Toon posts:

Keep alive met speedtouch 510 V4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om in deze router een keep alive aan te zetten voor de connection??? en zo ja.. waar dan :) als ik waar dan ook naartoe connect met ssh of (s)ftp donderd ie me er na 5 min uit.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Dat heeft niks met je router te maken maar met de applicatie waarmee je werkt. Je moet in je telnet of ftp programma een keepalive optie hebben en die aanzetten.

Je router weet in principe niet wat jij aan het doen bent (jah, behalve pakketjes versturen).

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Maasluip schreef op 04 maart 2004 @ 07:53:
Dat heeft niks met je router te maken maar met de applicatie waarmee je werkt. Je moet in je telnet of ftp programma een keepalive optie hebben en die aanzetten.

Je router weet in principe niet wat jij aan het doen bent (jah, behalve pakketjes versturen).
8)7 Goeiemorguh. Tijd voor een kop koffie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 08:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op 04 maart 2004 @ 07:53:

Niet mee eens.... achter een andere router blijf ik gewoon mn connection houden...
ennu ??? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 08:38:
[...]

Niet mee eens.... achter een andere router blijf ik gewoon mn connection houden...
ennu ??? :?
Wat hij probeert te zeggen is, dat je router gewoon keep alive standaard heeft aanstaan, en dat dat altijd zo zal blijven. Alleen moet er in je applicatie waarmee die dus disconnect, daarin moet je keep alive aanzetten... :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Dan is het geen keepalive probleem, dan is je router defect/slecht geconfigureerd. De ST510 staat normaal altijd aan en heeft geen keepalive pakketjes nodig.

Is dat met de andere router op dezelfde lijn geprobeerd? Heb je de configuratie van de andere router (is dat ook een ST510?) op de eerste gezet? Heb je je router al eens op een andere lijn geprobeerd?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op 04 maart 2004 @ 08:43:
Dan is het geen keepalive probleem, dan is je router defect/slecht geconfigureerd. De ST510 staat normaal altijd aan en heeft geen keepalive pakketjes nodig.

Is dat met de andere router op dezelfde lijn geprobeerd? Heb je de configuratie van de andere router (is dat ook een ST510?) op de eerste gezet? Heb je je router al eens op een andere lijn geprobeerd?
is de zelfde lijn... dat is een draytek maar niet van mezelf :'( ik heb ook al geprobeerd de standaard instellingen terug te zetten.... maargoed... ik koop dan wel een draytek... wordt er gek van ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 08:46:
[...]

is de zelfde lijn... dat is een draytek maar niet van mezelf :'( ik heb ook al geprobeerd de standaard instellingen terug te zetten.... maargoed... ik koop dan wel een draytek... wordt er gek van ...
Welke firmware draait de ST? Op dit moment zitten ze aan 4.2, die is te downloaden bij KPN geloof ik.
Pagina: 1