ik ben bezig met een enquete. Hierbij kan je bij sommige vragen meerdere antwoorden geven.Dit kan dmv een checkbox. Het enige probleem is dat alleen de laatst aangevinkte word verzonden en dus niet alle antwoorden die zijn aangevinkt!Hoe kan ik dit oplossen. Ik heb het script gemaakt dmv dreamweaver.
Als je dmv gewone checkboxen meerdere opties aankruist, worden ook al die opties opgestuurd. Het probleem zal dus veroorzaakt zijn door Dreamweaver, want HTML kan gewoon doen wat jij wilt.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je bent bezig met een internetpagina?
Stel je hebt 20 vragen, dan kun je 20 checkboxes maken á la:
En dan na het posten in een loop alle 20 vragen door, en kijk je waar de waarde van "vraag?" gelijk aan "on" is.
Mogelijkheid twee is dat je de inputs als volgt verwerkt:
En uiteindelijk krijg je dan als je "vraag" opvraagt een lijst met geselecteerde waardes, gescheiden door een komma.
Moraal van het verhaal:
Aangezien je op de vragenpagina weet welke vragen er zijn, kun je ook op de ontvangende pagina kijken welke checkboxes er zijn, en welke van die er aangekruist zijn.
Stel je hebt 20 vragen, dan kun je 20 checkboxes maken á la:
HTML:
1
2
3
4
| <input type="checkbox" name="vraag1" /> <input type="checkbox" name="vraag2" /> .. <input type="checkbox" name="vraag20" /> |
En dan na het posten in een loop alle 20 vragen door, en kijk je waar de waarde van "vraag?" gelijk aan "on" is.
Mogelijkheid twee is dat je de inputs als volgt verwerkt:
HTML:
1
2
3
| <input type="checkbox" name="vraag" value="1" /> <input type="checkbox" name="vraag" value="2" /> <input type="checkbox" name="vraag" value="3" /> |
En uiteindelijk krijg je dan als je "vraag" opvraagt een lijst met geselecteerde waardes, gescheiden door een komma.
Moraal van het verhaal:
Aangezien je op de vragenpagina weet welke vragen er zijn, kun je ook op de ontvangende pagina kijken welke checkboxes er zijn, en welke van die er aangekruist zijn.