[Photoshop] Jpeg Grootte

Pagina: 1
Acties:

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Ok ik zit met een middelmatig probleem, als ik een file als 'save for web' jpeg opsla word deze bij 60 procent een keurige 8kb

Sla ik deze echter via save as op als jpeg, dan krijg ik hem niet kleiner dan 30 kb ook niet als ik hem op 1 (van 12) zet...

Hoe komt dit, en belangrijker hoe verander ik het! :(

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
post het plaatje eens... en waarom save je dan niet for web?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

je kan kiezen tussen de kwaliteit van de jpg
doe de kwaliteit ietsje omlaag en je jpg word ook kleiner

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Werk je op 'n Apple? Dan bewaart Photoshop een extra voorvertoningsplaatje in de resource fork, dit maakt het bestand groter.

Addit: als je het plaatje ftp't raakt ie de resource fork weer kwijt, dus dat scheelt weer.

[ Voor 30% gewijzigd door benoni op 04-03-2004 01:09 ]

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 22:53

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

waarschijnlijk wordt het bij Save As opgeslagen met hogere kwaliteit. Maar maakt dit nou uit, je kan toch beter Save for web gebruiken (als je geen website maakt hoef je ook geen .jpg te gebruiken).

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Nou , ik moet 'grote' hoeveelheden plaatjes tegelijkertijd verwerken, deel daarvan is dat hij ze als jpeg opslaat...

Maar hij is niet kleiner te krijgen als 30kb, ook in de laagste save as stand...

Terwijl ik hem in Save for Web 8 kb krijg op standaard instellingen met 60% :S zal later wel ff voorbeeldje posten

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

itsgreen schreef op 04 maart 2004 @ 09:18:
Nou , ik moet 'grote' hoeveelheden plaatjes tegelijkertijd verwerken, deel daarvan is dat hij ze als jpeg opslaat...

Maar hij is niet kleiner te krijgen als 30kb, ook in de laagste save as stand...

Terwijl ik hem in Save for Web 8 kb krijg op standaard instellingen met 60% :S zal later wel ff voorbeeldje posten
maar de vraag die al eerder gesteld was, waarom dan niet save voor web? met een custom action is dat net zo snel?
of beter nog, maak een batch in fireworks :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Omdat hij voor $filename.extension ook nog een naam ervoor moet geven, voor het gemaak ff 'naam' noemen, dus naam_$filename.extension krijg je dan, dat kan je in je batch scherm bij save to folder te doen...

Maar met save for web kan je niet de volledige naam manipuleren, als iets er voor te zetten... Ik kreeg het alleen voor elkaar dat hij of altijd onder dezelfde naam opslaat, of de file overwrite...

Tenzij iemand weet hoe ik mijn action zo kan manipuleren dat ik naam_ voor elke file kan gooien?
Pagina: 1