Toon posts:

[isdn adapter] loopt elke dag vast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op de zaak versturen wij dagelijks een bepaald bestand via een batch bestandje over een isdn lijn.

Het batch bestandje word gestart door 'geplande taken' van windows en alles wekrt goed zolang de isdn adapter maar niet langer als een dag aanstaat.

Wanneer dit wel gebeurt blijft de batch hangen en geeft het programma 'hardware fout' aan. Als je de batch start (zonder de isdn aan en uit te zetten) start deze wel.

Het lijkt er haast op alsof niet de isdn adapter de boosdoener is maar de combinatie inbelverbinding/geplande taak.

Overigens betreft het een externe Dynalink isdn adapter en windows xp.

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien toch een hardware storing kunnen zijn? Wanneer ik de kabel uit het apparaat trek blijft het 'link' lampje gewoon branden.

bellen naar een provider als zonnet is geen enkel probleem trouwens

Verwijderd

Topicstarter
niemand met isdn kennis?

Verwijderd

Ligt niet aan je adapter. waarschijnlijk kan XP er gewoon niet mee overweg.
heb ook eens gehad dat een USB ISDN adapter bij een collega van me steeds vastsloeg en het internet eruitgooide, maar op een 98SE en 2k machine dit niet gebeurde...

Ik weet niet welk merk dat ding was, maar hoogst onwaarschijnlijk dat de hardware het in dit geval niet doet. Een van de oplossingen is het proberen van een interne adapter, of gewoon via een 56k over de centrale...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan natuurlijk ook een tijdschakelaar er tussen zetten en de ISDN lijn per dag even uitzetten en meteen weer aan. Het is een workaround maar het zou moeten werken.

Meh ...