Er zijn al een aantal topics over trunking, ik heb er veel gelezen. Echt duidelijker is het me er niet van geworden. Volgens sommigen MOEST er ondersteuning van de switch zijn, volgens anderen is dat alleen nodig bij verkeer naar de server toe. Trunken met een 3com905 scheen niet mogelijk te zijn, je moest de 980 drivers instaleren, anderen posten dat het zelfs met een realtek kaartje moest kunnen.
In veel topics die ik gelezen heb ging het over Win2k omdat daar een bepaalde optie niet in zat (bridgen?) en daarom werd externe software gebruikt (NIC Express van IP Metric). Nu zie ik door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer, en vroeg ik me af of het mogelijk was om het nog even duidelijk op een rijtje te zetten.
Ik heb zelf 2x 3com905 kaarten, en ik gebruik Windows Server 2003 ENT.
Wat ik graag zou willen is dat die kaarten samenwerken achter 1 IP adres, en dat er dus 200mbit aan verkeer mogelijk is. (meerdere sessies uiteraard) En dat op een 'gewone' switch die dus geen trunking ondersteund.
Alvast bedankt,
Matthijs
In veel topics die ik gelezen heb ging het over Win2k omdat daar een bepaalde optie niet in zat (bridgen?) en daarom werd externe software gebruikt (NIC Express van IP Metric). Nu zie ik door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer, en vroeg ik me af of het mogelijk was om het nog even duidelijk op een rijtje te zetten.
Ik heb zelf 2x 3com905 kaarten, en ik gebruik Windows Server 2003 ENT.
Wat ik graag zou willen is dat die kaarten samenwerken achter 1 IP adres, en dat er dus 200mbit aan verkeer mogelijk is. (meerdere sessies uiteraard) En dat op een 'gewone' switch die dus geen trunking ondersteund.
Alvast bedankt,
Matthijs