Toon posts:

[Sweex Router] Netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router gekocht. Een Sweex ADSL modem/router/4 ports switch.

Ik heb gedaan wat er in de handleiding stond. Ip adressen in Win98SE op automatisch gezet .De router geeft de ip adressen aan de 2 Win98SE computers (DHCP toch?).

Internet werkt goed , alleen ik heb geen netwerk :? De computers (de gedeelde partities) worden niet gevonden...

Ik heb gezocht op het forum maar snap niet zo goed wat ik nu nog moet instellen?

-De computers krijgen een ip adres van de router
-Op beide computers heb ik een partitie gedeeld (bestanden delen staat dus aan)
-Norton Firewall die op 1 computer is geinstalleerd staat uit
-beide computers hebben een eigen naam: computer2 en computer3
-beide computers zitten in dezelfde werkgroep: netwerk

Wat ben ik vergeten in te stellen?

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Ik ben net zelf tegen dit probleem opgelopen. Denk er goed aan een PATCH kabel te gebruiken tussen de modem en de router, dus geen STRAIGHT...

Ik had een Speedtoch modem trouwens.

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 16:12
ik had dit probleem ook. Misschien handig als je op alle 2 de pc's het ipx protocol installeert. Hier kwam ik achter toen ik de handleiding nog es een keer las :P

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Jack Flushell schreef op 04 maart 2004 @ 00:35:
Ik ben net zelf tegen dit probleem opgelopen. Denk er goed aan een PATCH kabel te gebruiken tussen de modem en de router, dus geen STRAIGHT...

als ik me niet heel ernstig vergis is een patch kabel nogsteeds een straight, een ding met 2 namen dus

ontopic:

kunnen de pc's elkaar onderling wel pingen?
kan je de router pingen?
doet internet het?
geeft je router aan dat er connectie is op de poortjes waar de kabels inzitten?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

OMG
Neeeee geen IPX, lees eerst een boek over protocollen voordat je gaat prutsen.
Staat file en printer sharing aan?
Gewoon TCP/IP gebruiken zet anders DHCP uit op je router en maak een range aan. Geef je pc's een ip adres uit dezelfde range; dus met hetzelfde subnetmask.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Kan je wel op \\<ip>\<sharenaam> connecten?
Waarschijnlijk mis je een browsemaster ofzo. Kan je denk ik wel instellen bij de eigenschappen van je netwerkkaart

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als internet werkt werkt TCP/IP, dan werkt e.e.a. ook goed op fysiek niveau. Dus dat gedoe met kabels lijkt me een beetje over het randje.

De netwerkservices van microsoft maken gebruik van netbios dat op zijn beurt weer gebruik maakt van tcp of netbeui. In 98se controleer je in netwerkeigenschappen, eigenschappen van TCP/Ip gebonden aan je netwerkkaart het tabblad bindingen. Staan daar zowel client voor ms netwerken als bestand en printerdelen aangevinkt?
Overigens is het intrensiek veiliger om delen van bestanden etc niet aan TCP/IP te binden ennetbios over tcp/ip uit te schakelen. Bij een klein ongesegmenteerd netwerk geef ik er de sterke voorkeur aan netbeui naats tcp/ip te installeren en netbeui het lokale netwerk te laten afhandelen. ALs ik me niet vergis staat eea uitgebreider beschreven in de FAQ's. 8)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Jack Flushell schreef op 04 maart 2004 @ 00:35:

Ik had ook een Speed Touch modem , groen usb dingetje. Blij dat ik nu die Sweex heb , internet delen is veel makkelijker nu. En als mijn netwerk ook nog eens werkt ben ik helemaal blij :)

Ik weet niet precies wat je bedoel , maar ik gebruik UTP kabels , geen crosskabel.
De router geeft aan dat er 2 kabeltjes zijn aangesloten (computer 2 en 3) , ik zal straks dat pingen eens proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het , raar maar waar. Ik loop al een hele week te rommelen.

Ik kijk bij "Netwerkomgeving" en ik zie beide computers staan :) :)

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
y2kbug schreef op 04 maart 2004 @ 01:29:
[...]

als ik me niet heel ernstig vergis is een patch kabel nogsteeds een straight, een ding met 2 namen dus

ontopic:

kunnen de pc's elkaar onderling wel pingen?
kan je de router pingen?
doet internet het?
geeft je router aan dat er connectie is op de poortjes waar de kabels inzitten?
ja je hebt gelijk. Ik bedoel dat je een crosscabel moet gebruiken bij zo'n speedtouch ding (is bijgeleverd)

Verwijderd

netbios dus geinstalleerd hehe dat is de oplossing
Pagina: 1