[XP] PC bedienen via twee manieren

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 20:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb even een vraag waar ik gewoon niet uitkom.

Gisteren waren we bij een maat van me bezig met z'n HTPC.
Nou is het zo dat deze via de TV-out aan de TV gekoppeld staat.

Dan kan hij met z'n AB de PC gebruiken.

Nou is het zo dat hij ook gewoon kan inloggen via Externe bureaublad , dit omdat de PC ook als download bak wordt gebruikt.
Nou komt het probleem.

Als hij inlogt via zijn notebook en dan uitlogt dan kan hij de PC niet meer via de TV de PC bedienen. Dit omdat hij dan en password moet invoeren.Je zit op TV een inlogscherm.
Je zou zeggen , dan ga je met AB er naar toe maar dat is het probleem, AB reageert op dat moment niet meer.
Het enige wat die kan doen is of de PC uitzetten of ervoor zorgen dat er een keyboard aangesloten staat.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat als hij uitlogt (via Externe Bureaublad) dat de PC gewoon weer benaderbaar is via de TV

iRacing Profile Flickr

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 20:02
Je kunt het eens met een ander stukje software doen dan Externe bureaublad, neem bijvoorbeeld het open-sourceprogje RealVNC. Hiermee kun je via de viewer de server pc server PC bedienen, maar dat kan ook via de webbrowser (overal ter wereld ook vanaf linux computers).

Je kunt het vinden op:
http://www.realvnc.com

Ik weet toevallig van dit prog (omdat ik het zelf gebruikt) dat je daarbij in kunt stellen wat er gebeurt na dat iemand de verbinding met dat prog verbreekt, namelijk "Log off", "lock workstation" of "do nothing". Zeker het proberen waard O-)

..:: ::..

• seninha
  • Laatst online: 10-05 20:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
Thanks

Zal dat wel ff bij hem uitproberen.

Is het wel makkelijk in te stellen :?

iRacing Profile Flickr

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10:31

MaDLiVe

.-Observer-.

seninha schreef op 04 maart 2004 @ 09:33:
Thanks

Zal dat wel ff bij hem uitproberen.

Is het wel makkelijk in te stellen :?
Niet moeilijk iig. Met een beetje proberen (en lezen ;)) kom je er vast wel uit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:19
Da VNC gebruik ik elke dag! (om me vader te pesten, je kunt nl de muis overnemen lol)

Prachtprogramma! Vooral handig met servers etc (1tje die in de kast staat, zo hoef je geen monitor, muis en toetsenbord an te sluiten).

Zorg er gewoon voor dat je op zegmaar de "server" pc, de "server" versie draaiende hebt. Met de client versie kun je dan vanaf een andere pc remote besturen.