een sjakie die de emails checked dat het model niet bestaat bij hun...mhh en ik kan dus wel drivers downen voor dat mobo...yeh right!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 10:19 ]

Verwijderd

ow ok :)
vreemd dan. heb je die nieuwe ook al getest op je eigen pc?

Verwijderd

Topicstarter
yeh, voor het geval dat die ook kapot was, maar het gekke is, beide USB-kaarten werken in Windows hij wordt gewoon herkend, maar zodra je er een apparaat op aansluit herkend hij niets, dus dat is zo met een muis/webcam/printer.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47
Zo'n geval heb ik inderdaad ook wel eens meegemaakt. Het kaartje werd wel herkent door Windows, maar zodra ik er een apparaat op aansloot, kreeg ik met geen mogelijkheid het apparaat aan de gang.

Wij hebben toen het volgende gedaan. Aan het kaartje een USB hubje ( met voeding ) gehangen. Daar het apparaat op aangesloten. Toen werkte het apparaat dus wel.

Wij hebben dus daarom de conclusie getrokken, dat het kaartje niet voldoende voedingsstroom door geeft aan het apparaat.

USB werkt namelijk ook vaak niet icm een VIA chipset. Deze chipset verdeelt namelijk de stroom over het aantal poorten. USB stroom is 5 VA. Dus als je twee poorten hebt, krijgt iedere poort dus maar 2.5 VA, en das vaak net genoeg om een USB muis aan te sturen, maar bijvoorbeeld een camera dus niet.

Een andere chipset geeft gewoon het correcte voltage door aan iedere USB poort.

Heb je trouwens al een mail terug gestuurd naar die sjakie met daarin de link, waar de drivers, etc te downloaden zijn op hun website?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik gedaan, maar geen reactie op gehad. En we hebben het anders gedaan. Ik heb een 2ehands pc gekocht, een Celeron 900 MhZ, dus ze zijn nu wel enorm blij, en de USB werkt nu ook perfect :>
Pagina: 1