Kan geen games installeren

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 14:12
Ik heb pas een nieuwe computer, maar ik kan veel games niet installeren.
Bij Battlefield geeft hij tussen de 35-40% een foutmelding:
code:
1
2
Specified component cannot be found in the media. An attempt 
was made to acces a component that does not exist in the named media.

Dus ik dacht ff nieuwe drivers installeren. SP1 geinstalleerd van winXP.
Nieuwe via 4in1 drivers.
Installshield geupdate.
Helaas heeft dit allemaal geen effect.

Bij Battlefield wil de setup niet eens starten. Als ik daarvan de cd in de drive doe, doet hij wel gewoon een autorun. Ik krijg dan het schermpje te zien wat ik wil doen. Ik klik op Install, maar dan krijg ik een melding dat er een fout opgetreden is en of ik het naar microsoft wil verzenden. Dit gebeurt ook als ik setup.exe van de cd run.

Specs:
A7v600
Athlon XP 2800+
Western Digital Raptor 36.7Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA
512 MB PC3200
Asus V9520 Geforce FX 5200, 256Mb, DVI, TVout
En een 'oude' cd speler van Compaq

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Kennelijk vind hij een bepaald component niet. Misschien een confilct met je geluidskaart? Heb je daar de goede (nieuwste) drivers van geinstalleerd?

Ik zou ff wat verder kijken dan alleen naar de videokaart, vooral hardwarematig

[ Voor 7% gewijzigd door OneUp op 04-03-2004 09:51 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:04

Fuelke

Forza Ferrari

leerling schreef op 04 maart 2004 @ 09:45:
En een 'oude' cd speler van Compaq
Heb je de mogelijkheid om een andere cd-rom te proberen? Het klinkt raar, maar ik had recent een PC waarbij de install van Windows2000 ook halfweg bleef hangen. De oplossing was gewoon om de cd-rom te vervangen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Als je het bij meerdere spellen hebt, dan is het eerste wat mij te binnen schiet een cdrom speler/brander die een beetje kaduuk is. Of hij is gewoon te 'oud' dat hij niet overweg kan met bepaalde copy protections. Maar ik weet niet of dat halverwege de installatie een rol kan spelen, wel bij het beginnen met lezen van een CD.

Je zou een image van een van de CDs met bv CloneCD kunnen maken, om te zien of 'ie dan wel de hele CD kan lezen en hem vervolgens installeren mbv Daemon Tools om te zien of het een software probleem is dat al die setups ermee stoppen. Maar het handigste is om gelijk een andere cdrom er (tijdelijk) in te gooien, en kijken of dat alles verhelpt :)

• leerling
Fuelke schreef op 04 maart 2004 @ 09:55:
Heb je de mogelijkheid om een andere cd-rom te proberen? Het klinkt raar, maar ik had recent een PC waarbij de install van Windows2000 ook halfweg bleef hangen. De oplossing was gewoon om de cd-rom te vervangen.
Ik zal dit vanavond even proberen.

Edit: Ik gebruik (nu nog) een onboard geluidskaart. Hiervoor heb ik ook de nieuwste drivers geinstalleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door leerling op 04-03-2004 11:14 ]

• leerling
Het werkt!

Ik een een nieuwe speler gekocht en die erin gehangen. Alles werkt perfect nu. :*)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
RIP voor je oude cdrom speler dan

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1