Cooling 9800 Pro (Geen Zalman)

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30
Iedereen heeft het nu over de zalman heat pipe koel oplossing maar niet echt geschikt voor overklokken.
zijn bijvoorbeeld de grote fans met coolblokken die op een 9800xt ofzo zitten niet los te krijgen om op je 9800 pro te monteren?
Geluid boeit me niet zo heel veel aangezien mijn 15Krpm disk toch alles overstemt.

Verwijderd

Ik heb zo'n zalman koeler op mn gpu zitten en had er twee 80mm papst fans voor gezet die er zachtjes langs blazen. Daardoor werd hij amper lauw.

Als je er een fan voor zet die meer lucht verplaast kan je denk ik wel flink overclocken.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
http://www.techtastic.ca/reviews2/giant3.html

Dat is volgens mij de grootste. MAAR had je ook zelf tevoorschijn kunnen googlen

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Je hebt dacht ik voor bij die Zalman heatpipe een grote fan die je erop kunt plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/ocsystem_1758_1420157

57696520646974206c65657374206973206e657264

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dangerden Maze 4 GPU, erg geschikt voor overclocken :) (alleen wel WC)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Jabba
Zoiets als dit is al veel beter dan de standaard oplossing op mijn club3d

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/content/reviews/video/abit9800xt/pics/front.jpg

zou mooi zijn als je zoiets los zou kunnen krijgen

maja dan had ik gewoon DIE kaart moeten halen natuurlijk :D

[ Voor 14% gewijzigd door Jabba op 04-03-2004 10:22 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik heb hier ook ff een vraagje , ik wil ook een nieuwe cooler op me vga zette maar wil er dus wel een zalman op zette , maar da boeit denk ik ff neit . wat nou het probleem is , ik krijg de koeling er niet af , deze zit helemaal vast door de oude koelpasta . hoe krijg ik hem nu , los ? lukt dit met een gewone fohn ? . en me 2e vraag wat kan ik beter gebruiken articsilver 3 of zie prut van zalman die ik erbij krijg ?

ik voel me lekkaah !!!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Thermaltake 1U cooler, kostte me 15€. Op laagste stand (heb er de 3 standen schakelaar van mijn Volcano 7+ tussengezet, dus ik denk dat dat 5 of 7V is) hoor je hem niet en de blok wordt nog niet eens al te warm. Het is een Radeon 9500 275 core / 270 mem draaiend als 9700 op 400 core / 300 mem. En ik ben geen 3 PCI sloten kwijt ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/cooler_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/phunc/cooler_04.jpg

• Jabba
Mmmm ja die ziet er ook wel netjes uit, je hebt de mem heatsinks er ook zelf opgezet denk ik?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Yups. Niet dat het veel uitmaakt want geheugen geraakt niet verder dan 30MHz overklok. De core daarentegen kan zoals je ziet 125MHz sneller.

Verwijderd

Die Thermaltake, is dat een CPU koeler? Want als ik er achter zoek is dat een CPU koeler volgens internet...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:11:
Die Thermaltake, is dat een CPU koeler? Want als ik er achter zoek is dat een CPU koeler volgens internet...
Hij zegt een 1U koeler, volgens mij zijn die voor die hele platte PC's...

Verwijderd

ik heb gezien dat ze geschikt zijn voor Celeron's. Hoe heb je die aan je GPU gekregen? Wil ook een GPU koeler kopen, een nieuwe voor op men R9600pro om te OC'en, dacht zo Revoltec, kosten 20euro, en die dat jij hebt, voor CPU, koelen natuurlijk veel beter, en kost ook minder.

Verwijderd

ik heb zelf een tijdje een boxed AMD koelblok+fan op mijn vga kaartje(9800se@pro+extra OC) gehad. Werkte prima temperatuur was erg laag, geen warmte voelbaar op het koelblok en oc-en ging een stuk hoger.

Koelblok had ik voorzien van een schroefdraad en met behulp van 2 schroefjes door mijn vga kaartje vast gezet. Kost je wel een paar pci sloten, maar wie gebruikt er tegenwoordig nog pci kaarten :)

Verwijderd

ik zie toch geen draadje ofzo bij die Thermal take :)

zou het mss gaan met beetje seconden lijm in het midden, en dan daarond beetje koelpasta?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voor socket462 is hij geschikt tot 3.4GHz staat er. Heb hem bevestigd met de veertjes en plastic plugjes die origineel op de standaardkoeler van de Radeon 9500/9700 zitten. Arctic Silver ertussen gedaan. Het befaamde "ring is hoger dan de core" probleem had ik niet.

• Frietsaus
  • Niet online
Sharkbyte, heb je zeer mooi gedaan! _/-\o_

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Zeker netjes sharkbyte :)

En om maar ff op de TS te reargeren: ik heb ook zon zalman op mijn videokaart, met nog 3 extra fans erop blazend (zacht/onhoorbaar) en ik kan hier echt wel mee overclocken :) hij draait op het moment met XT bios op 430 core zonder enig artifact (ben gewoon nog niet hoger gegaan ;) ).

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bedankt ! Heeft me heel wat research gekost om de ideale koeler te vinden. En nog meer moeite om een winkel te vinden in België die hem had. Voor een totale kost van nog geen 30€ is het een best wel geslaagde mod vind ik zelf. Alleen het geheugen gaat niet mee, helaas pindakaas.

Het is de Thermaltake A1765, trouwens. Een koperen blok die erg veel gelijkt op de Volcano 7+, maar niet zo hoog. De fan blaast tegen 5300rpm volgens het doosje. Ik zou wel een voltmod uitvoeren als ik een beetje wist hoe het moest enzo. Ben geen krak in electronica (mijn vader wel) maar door de honderden schema's zie ik het bos niet meer. Als ik de TS was, zou ik als ik een beetje knutselachtig was, ook deze mod proberen. Kan wel zijn dat je de zilveren ring die de core beschermt moet verwijderen. Zelf had ik liefst wat TweakMonster heatsinkjes gehad, maar die kosten meer dan 20€ en zijn moeilijk te krijgen in de buurt. Daarom de simpele alu sinkjes van Indiweb.de

Verwijderd

De Arctic Cooling VGA Silencer schijnt erg goed te koelen, en daarnaast is deze koeler ook nog eens stil. Groot voordeel van deze koeler is ook dat je grafische kaart niet meer bijdraagt aan de temperatuursverhoging in je kast, omdat de hitte die van de grafische kaart afkomt naar buiten wordt afgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/vgasilencer/vgasil640.jpg

Deze koeler is o.a. verkrijgbaar bij Freezing Hardware.

• Jabba
Hey dat is idd een mooie cooler en 22 euro valt nog wel mee!! wat zijnje temps nu vergeleken met de default cooler?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vroeger was de cooler gloeiend heet, nu wordt hij schat ik nog geen 30 graden. Ik kan je geen exacte cijfers geven omdat ik geen temp probe heb (nog niet). Koelblok is in ieder geval lauw na hevig gamen ofzo.

• EdGnoj
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 22:37:
De Arctic Cooling VGA Silencer schijnt erg goed te koelen, en daarnaast is deze koeler ook nog eens stil. Groot voordeel van deze koeler is ook dat je grafische kaart niet meer bijdraagt aan de temperatuursverhoging in je kast, omdat de hitte die van de grafische kaart afkomt naar buiten wordt afgevoerd.
Bezitters van een Radeon AIW moeten wel de revisie 2 versie kopen. Deze is hiervoor speciaal aangepast. Ik weet niet of deze momenteel al in Nederland te koop is.

Verwijderd

Jabba schreef op 05 maart 2004 @ 09:13:
Hey dat is idd een mooie cooler en 22 euro valt nog wel mee!! wat zijnje temps nu vergeleken met de default cooler?
Zelf heb ik deze koeler niet, ik heb alleen wat reviews ervan gelezen. Tot nu toe alleen maar positieve geluiden erover gehoord, hij schijnt erg goed te koelen en is daarnaast stil en goedkoop.

Koeler in actie, vastgezet op een Radeon 9800 Pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.kom-agentur.de/uploads/enmic/IceQ-2.jpg

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb mijn PC eens zuiver gemaakt van binnen en dus eens de Radeon zelf gefotografeerd. Dan zie je in ene weg ook de bevestiging.

Foto 1, de volledige kaart in beeld
Foto 2, zijdelingse view
Foto 3, Closeup van de koeler
Foto 4, bevestiging en achterste RAM-sinks
Foto 5, bevestiging up close

Verwijderd

Mijn VGA Silencer is al onderweg (had ik vanmorgen al besteld voordat ik dit topic zag...hehe). Nu alleen nog een ATI RADEON 9800 PRO over een maandje ofzo. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/ac_vga_cooler/iceq.jpg
The maximum overclock speed reached:

Stock Sappphire 9500 cooler 325 MHz
Zalman HP-80A 330 MHz
AC-VGA Silencer (fan on Low or High) 385 MHz

Temperatures at standard clock speed: 275/270 MHz, GPU/RAM

Zalman HP-80 Case CPU HDD
Idle 26° C 30° C 32° C
After 3DMark2003 for 1 hr. 28° C 41° C 33° C

*

AC VGA Silencer LOW
Case CPU HDD
Idle 26° C 30° C 32° C
After 3DMark2003 for 1 hr. 26° C 39° C 32° C

While a 2° C improvement isn't earth shattering, it is significant in the new Fong Kai case, which I've set up with a 120mm exhaust fan. In combination with an amazingly open front intake vent, it has excellent airflow. In a case with less effective airflow, I think the temperature difference would be much higher.
- Hij is goedkoper dan Zalman (Zalman met fan is 2 keer zo duur)
- Hij is stil
- De fan werkt ook als soort casefan omdat de warme lucht naar buiten word geblazen (Zalman doet dat niet).
- Hij staat leuk (voor de casemodders onder ons, zoals ik)
- Beste cooler die je kunt krijgen tot nu toe

Zalman, eat your heart out. >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 10:59 ]

Verwijderd

Ik heb een Zalman Heatpipe en heb daar een eigen kleuren koelertje tegenaan gehangen i.p.v. de koeler die Zalman aanbied.

Die Zalman Heatpipe is niet bedoelt om over te klokken of om uitstekende prestaties te geven, enkel om geluidloos je PC te koelen.

In ieder geval, ik heb mijn Club3D 9700Pro op 387/351 lopen (standaard 325/305) voor al heel wat maandjes.

Ik had die Zalman Heatpipe voor rond de 20 euro destijds gekocht.

De bovenstaande koeler ziet er ook niet verkeerd uit :)

Verwijderd

Ik heb hem vanmiddag binnengekregen. :)

• lordofthelints
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb een asus radeon 9800xt op de kop getikt, geweldige kaart, maar wat een herrie! Nou denk ik dat de zalman afvalt voor mijn kaartje, omdat de geheugenchips niet gekoeld worden. Wie iemand hoe dat met die Artic koeler zit?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
dacht dat de heatsink waarover de lucht geblazen word (zilver kleurige ding)
alleen de GPU aanraakt.

Verwijderd

Evil_ivanhoe schreef op 18 maart 2004 @ 01:06:
Ik heb een asus radeon 9800xt op de kop getikt, geweldige kaart, maar wat een herrie! Nou denk ik dat de zalman afvalt voor mijn kaartje, omdat de geheugenchips niet gekoeld worden. Wie iemand hoe dat met die Artic koeler zit?
Jammer genoeg is die Arctic koeler niet geschikt voor 9800XT Radeon's.

Verwijderd

Ziet er zeker goed uit, kan je deze alleen op een normale Ati zetten of ook op een Club3d of ander merk?

En hoe bevesitg je hem? moet je originele koeler eraf?

Verwijderd

Compatibiliteitslijst is hier te vinden.

Verwijderd

Ik heb ook zo een arctic op mn radeon 9800 (geflasht naar pro) sinds enkele weken.
Maar de heatsink aan de achterzijde (kaartje was van hercules) wordt echt ongelofelijk warm, kan mn vingers er ff ophouden, maar niet langer dan paar seconden :s

Ik heb nog nooit aftifacts opgemerkt tijdens gamen ofzo, maar maak me toch serieus zorgen :'(

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 12:21:
[...]
Zelf heb ik deze koeler niet, ik heb alleen wat reviews ervan gelezen. Tot nu toe alleen maar positieve geluiden erover gehoord, hij schijnt erg goed te koelen en is daarnaast stil en goedkoop.

Koeler in actie, vastgezet op een Radeon 9800 Pro:

[afbeelding]
Krijg je die backplate er dan ook bij?

Verwijderd

nickvd schreef op 18 maart 2004 @ 20:37:
[...]

Krijg je die backplate er dan ook bij?
Ja, die zit erbij. Je moet de originele backplate van je kaart af halen en die erop doen.

edit: Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/ACVgaSilencer-box.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 21:29 ]

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Wat vinden jullie van de Thermaltake Giant 3 ??Het leek mij wel een goede koeling om mee over te clocken. Het geluid wat van de blowerfan afkomt maakt me niet zoveel uit, want de rest van men pc maakt toch ook al een tering lawaai. Maar wat ik wel belangrijk vind, is de overclockbaarheid met deze koeling. Wie heeft heir ervaring mee ?? Ik heb trouwens een sapphire 9600XT.

http://www.thermaltake.com/coolers/chipset/a1919.htm

Verwijderd

die artic cooler is zo vet ga m gelijk bestellen voor op mn 9800pro!!!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 11:10
jmmr dat die arctic cooler niet op een FX 5900XT kan :(

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Op de 5900 Xt zit al een hele mooie koeler :) .

(De point of view in ieder geval)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Ik heb een flink aantal reviews gelezen nu over die Arctic VGA cooler..

wat een goed ding is dat zeg!
Koelt super, is stil , goed voor airflow en ook nog es extra overclocken! _/-\o_

ik koop mooi een bulk kaartje 9800 pro..., bagger koeler eraf en deze erop!

Ik zie alleen nog niet zoveel winkels die hem hebben (pricewatch)
Gistron heeft hem nu ook zie ik

hebben jullie nog meer shops gespot?

Verwijderd

Alternate heeft hem ook:
http://www2.alternate.nl/images/nodes/inf.gif

Maar helaas kost hij daar wel 29 euro... Vind ik beetje groot verschil met de 16 euro.

Verwijderd

Ik heb hem besteld bij de PC hut, iemand al ervaring met die zaak?

Verwijderd

@ Sharkbyte

hoe heb je die ram sinks vast gezet met thermal adhise?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:26:
ik heb gezien dat ze geschikt zijn voor Celeron's. Hoe heb je die aan je GPU gekregen? Wil ook een GPU koeler kopen, een nieuwe voor op men R9600pro om te OC'en, dacht zo Revoltec, kosten 20euro, en die dat jij hebt, voor CPU, koelen natuurlijk veel beter, en kost ook minder.
ik raad je die Revoltec erg af!? ik heb deze ghad en hij koelde nauwelijks beter dan de stock cooler! ik heb nu een Zalman die nieuwe en ik kon nog eens 24mhz meer overclocken{zonder fan, met fan kon ik zo'n 38mhz oc-en naar 350Core 315mem!,dit alles op een 9500@9700}

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 17:41:
@ Sharkbyte

hoe heb je die ram sinks vast gezet met thermal adhise?
Met Arctic Alumina Thermal Adhesive. Dat spul wat bij de Zalman NB32J komt vind ik minder, de koelblok is er al eens vanaf gevallen ! Gewoon losgekomen van de South Bridge...

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Koelt die arctic koeler nu ook het geheugen op de kaart, of alleen de gpu?

Verwijderd

EchteDude schreef op 20 maart 2004 @ 11:35:
Koelt die arctic koeler nu ook het geheugen op de kaart, of alleen de gpu?
hij koelt alleen de GPU.

volgens mij is het vrij lastig om het geheugen aan de bovenkant vd kaart nog te koelen met die Arctic erop.., de achterkant lukt natuurlijk wel..

check de pics op de verschillende review sites

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 19 maart 2004 @ 18:48:
[...]

Met Arctic Alumina Thermal Adhesive. Dat spul wat bij de Zalman NB32J komt vind ik minder, de koelblok is er al eens vanaf gevallen ! Gewoon losgekomen van de South Bridge...
ik heb ook die besteld >:) heb hele mooie blokjes voor mijn vga mooi zwart gespoten >:) en ook nog 6 voor mosfets aan het maken :)

Verwijderd

Ik heb zelf een artic VGA silence op mijn club3d 9800Pro gezet en dat gaat prima.
Monteren is eenvoudiger als een zalman (en ik kan het weten want die heb ik op mijn GF4), Temps zijn stukken lager als met de default cooler en hij is fluisterstil.

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Hmm. Jammer dat je dan met die arctic niet meer het geheugen kan koelen. Dan is die termaltake toch wel een aantrekkelijke andere optie. Is het toeval dat die op de radeons kan, of zijn de maten van die socket aansluiting dezelfde als op de radeons?

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 08 maart 2004 @ 19:47:
Ik heb mijn PC eens zuiver gemaakt van binnen en dus eens de Radeon zelf gefotografeerd. Dan zie je in ene weg ook de bevestiging.

Foto 1, de volledige kaart in beeld
Foto 2, zijdelingse view
Foto 3, Closeup van de koeler
Foto 4, bevestiging en achterste RAM-sinks
Foto 5, bevestiging up close
Hoe heb je die geheugenkoelblokjes op je geheugen vast gemaakt? Ik heb hier namelijk ook nog van die koelblokjes liggen...

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
Het is me opgevallen dat niemand het heeft over de nieuwe DUAL heatpipe cooler van Zalman die in april oid uitkomt en geloof dat deze ook de mem chippies koelt...

nieuws: Gainward releast fanloze dual DVI GeForce FX 5700

lijkt me dat ik deze dan aan ga schaffen... wel nog niets kunnen vinden over de prijs van deze koeling :'(

Maar iig april is al niet meer zo ver weg :)

specs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sharkbyte schreef op 19 maart 2004 @ 18:48:
[...]

Verwijderd

EchteDude schreef op 20 maart 2004 @ 12:15:
Hmm. Jammer dat je dan met die arctic niet meer het geheugen kan koelen. Dan is die termaltake toch wel een aantrekkelijke andere optie. Is het toeval dat die op de radeons kan, of zijn de maten van die socket aansluiting dezelfde als op de radeons?
FF terugkomend op dat memory cooling aan de bovenkant met de VGA silencer...
check deze link.. http://www.pclabs.gen.tr/article.asp?doc=295

als je dus niet al te hoge sinks hebt moet het allemaal passen..

De versies die nu in de winkel liggen zijn allemaal rev2.., de rev3 (die komt eind deze maand volgens mij) past op nog meer kaarten.
Ik meen me te herinneren van een tabelletje dat dan ook op de 9800se AIW past! als dat zo is.., dan wacht ik nog ff.., lijkt me een perfecte cooler voor hem @pro te zetten 8) 8)
8) 8)

edit : http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/

hij kan dus al vanaf rev2 op een 9800se AIW!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:07 ]

Pagina: 1