Toon posts:

exchange2000 Imap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok me vorige topic was dichtgegooid maar ik bedoelde het eigelijk zo.....

Ik heb hier een netwerkje met 30 gebruikers 4 servers waaronder een exhange2000 server nu zijn er gebruikers die willen de mogelijkheid hebben om extern de mail van de exchange server te kunnen gebruiken. Nu heb ik gehoord dat Imap beter is als Pop omdat het de berichten op de server laat staan wat ik erg handig vind. Ben al zover dat de service Imap op de server runt en probeer nu contact ermee te maken tot nu nog niet gelukt. Mijn vraag is als volgt heeft iemand ervaring met het instellen van Imap op een exhange2000 server en wat zijn precies de stappen die je moet maken wat moet er nog meer draaien en wat zijn de preciese instellingen van de client die ernaar toe moet kunnen gaan(heb nagezocht in outlookxp en zou moeten werken :) )

Ik wil geen andere oplossing omdat we pas de exchange server hebben draaien en ik er nog bar weinig van weet vind ik het interresant om dit te kunnen laten werken alvast bedankt.

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mij lijkt in zo'n situatie "outlook webaccess" een stuk makkelijker..
Maar wanneer je exchange compleet installed hebt, is het alleen een kwestie van kijken of de imap service gestart is.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is gestart maar hoe kom ik nu van buitenuit op me mail. Outlook met iMap en dan..........

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

http://server_waar_outlook_met_iis:poort/exchange

en anders even in je IIS beheer geval kijken waar de exchange webaccess staat.

(normaal onder de "standaard website" )

En wil je dat de users via MS Outlook naar de imap-server kunnen connecten. Moet je wel de imap poort (143) forwarden naar de server (lijkt me wel dat je achter een firewall/router zit ;) ) en dan bij de instellingen van MS outlook, imap server aanklikken.

[ Voor 60% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 04-03-2004 11:07 ]

Don't go mad, go linux

Verwijderd

Topicstarter
ok van binnenuit kom ik op mijn exchange server als admin maar niet op mijn username mailbox hoe doe ik dat dan? van buitenuit werkt het niet (weet ook niet welke poort ) ik wil dus vanuit thuis op mijn mailbox hier op me werk in kunnen loggen werkt dus tot dusver niet weet ook niet welke instellingen ik moet maken

• Cafe_de_beuk

Cafe_de_beuk

Biertje?

was mijn vorige bericht aan het wijzigen, terwijl jij ook aan het typen was ;) dus lees me vorige reply nog eens daar heb ik de poorten bij gezet.

Nogmaals:

Imap : 143
Pop : 110
SMTP : 25
En de poort voor webacces in IIS is standaard poort 80

Heb je de exchange server geintegreerd met active directory? of heb je losse mailboxen?

[ Voor 9% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 04-03-2004 11:11 ]

Don't go mad, go linux

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ok ik snap nie hoe je van buiten uit op een interne servernaam kan komen(moet tochh ip hebben) maar goed we hebben hier een isa server draaien en als zou goed moeten staan voor imap maar hoe weet ik dit en welke instellingen moet ik daar maken

• Cafe_de_beuk

Cafe_de_beuk

Biertje?

die poorten van me vorige reply vanuit de isa server forwarden naar de internet server.

en dan kun je gewoon via http://dinges of via outlook erheen

Don't go mad, go linux

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan werk ik toch niet met Imap ofwel?
ik wil vanaf thuis dus met outlook een nieuwe e-mail box aanmaken dus verbinding maken met iMap dus op mijn werk de server met behulp van i-map aanroepen zodat ik mijn mailbox kan openen thuis

hoe werkt het :(((((

• Cafe_de_beuk

Cafe_de_beuk

Biertje?

wel als je de poort 143 forward vanaf de isa server naar de exchange, en dan bij outlook imap als protocol kiezen. dan werk je wel met imap.

En de webmail van exchange werkt ook met imap, emails blijven gewoon op de server staan.

De e-mails blijven dan mooi op de server staan. dat hebk zelf ook alleen heb ik geen isa-server maar een router.

[ Voor 46% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 05-03-2004 10:05 ]

Don't go mad, go linux

Verwijderd

Je moet in ieder geval secured inloggen dus https://sservernaam/exchange
dan je e-mailadres intikken en dan verschijnt er een schermpje om je naam en wachtwoord in te tikken

• Cafe_de_beuk

Cafe_de_beuk

Biertje?

je hoeft niet via https in te loggen, this maar net wat je bij de virtual server in iis instelt... Zo ie zo verschijnt er een venster waar je je username en passwrd in moet voeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 05-03-2004 15:26 ]

Don't go mad, go linux

Pagina: 1