[Folding@home] Crash bij Display

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Alow,

Ok, sinds vandaag heeft het DPC team er weer een extra cpu-tje bij ;-)

K zit alleen met 1 probleem, k heb t progje voor Folding@home geinstalleerd en ingesteld (Graphical client) maar zodra ik via t systemtray icoontje op Display klik crashed het programma compleet.

K draai WinXP (SP1) met 512 RAM en een AMD Athlon 1 gHz.

Als ik de cpu usage bekijk doet ie wel wat. Ook onmouseover de systemtray staat r working. Het feit dat ie crashed geeft me echter geen zekerheid.

Gezien de error licht het waarschijnlijk aan de opengl32.dll file, kan het zijn dat t progje perse een "up-to-date" 3D video kaart vereist? Iets wat ik nie heb en iets wat naar mijn idee een slecht iets is als een dergelijk programma daar van afhankelijk moet zijn...

P.s. Bij de weg, hoe ben ik er zeker van dat ik daadwerkelijk in het DPC team zit? M'n naam staat namelijk (nog) niet bij de stats.

[ Voor 9% gewijzigd door Forage op 03-03-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

prodoc schreef op 03 maart 2004 @ 23:22:
Alow,

Ok, sinds vandaag heeft het DPC team er weer een extra cpu-tje bij ;-)

K zit alleen met 1 probleem, k heb t progje voor Folding@home geinstalleerd en ingesteld (Graphical client) maar zodra ik via t systemtray icoontje op Display klik crashed het programma compleet.

K draai WinXP (SP1) met 512 RAM en een AMD Athlon 1 gHz.

Als ik de cpu usage bekijk doet ie wel wat. Ook onmouseover de systemtray staat r working. Het feit dat ie crashed geeft me echter geen zekerheid.

Gezien de error licht het waarschijnlijk aan de opengl32.dll file, kan het zijn dat t progje perse een "up-to-date" 3D video kaart vereist? Iets wat ik nie heb en iets wat naar mijn idee een slecht iets is als een dergelijk programma daar van afhankelijk moet zijn...

P.s. Bij de weg, hoe ben ik er zeker van dat ik daadwerkelijk in het DPC team zit? M'n naam staat namelijk (nog) niet bij de stats.
1. je naam komt pas in de stats op het moment dat je een unit af hebt en deze ook verzonden is.

2. Het kan 2 oorzaken hebben:

Het kan zoals je al aangaf aan je opengl drivers liggen; downloaden van nieuwste drivers zou dit op moeten lossen

Maar het kan ook een bekende bug zijn van winXP.
In dat geval heb ik wel ergens een oplossing liggen in de vorm van een windows update. (tis geen update die je zomaar krijgt, moet je echt bij MS aanvragen)

Edit: je kan ook de console versie gebruiken en deze dan als service laten runnen

Edit2:

Een openGlide tester: http://mannymax.no-ip.com/fah/GLTest.html

[ Voor 8% gewijzigd door SandStar op 03-03-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Wat zijn de kenmerken van de bekende bug in WinXP precies?
Dat kan ik beter vast stellen of de patch voor mij een oplossing kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

prodoc schreef op 03 maart 2004 @ 23:37:
Wat zijn de kenmerken van de bekende bug in WinXP precies?
Dat kan ik beter vast stellen of de patch voor mij een oplossing kan bieden.
Ik ben de desbetreffende post aan het zoeken...

Probeer in tussentijd anders de OpenGlide tester van mn vorige post uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Post gevonden, helaas ging het om een fix voor een toolbar bug waar de verkeerde text werd getoond -> http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;814135
Fixed in XP Service Pack 2

Wat jouw probleem is lijkt mij een OpenGL kwestie wat op te lossen moet zijn mbv drivers.
Welke kaart heb je trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door SandStar op 03-03-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
K heb t progje nu als service op gezet, nix geen gezeur meer en een grafische weergave heb je eigenlijk toch nix aan.

K heb een oud bagger kaart, k speel toch geen spellen dus ik heb toch nu toe nog steeds geen reden gehad em te vernieuwen. Met t test progje bleek idd dat ik problemen heb met t openGL gebeuren.

In ieder geval bedankt voor je hulp.
Pagina: 1