Toon posts:

ICS met andere private range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand of het mogelijk is om de Windows ICS werkende te krijgen met een andere private range dan de default 192.168.0.0/24 ?

Voor welbepaalde redenen zou het enorm handig voor me zijn om dat bijvoorbeeld aan de praat te krijgen met een 10.* range ofzo.

Op Google of de search kon ik niets vinden.

Verwijderd

Nee, dit kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Daar vreesde ik al voor... Mja... het het de oplossing voor mijn probleem net iets te simpel gemaakt >:)

Verwijderd

Kan wel, 2 netwerkkaarten in de pc stoppen en de ander de 10.*.*.* range meegeven. Op 1 nic kan het echter niet omdat ics standaard de 192.168.*.* range meegeeft

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
nee niet mogelijk, mocht je een server windows draaien dan zou je kunnen kijken naar rras om daar nat op te configureren, dan heb je ook meteen dingen als poort mapping en het is ook niet al te moeilijk te fixxen (choose and click wizards voor het meeste deel)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:19:
Kan wel, 2 netwerkkaarten in de pc stoppen en de ander de 10.*.*.* range meegeven. Op 1 nic kan het echter niet omdat ics standaard de 192.168.*.* range meegeeft
Dat werkt ook niet aangezien Windows ICS maar over één interface kan routen. Die tweede interface hangt dan wel in je netwerkje, maar je kunt er niet over internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Andere optie is het LAN waar het over gaat, te voorzien van een 10.* range. En dit LAN hangt aan een DLink 804 routertje. Ik ben nu de docs aan het doornemen van die router om te zoeken of die zijn lokal range te veranderen is.

Tot hiertoe zie ik daar geen mogelijkheid voor.

Iemand die uit zijn hoofd weet of dit kan of niet ?

Want als deze optie ook niet mogelijk is, dan zit er niets anders op dan een Bluetooth to Ethernet device te kopen. Dlink DBT 900 of zoiets...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan heel makkelijk:
Je geeft je pc waar ICS op staat in eerste instantie het ip: 192.168.0.1
Dan kan je ICS aanzetten (daar heb je dus 192.168.0.1 voor gemaakt)
Dan voeg je een 2de IP toe aan je nic: 10.0.0.1

Op je clients zet je dns & gateway op de 10.0.0.1

Werkt prima :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op welk OS wil je dat doen?

Onder 98se heb ik namelijk altijd de ICS in de range 10.x.x.x gedraaid. Zoek bij google voor het programma 'ICS Config', daarmee kan je dat allemaal makkelijk wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:41:
Op welk OS wil je dat doen?

Onder 98se heb ik namelijk altijd de ICS in de range 10.x.x.x gedraaid. Zoek bij google voor het programma 'ICS Config', daarmee kan je dat allemaal makkelijk wijzigen.
Het zou onder 2K moeten zijn. Het is om een USB Bluetooth device mee het LAN te laten delen. En via ICS is dat het simpelste.

Ik zoek eens naar dat tooltje, bedankt.

Edit : ondertussen de docs van die DLInk 804 router eens doorgenomen en daarin zou het poepsimpel moeten zijn om de lokale IP range te veranderen naar 10.*. Die oplossing lijkt me het nog het simpelste.

Iemand bij een 804 al eens die range aangepast ? Na het aanpassen moet die router dan ff uit en aangezet worden ? Ik veronderstel van wel :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:49 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RaZ schreef op 04 maart 2004 @ 21:40:
Kan heel makkelijk:
Je geeft je pc waar ICS op staat in eerste instantie het ip: 192.168.0.1
Dan kan je ICS aanzetten (daar heb je dus 192.168.0.1 voor gemaakt)
Dan voeg je een 2de IP toe aan je nic: 10.0.0.1

Op je clients zet je dns & gateway op de 10.0.0.1

Werkt prima :)
Werkt DHCP dan nog?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 01:26:
Voor welbepaalde redenen zou het enorm handig voor me zijn om dat bijvoorbeeld aan de praat te krijgen met een 10.* range ofzo.
Ben ik de enige die deze welbekende reden niet kent? :?

Beide vallen in de private range, dus het maakt feitelijk weinig verschil!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op 05 maart 2004 @ 07:30:
[...]

Ben ik de enige die deze welbekende reden niet kent? :?

Beide vallen in de private range, dus het maakt feitelijk weinig verschil!
Omdat het over een LAN gaat dat al 192.168.* draait, en op een van de PC's zou ICS aangezet moeten worden om een USB Bluetooth adapter aan de praat te krijgen zodat iemand zijn PocketPC mee online kan.

En aangezien het lastig is een PC die zelf in een lokaal 192.168.* netwerk zit, als ICS sharepoint voor een ander 192.168.* te gebruiken (lees : dat gaat niet :) ) zocht ik een oplossing hiervoor.

Ik ga eens testen met de lokale range van die router te veranderen naar 10.*. Als dat inderdaad zondermeer lukt, dan is de rest van het probleem ook opgelost.
Pagina: 1