[Debian] ssh probleem

Pagina: 1
Acties:

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar ik kan mijn antwoord niet vinden...

Ik heb een debianserver via mijn eigen pc aan het netwerk hangen.

Ik heb mijn WLAN verbinding gedeelt , via een andere netwerkkaart en crosscable hangt de debianserver aan mijn eigen pc...

als ik op mijn eigen pc putty gebruik om via ssh een verbinding te maken gaat dat prima.... maar als ik vanaf het internet naar mijn machine wil ssh'en lukt dat niet... lokaal op de server kan ik overal naar pingen alle adressen en ip's, behalve die van mezelf (externe ip). Ik heb in de router poort 22 geforward naar mijn pc (tevens ook poort 80) Iedereen kan via poort 80 op de webserver van de debianserver komen.

Ik heb ip enzo allemaal goed ingesteld

mijn resolv.conf staat ook goed... daarin staat routerip (voor dns).

waarom kan ik niet via poort 22 ssh naar machine komen... putty zegt connection refused?

Wie heeft er een oplossing? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door steffex op 04-03-2004 00:39 ]

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je hebt wel port 22 geforward van de router naar jou pc, maar heb je port 22 wel geforward naar port 22 van u debian server? :?
Of zie ik het verkeerd B)

Dat je niet kan pingen zal wel aan je router liggen, wilt niets zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door interp op 04-03-2004 00:44 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heb je poort 22 geforward ?

Dat kan je best even testen door vanop een externe pc te doen 'telnet jouwip 22' dan moet je zoiets krijgen "SSH-2.0-OpenSSH_3.6.1p2 Debian 1:3.6.1p2-12" anders zou ik eens beginnen met naar je router/forwards te kijken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• steffex
uuh... ik had in het verhaal gezet dat hij verbinding heeft via mijn eigen pc... poort 80 staat geforward naar mijn pc (dat werkt prima, www) en 22 ook maar dat werkt dus niet!

• interp
  • Niet online
Heb je eerst de sshd opgezet en dan pas de port geforward? If so sshd is opnieuw herstarten?

• steffex
al paar keer geprobeerd...

• interp
  • Niet online
Vermits je local wel kan connecten maar extern niet zal je toch nog even moeten kijken of je alles wel degelijk goed hebt gefoward, zoals Tomsworld het al aangaf.. telnet'n.

• steffex
ik heb iemand ff laten telnetten ... maar hij kreeg kan geen verbinding maken met host! de forwards kloppen wel degelijk! intern werkt putty prima

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Laat die gene ook eens je porten scannen. Dan heb je iig zekerheid.
Scan gewoon de range van port 1 t/m 100. Als het goed is moet je dan iig port 22 en 80 open zien staan.
Telnet werkte niet nee,,.. maar als dit ook niet lukt moet het bijna wel aan je routerconfig liggen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1