Toon posts:

aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh.....HEEEEEET

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds mijn nieuwe duron mijn kast nog niet dicht gehad. Duron 700@867 werd stressed 41C en GF DDR 125/320 stressed 60C.
Dus ik mijn kast dicht gisteravond, nu wordt de duron 60C en de GF 80C na maar 1 uur stressen 3D+koe.

Oplossing is logisch of de kast eraf of een airflow inbouwen met ventilators.
De vraag is hoe warm mag mijn v6800 worden?
Hij staat nog wel ingesteld met overheat protection.
Hoe plak je heatsinks op je geheugen, gewoon 1sec lijm of anders (ivm geleiding).

edit:
typo's

Verwijderd

Een Geforce kan dacht ik iets van de 120 C max hebben (weet niet zeker) en een Athlon 90 C (zegt AMD).

In ieder geval is het gezonder om een goede koeling in te bouwen in je systeem zodat er lucht in je kast circuleert. Goede koelers zijn bijvoorbeeld 8x8 (80mm) koelers die zichzelf ook nog 's koelen... (die dingen maken wel herrie :( )

Probeer in ieder geval een goede airflow te maken in je kast.

Heatsinkjes op je geheugen van je videoplank heeft wel nut, maar je case-temp omlaag brengen helpt in jouw geval meer...denk ik :P *D

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Hmmm...ik heb ook een GF DDR en heb hem op 135/330 staan wordt iets van 60 graden ofzo (zal nog eens een keer goed kijken) er zit wel een heatsink met fan op die gpu..dus misschien dat het daar aan ligt.

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Verwijderd

Mijn geforce (6800 deluxe) wordt regelmatig 83 graden, tijdens Quake III. Deze kaart heb ik nu +/- 3/4jaar en doet het nog steeds :) had ie maar geen GPU moeten worden. Tijdens UT wordt ie 77graden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51

Klippy

Still Game

Op vrijdag 15 december 2000 13:56 schreef Crashman het volgende:
er zit wel een heatsink met fan op die gpu..dus misschien dat het daar aan ligt.
ja, hehe tuurlijk zit er een fan op je GPU, wat zijn dit nou voor opmerkingen, 'misschien dat het daar aan ligt'! |:(

En 60C is wel normaal voor een V6800, die worden vrij warm, maar die van mij blijft ook stressed rond de 60, maar 80 moet kunnen, toch zou ik anders eens een blue orb ofzo erop zetten.
Maar eerst natuurlijk je case ff flink koelen, dat zal veel uitmaken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Mijne V6800 deluxe wordt niet zo heel warm... 55 graden stressed...
80 vind ik wel errug veel. Misschien een slotcoolertje eronder hangen?? of blowhole maken bij je GF

Verwijderd

+-90C is zo ongeveer max voor gpu's, 3dfx gaat er soms overheen maar da's alleen maar handig om thee te zetten, hebben die dingen ook nog ergens nut voor

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 14:09 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]
ja, hehe tuurlijk zit er een fan op je GPU, wat zijn dit nou voor opmerkingen, 'misschien dat het daar aan ligt'! |:(
Je doet net ofdat het vanzelf sprekend is. Er zijn ook geforce gpu's zonder fan, in ieder geval sommige geforce 2 mx gevallen. Een vriend van me kwam namelijk laatst klagen ofdat hij hem zonder fan wel kon overklokken.
Pagina: 1