[DOS] Ramdisk die een reboot overleeft *

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 11:15
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een ramdisk die een 'soft-reset' overleeft.

'vroegûh' had je dit soort proggie's voor de Atari-ST te kust en te keur. maar voor DOS? (Win98/dos mode)

Iemand een idee?

Grtz

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.nl/sear...ng_nl%7Clang_en%7Clang_de

en misschien nog wel

http://www.google.nl/sear...off&q=ramdisk+dos&spell=1

Zo moeilijk is dat toch niet te vinden?

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 03-03-2004 23:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• LooneyTunes
Let wel, ramdisken zat gevonden.. het gaat mij om een RESET-BESTENDIGE ramdisk!

Grtz,

[ Voor 4% gewijzigd door LooneyTunes op 03-03-2004 23:49 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een gewone ramdisk is inderdaad gruwelijk simpel maar daar werd helemaal niet om gevraagd ;)

offtopic:
Daarom maak ik de topictitel even wat duidelijker :)

Meer dan een backupscript dat je voor en na een reboot laat runnen, kan ik niet verzinnen eigenlijk :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maar wat deed die Atari ermee, terugschrijven naar HD/floppy ? Dat kun je wellicht zelf maken....... voor de rest lijkt het me een beetje niet te bestaan? :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ramdisk + Xcopy /S lijkt me, er is geen andere optie
(een disk-image misschien?)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Als je dat echt wilt zult u zelf een bios file van uw moederbord moeten programmeren, naar mijn weten verdwijnen alle ramdisks na elke reboot op x86 pc's. Correct me if i'm wrong.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 20:34

McMiGHtY

- burp -

ooeeehooeee Martijn!!!
Mod-break:

:?

[ Voor 72% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2004 19:20 ]

• LooneyTunes
Maar wat deed die Atari ermee, terugschrijven naar HD/floppy ?
Nope, er bleef een "drive" aanwezig als de computer herstartte (je kon er zelfs van opstarten met wat kunst en vliegwerk)

Maar ff waarvoor het nodig is: ik moet ergens in de PC een flag kunnen zetten (bitje omgooien) omdat ik vanaf CD-rom start en er niet altijd een hard disk aanwezig is (of NTFS geformatteerd, of géén partitie). En afhankelijk moet er dan (via de CD) een proggie gestart worden (Ghost) die dan een verbinding maakt met een Multicast Server.

Vandaar dus mijn vraag.

CU!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vroeger had je van de TSR programma's maar ook die kunnen een koude reset niet overleven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
LooneyTunes schreef op 04 maart 2004 @ 18:43:
[...]Maar ff waarvoor het nodig is: ik moet ergens in de PC een flag kunnen zetten (bitje omgooien) .
Als het maar één bitje is, is het wellicht een optie om er in de CMOS ram eentje te kapen die normaal gesproken toch niet gebruikt wordt. Tis maar een ideetje.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@looneytunes
zou het kunnen dat de atari flashram ergo bioschip had in plaats van dynamic ram , waardoor het mogelijk was om de info te behouden .

Just my 1 cent ??

How do you save a random generator ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Maar ff waarvoor het nodig is: ik moet ergens in de PC een flag kunnen zetten (bitje omgooien) omdat ik vanaf CD-rom start en er niet altijd een hard disk aanwezig is (of NTFS geformatteerd, of géén partitie). En afhankelijk moet er dan (via de CD) een proggie gestart worden (Ghost) die dan een verbinding maakt met een Multicast Server.
een ramdisk kan dat niet, maar misschien moet je in plaats van een bootable CD eens naar een USB stick gaan kijken. Tegenwoordig kun je daarvan ook booten, en daar kun je wat makkelijker op schrijven dan op een cdrom ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

[...]

Nope, er bleef een "drive" aanwezig als de computer herstartte (je kon er zelfs van opstarten met wat kunst en vliegwerk)

Vandaar dus mijn vraag.

CU!
Memory sticky van 16Mb of meer en de juiste bios? Zo doe ikkut namelijk.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

maar waarom mot ie dan een reset overleven?

en wat moet je met ghost als er geen hd inzit?

[ Voor 6% gewijzigd door PipoDeClown op 05-03-2004 06:40 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

ik snap het nog steeds niet..
je start op van cdrom. potentieel probleem: geen schrijfbaar gedeelte.
je hebt geen of wel een harddisk. indien wel, met zichtbare partitie (FAT), NTFS of ongepartitioneerd.
waarom moet je nu een ramdisk gebruiken, en waarom reboot overleven?

vertel eens gedetailleerder wat je precies wilt.

onder welke omstandigheden/voorwaarden wil je Ghost starten?

Verwijderd

Sim-pel: het kan niet op een IBM compatible :) gebruik een floppy, of maar een boot menutje

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 20:52 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:05

DDX

kan je dat bitje niet ergens in een nvram wegschrijven ?
video/nw kaart oid
(of bios een setting omzetten oid?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:36
Hoe groot moet het zijn?

Met een GUS (Gravis Ultrasound) kan het nl. wel :)

Verwijderd

Mja, met ranzige oplossingen kom je er wel, desnoods schrijf je het weg naar het splashscreen van je bios :S

• Henk007
Een kick van dit oude topic vanwege de ontdekking van software die claimt dit te kunnen:
Cenatek Ramdisk

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Henk007 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:28:
Een kick van dit oude topic vanwege de ontdekking van software die claimt dit te kunnen:
Cenatek Ramdisk
Zou dat een "soft reset"overleven!

There is no place like ::1

• Henk007
Ik was iets te snel eigenlijk. TS zoekt (zocht :P ) een programma voor DOS mode. De door mij gesuggereerde software werkt alleen onder Windows. De inhoud van de Ramdisk wordt automatisch periodiek naar de harddisk geschreven. Zie manual onder ' Save Disk Image On Shutdown', 'Background Update' en 'AutoSave'

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 09-07-2005 21:39 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is wel een erg oud topic, en neem aan dat topicstarter allang wel een oplossing heeft gevonden. Ik sluit daarom maar even het topic, om te voorkomen dat we met z'n allen op de vraag van de topicstarter gaan reageren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.