Toon posts:

fdisk ziet geen disk bios en OS wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MAxtor D740X van 60 GB liggen. Het probleem is dat ik hem wil partitioneren met fdisk. Echter als ik FDISK start krijg ik de melding "Can`t read fixed disk"

Formateren kan ik wel gewoon, de bios herkent hem goed en de dospromt enzo draait ook goed. Echter bij een windows setup krijg ik een bekend blauw scherm met een foutcode $@&$!@#*((nr100000 of weet ik wat. (die je altijd krijgt als je schijven flippen)
Ik heb al geprobeerd de schijf te testen met powermax, maar powermax ziet hem ook niet. (misschien omdat ie te oud is? las namelijk het topic over D740X schijven en powermax).

Herkent iemand dit probleem? Doet een Low level format wonderen of juist niet?
De schijf ligt hier nu toch maar te niksen, en ik vind het zonde om hem weg te gooien, voordat ik het onderste uit de kan heb gehaald om hem te fixen.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Welke versie van Fdisk gebruik je?

Btw. Als je XP installed kan je in de XP setup ook partitioneeren en formateeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Low Level Format is zeer AF te raden, omdat deze op nieuwe IDE schijven wel eens het einde van zo'n ding kunnen betekenen.
Wat ik je kan aanraden is om er een keertje debug overheen te laten lopen (zoals ook in de FDISK FAQ beschreven staat) en vervolgens te kijken wat FDISK doet.

Wat ik met mijn maxtor heb meegemaakt is dat Fdisk het geval ook niet wilde herkennen totdat ik het geval gedebugged had (het moge duidelijk zijn dat ik gelijk geen vertrouwen meer had in die maxtor gevallen).

Verwijderd

Topicstarter
staat de FdDISK FAQ hier op GOT?
ik ga hem even zoeken.

:edit
Heej super bedankt voor die debug tip. Het werk nu.
Alles lijk nog helemaal te werken.
Toch weer mooi 60 GB schijfje erbij. _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 16:00 . Reden: problem solved ]