Toon posts:

Agenie Pro 2.0 mem stick werkt soms niet onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand misschien de oplossing voor mijn probleem. Ik heb een memory stick van Agenie. Als ik em op mijn werk in de pc plug (xp) dan herkent hij em meteen en kan ik er ook dingen op zetten en afhalen.
Als ik em thuis in mn pc duw, ziet ie wel dat er iets aan wordt geplugd maar kan hij niet de benodigde drivers ervoor installeren. Ik heb thuis ook xp. En bij de mem stick kreeg ik drivers voor 98 en niet voor xp omdat hij daar meteen onder moest werken.
De drivers voor 98 kan ik helaas ook niet gebruiken in xp.

weet iemand een oplossing?

adios, Jop

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 20:02

GreyGhost

Het is een spook

Kijk eens in My Computer -> rechtermuis -> Manage -> Disk manager

Staat je "removable disk" daarbij?, welke driveletter heeft ie? Is die driveletter wel vrij? Of is dat de driveletter van een networkdrive (als je dat tenminste hebt thuis)

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
hij kan uberhaubt de stick niet installeren (drivers kunnen niet gevonden worden :()

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Ok dan. Wat specs dan aub: moederbord, aparte usb kaart?, staan er niet herkende apparaten in je device manager?, heb je USB 2.0 -> zo ja heb je XP SP1 geinstalleerd en al je moederbord drivers?

Verwijderd

Waarschijnlijk een kwestie van je chipset drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb deze laptop: http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=jade-8070
dus met 3x usb 2.0
De mem stick is ook usb 2.0

Het enige onbekende apparaat in mn device manages is het 56k modem wat ik nooit gebruik. Ik heb sp1 geinstalleerd en update automatisch mn windows. Alle 3 mn usb poorten werken wel aangezien ik er mn usb muis en mn mp3 speler en camera er zonder problemen op kan aansluiten.

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

formattering maakt soms uit, heb je hem geformatteerd met een utility wat erbij zat of met xp zelf?

Verwijderd

Topicstarter
de enige utility die er bij zat is om een wachtwoord er op te zetten. En ik kan em ook niet formateren als windows niet eens de drivers er voor kan vinden. Er verschijnt niet eens een verwisselbare schijf :'(

Dit is dus erg raar aangezien hij op mn werk het (zoals het moet) in 1x werkte...

Verwijderd

Topicstarter
is het niet mogelijk om drivers van mn werk te kopieren en naar huis mee te nemen? Waar zouden die dingen binnen xp verstopt zitten?

adios, Jop

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

XP heeft drivers voor de "USB mass storage device" standaard, die kun je volgens mij niet zomaar meenemen, die zitten er altijd in.

Heb je wel eens eerder een USB 2.0 device aan je laptop gehangen? (vermoed dat je mp3, camera en muis dat niet zijn) En werkte dat?

Post anders een screenshot van je device manager met dan vooral je usb hub gedeelte.

Verwijderd

Topicstarter
mn mp3 speler is usb 2.0 en die werkt prima.

zal straks thuis ff een screenshotje maken

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Heb wel een duitser gevonden via groups.google.com die het probleem had dat zijn Agenie Pro 2.0 werd herkent als security device? Wat geeft xp precies aan als je hem erin drukt? Screenshotje daarvan is misschien ook handig.

[ Voor 40% gewijzigd door GreyGhost op 05-03-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maat drastische maatregelen genomen en windows er opnieuw opgezet. nu doet ie het prima :D
Pagina: 1