[PHP] Klein vraagje betreft variabele

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zie dit stukje code in een form staan:

PHP:
1
<input type="text" value="<?=$reqfirstname;?>" name="reqfirstname" size="15">

Nou is mijn vraag wat dit stukje code betekent: value="<?=$reqfirstname;?>"

Er wordt geen echo gegeven dus er wordt niets getoont.
Tuurlijk geozcht maar niet echt iets zinnigs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het betekend dat aan dat input field bij het laden van het script wordt gevuld met de waarde uit de variable $reqfirstname. Als je goed kijkt, zie je dat dat ook de naam van het veld is.
Gezien de naam moet hier een voornaam worden ingevuld. Mocht iemand een ander veld van het form niet (goed) invullen, wordt hierdoor het form getoond met de eerder gevulde waarden, snaptu? In de zin van :

Form -> submit -> stuk code dat het niet ok vind -> form met oude waarden behalve wat er fout was

Op deze manier hoeft de gebruiker niet al zijn gegevens opnieuw in te vullen, alstie perongeluk in 1 veld een fout maakt.

Maarre, wie zijn php code is het?

[ Voor 36% gewijzigd door Rac-On op 04-03-2004 09:01 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik gok dat het nog in de tijd was dat Register Globals op "ON" stond en dan werd de waarde weergegeven van van het form-element: reqfirstname

Oftewel: Bij een submit-actie worden ws zaken gecontroleerd, indien ongeldig krijg je nog een keer de form voor je neus en dan is de form ingevuld met de (ongeldige) waarden zodat je deze kan aanpassen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Bartoz schreef op 04 maart 2004 @ 08:55:Tuurlijk geozcht maar niet echt iets zinnigs gevonden.
Echo waar?
http://nl3.php.net/manual/nl/language.basic-syntax.php
Kijk eens bij de 4e mogelijkheid om php in te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rac-on schreef op 04 maart 2004 @ 08:59:
het betekend dat aan dat input field bij het laden van het script wordt gevuld met de waarde uit de variable $reqfirstname. Als je goed kijkt, zie je dat dat ook de naam van het veld is.
Gezien de naam moet hier een voornaam worden ingevuld. Mocht iemand een ander veld van het form niet (goed) invullen, wordt hierdoor het form getoond met de eerder gevulde waarden, snaptu? In de zin van :

Form -> submit -> stuk code dat het niet ok vind -> form met oude waarden behalve wat er fout was

Op deze manier hoeft de gebruiker niet al zijn gegevens opnieuw in te vullen, alstie perongeluk in 1 veld een fout maakt.

Maarre, wie zijn php code is het?
T' is code van een collega van mij. Dat ben ik aan uit herschrijven. Aangezien ik zelf altijd value="<? echo $reqfirstname;?>" gebruik keek ik hier een beetje raar tegenaan. Ik had Hoofdstuk 5. Basis syntax (PHP-site) over het hoofd gezien :/
Geloof dat ik nu wel snap hoe dit werkt. Ga ff testen wat er idd gebeurd als een form foutief wordt ingevuld. Na het het verzenden zouden dus de ingevulde waarden er moeten komen te staan. Dat is wel zo handig...