AMD Barton 3000+ FSB333 Gelockt?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi iedereen.

In mijn topic over steppings/cores van 2 barton cpu's van amd had ik min of meer al de vraag gesteld, maar hier kwam niet echt het gewenste antwoord op. Vandaar deze nieuwe topicstart.

Ik gebruik momenteel de volgende cpu. Op deze cpu staat de volgende informatie:
AMD Barton 3000+:
AXDA3000DKV4D 1009874270353
AQYFA 0341TPBW

Wie kan mij vertellen uit welke week deze cpu komt en of hij nu echt gelockt is of niet. Ik kan met mijn huidige mobo, nl. de Abit AT7 Max 2 de multiplier niet veranderen, d.w.z. ik kan hem wel veranderen maar dit heeft geen effect, hij blijft gewoon op de standaard snelheid draaien (13*166 plusminus 2167, hierop draait deze cpu nu standaard). Mja overklokken via de fsb kan op zich wel, maar 'k heb niet zo goed geheugen, die kan dit niet aan. Nu heb ik min of meer mijn zinnen gezet op het DFI lanparty NFII Ultra 400 nforce2 mobo. Weet iemand of dit mobo mijn cpu unlockt en wel laat werken met het veranderen van de multiplier? Met het proggie Uamd had ik de steppings/core al gedecodeerd en hieruit kwam de volgende informatie:

Batch nummer: 7035
Week: 34
Batch: P

Nu weet ik niet hoe accuraat dit progje is, want volgens sommigen is het zo dat pas cpu's na week 40 ofzo gelockt zijn. M"n cpu heeft wel de nieuwe layout, dus die waarbij de die over de l5 heengelakt is.

Heel schematisch ziet het er dan zo uit bij die l5 bruggen:
L3 ..... L5
....L12 ....

Eigenlijk zo dus:

http://www.ocprices.com/?rev_id=184 , kijk naar de bovenste foto.

Of is het nu gewoon zo dat ik verplicht ben om de cpu fysiek te veranderen? Of is hier een andere veel gemakkelijker manier voor.

Heeft het voor mij uberhaupt zin om over te stappen op dat nforce2 ultra 400 mobo van dfi, ik wil dan meteen ander/beter/sneller geheugen erop hebben, want nu is m'n fsb overklok wel heel matig en heeft eigenlijk geen nut.

Alvast bedankt voor jullie reacties en moeite.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• makje
  • Laatst online: 10-02 21:31

makje

Professioneel prutser

0341TPBW
jaar 2003, week 41. Gelockt dus en geen enkel mobo -dus ook geen DFI Lanparty- gaat hem multiplier unlocken zonder dat je deze proc zelf ook moet gaan bewerken (bruggen verbinden etc).

9800x3d

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
makje schreef op 04 maart 2004 @ 01:48:
[...]

jaar 2003, week 41. Gelockt dus en geen enkel mobo -dus ook geen DFI Lanparty- gaat hem multiplier unlocken zonder dat je deze proc zelf ook moet gaan bewerken (bruggen verbinden etc).
En zelfs daarmee unlock je em niet afaik.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan hem bewerken tot het herkent wordt als een mobile cpu en dan kan je wel je multipliers kiezen, beperkt maar het is beter dan niets.

• TheWizzard
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
mja, dat las ik, alleen denk ik niet dat me dat lukt. Is er niet iemand in de omgeving Deventer, almelo, hengelo, enschede, die dit, tegen een geringe vergoeding, kan en wil doen voor me?

Kijk, ik heb vroeger wel eens een amd athlon xp 1700+ (palomino) geunlockt door bruggen te verbinden, dat is me toen wel gelukt, maar dat was ook vrij gemakkelijk omdat ik er toen een zeer gedetailleerd plaatje bij had van hoe ik het moest doen. Maar met de nieuwe layout van deze barton 3000+ snap ik het niet zo eigenlijk.

Welke barton 3000+ met fsb333 cpu's zijn niet gelockt dan en welke stepping hebben deze. Misschien dat ik de cpu dan kan omruilen voor een exemplaar die unlockt is ofzo.

[ Voor 63% gewijzigd door TheWizzard op 04-03-2004 09:31 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Zoekvraagje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.