Wat je doet is je hebt eerst een programmaatje nodig nl 1 Graphedit is wel ergens te downloaden .
Je hebt nodig de 2 wavdest.ax filter en ook 3 filewriter filter
Deze drie zitten allemaal in het directx-sdk wat je kan downloaden van microsoft.com
Je hebt ook nodig powerdvd met natuurlijk de dts-codec geinstalleerd.
En je hebt nog een hexeditor (bv winhex)nodig en ook een programma als foobar.
Nadat je de filtertjes van de dx-sdk hebt geregistreerd start je graphedit op .
Daar onder graph -> insertfilters onder directshowfilters selecteer je deze filters nl : cyberlink audiocd filter , cyberlink audio decoder , wavdest , filewriter .
Als deze allemaal in graphedit staan verbind je ze met pijltjes met de muis in dezelfde volgorde .
Als je met de rechter muisknop op een van de filters drukt kan je daarmee (geld niet voor allemaal) eigenschappen van dat betreffende filter instellen , zorg er daarmee bv voor dat de audio decoder op zes speakers staat ingesteld .
Daarna druk je op de play knop .
btw save je graphs dan kan je ze bij je volgende cd weer gebruiken (scheelt werk)
Dan krijg je (als het goed is ) op de plek waarnaar je filewriter hebt verwezen een zes-kanalen-wave file .
Die klinkt ook als het goed is te snel afgespeeld .
Dat te snel afspelen kan je verhelpen met een hexeditor , door deze waardes te veranderen .
hexadressen
14/m20 , moeten deze waardes worden
0100060044AC0000301308000C .
Dan saven en daarna klinken je wavjes waarschijnlijk goed , alleen met 200mb per
file wordt je niet erg gelukkig .
Daarna heb IK ze met foobar gecompressed naar mp4 of aac om ze van de harddisk te kunnen afspelen mp4 ondersteunt 6 kanalen en maakt de files ong 30mb per stuk en houdt de kanalen layout intact .
Al met al kostte mij dit ong 20 minuten per cd om te doen .
Je kan met bv nero de gecorrigeerde wavefiles wel compressen naar ac3 mbv een plugin , maar die is illegaal dus die optie zal ik hier niet noemen , deze plugin kent ook een andere kanalen layout dan je wavefiles dus als je hem gebruikt zit je subwoofersignaal bv op je rechtsvoorspeaker.
[
Voor 28% gewijzigd door
enchion op 04-03-2004 17:23
]