DTS audio cd rippen naar AC3 file

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
Ik heb hier een aantal dts audio cd's van sting maar heeft iemand enig idee hoe ik deze cda files weer kan encoderen naar een AC3 file?!

Mensen die weten wat dts audio cd's zijn, weten wel waarover ik het heb.

Ik speel normaal mn dts cd's natuurlijk af op mijn reciever, maar een .ac3 versie ervan lijkt me ook wel handig(voor af te spelen op pc enzo)

[ Voor 28% gewijzigd door Animal op 03-03-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Helaas....

DTS is niet te Rippen!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Waarom is DTS niet te rippen?! Rippen is niet per definitie naar MP3 overzetten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst met smartripper goede resultatan gehaald.
kijk bij doom9.org voor handleidingen.
je kan met smartripper opgeven dat je 'demux to extra file'.
hierbij wordt een audio bestand aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Togt schreef op 04 maart 2004 @ 09:49:
Waarom is DTS niet te rippen?! Rippen is niet per definitie naar MP3 overzetten hoor!
Wie had het over mp3 dan? Het enige dat je nodig hebt om dts te rippen is een dts decoder. En zie daar maar eens aan te komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 09:58

BIM

Nothing interesting

Die gedownloade sting dts cd's hebben als bron al AC3 gehad, omdat het dus niet mogelijk is om DTS te rippen. (kheb ze ook thuis)

Google er maar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk bij de guides op Doom9.org.
staat ie gewoon bij.

Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Okay, misschien is Rippen hier ook een verkeerd woord...
Laat ik het anders formuleren.... DTS is een audiocompressie die wel geript kan worden (dus van DVD naar Harddisk kopieeren), maar dan heb je een AC3 file waar DTS content in zit en juist die content is niet verder te ontleden...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Oooops!!!!

Net ff gechecked op www.dvdrhelp.com.... Het kan dus WEL!!!!

http://hypercubemx.free.fr/html/transcoding_guides.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat je doet is je hebt eerst een programmaatje nodig nl 1 Graphedit is wel ergens te downloaden .
Je hebt nodig de 2 wavdest.ax filter en ook 3 filewriter filter
Deze drie zitten allemaal in het directx-sdk wat je kan downloaden van microsoft.com
Je hebt ook nodig powerdvd met natuurlijk de dts-codec geinstalleerd.
En je hebt nog een hexeditor (bv winhex)nodig en ook een programma als foobar.

Nadat je de filtertjes van de dx-sdk hebt geregistreerd start je graphedit op .
Daar onder graph -> insertfilters onder directshowfilters selecteer je deze filters nl : cyberlink audiocd filter , cyberlink audio decoder , wavdest , filewriter .
Als deze allemaal in graphedit staan verbind je ze met pijltjes met de muis in dezelfde volgorde .
Als je met de rechter muisknop op een van de filters drukt kan je daarmee (geld niet voor allemaal) eigenschappen van dat betreffende filter instellen , zorg er daarmee bv voor dat de audio decoder op zes speakers staat ingesteld .
Daarna druk je op de play knop .

btw save je graphs dan kan je ze bij je volgende cd weer gebruiken (scheelt werk)
Dan krijg je (als het goed is ) op de plek waarnaar je filewriter hebt verwezen een zes-kanalen-wave file .

Die klinkt ook als het goed is te snel afgespeeld .
Dat te snel afspelen kan je verhelpen met een hexeditor , door deze waardes te veranderen .
hexadressen
14/m20 , moeten deze waardes worden
0100060044AC0000301308000C .
Dan saven en daarna klinken je wavjes waarschijnlijk goed , alleen met 200mb per
file wordt je niet erg gelukkig .

Daarna heb IK ze met foobar gecompressed naar mp4 of aac om ze van de harddisk te kunnen afspelen mp4 ondersteunt 6 kanalen en maakt de files ong 30mb per stuk en houdt de kanalen layout intact .

Al met al kostte mij dit ong 20 minuten per cd om te doen .

Je kan met bv nero de gecorrigeerde wavefiles wel compressen naar ac3 mbv een plugin , maar die is illegaal dus die optie zal ik hier niet noemen , deze plugin kent ook een andere kanalen layout dan je wavefiles dus als je hem gebruikt zit je subwoofersignaal bv op je rechtsvoorspeaker.

[ Voor 28% gewijzigd door enchion op 04-03-2004 17:23 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD's kan je zeker wel rippen
WMA'tjes met 5.1 geluid bestaat namelijk ook en daar kan je de bitrate ook lager zetten :)

Maar goed.
Zelf gebruik ik DVD Decryptor.
Dan moet je ook Demux-en ofzo.
Kwartiertje per CD en een uur om uit te zoeken hoe dat werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 10:33 een hele mooie reply
Kijk dat zijn de repy's :) dankjewel....

Idd comprimeren naar mp4 multichannel is ook een goed idee...
Eerst instantie ging mij het er alleen maar om, om gewoon weer ac3 tjes te krijgen....mp4 is een goede oplossing(foobar decodeert ze ook multichannel neem ik aan?....)

De audio cd's kan ik dus gewoon eerst rippen met eac secure mode en dan vervolgens je guide volgen?

Alvast bedankt, ik laat jullie weten of het resultaat me aanstaat :)
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:40:
DVD's kan je zeker wel rippen
WMA'tjes met 5.1 geluid bestaat namelijk ook en daar kan je de bitrate ook lager zetten :)

Maar goed.
Zelf gebruik ik DVD Decryptor.
Dan moet je ook Demux-en ofzo.
Kwartiertje per CD en een uur om uit te zoeken hoe dat werkte :)
uuh thademon, we hebben het hier over dts audio cd's

[ Voor 103% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Quote animal: De audio cd's kan ik dus gewoon eerst rippen met eac secure mode en dan vervolgens je guide volgen?

Nee , hoeft niet , op deze manier zal graphedit ze rechtstreeks van de cd aflezen of cdimage als je de cd eerst op een imagedrive zet (werkt wel sneller)

Anders als je de files van de cd vanaf de harddisk af wil omzetten naar echte waves dan moet je van http://hypercubemx.free.fr/html/dts_wav_filter.html de
DTS/WAV DirectShow Filter downloaden daarna registreren en in graphedit gebruiken in plaats van de cyberlink-audiocd filter .

Quote animal: (foobar decodeert ze ook multichannel neem ik aan?....)

Jazeker , gewoon encoderen in faac .
ogg kan trouwens ook multichannel .

Als je de files ook in andere players wil kunnen afspelen moet je de 3ivx-codec installeren .

Hier nog een site met nog meer codec gerelateerde bende
http://rarewares.hydrogenaudio.org/

[ Voor 63% gewijzigd door enchion op 04-03-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 14:24:

Hier nog een site met nog meer codec gerelateerde bende
http://rarewares.hydrogenaudio.org/
Ghehe of ik die site niet kende ;):P
Kga ut vanavond eens uitproberen :) danku
edit, ben het nu aant uitproberen...eerst die dx sdk leechen(222meg) :(

Ik snap alleen je verhaal van die hex editor niet, en hoe moet ik mijn wave opslaan met graph? kan dat niet echt in mn menu vinden..., en nog een vraagje...
Ik maak er dalijk weer een gecorigeerde wave van begrijp ik, maar hoe kan een oc een multichannel wave afspelen?!(lees foobar voordat je hem naar flac converteert)>?

[ Voor 42% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal schreef op 04 maart 2004 @ 12:55:
uuh thademon, we hebben het hier over dts audio cd's
gehehe O-) :z
Sorry ben ook maar een mens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
ok ik heb nu een wave file die wel wil afspelen in foobar, alleen HEEL HEEL langzaam...
Ik moet deze wav file openen in hexedit zei je?
Daarna loop ik vast?!
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 10:33:
Die klinkt ook als het goed is te snel afgespeeld .
Dat te snel afspelen kan je verhelpen met een hexeditor , door deze waardes te veranderen .
hexadressen
20 , 22 , 24 , 25 , 28 , 29 , 30 , 31 , 32 , moeten deze waardes worden
01 , 06 , 44 , AC , 30 , 13 , 08 , 00 , 0C .
Dan saven en daarna klinken je wavjes waarschijnlijk goed , alleen met 200mb per
file wordt je niet erg gelukkig .
ok, ik gebruik geen winhex(die moet je registreren, anders kan je geen files groter als 200KB saven), maar Hex-editor XVI32<<die was namelijk freeware)

Wat ik doe is de hex adressen opzoeken (dus 20) en die de waarde geven( nul een)
Enz enz, dodra ik de wave opsla dan krijg ik een HELE harde ruis/kraak whatever...

Weet je wat ik fout doe?
Dit is wat ik erval lees

Adres 20 moet zijn nul een
adres 22 moet zijn nul zes
adres 24 moet zijn vier vier
adres 25 moet zijn A C
adres 28 moet zijn drie nul
adres 29 moet zijn een drie
adres 30 moet zijn nul acht
adres 31 moet zijn nul nul
adres 32 moet zijn Nul C

Ik lees ze zo toch goed, en ik weet zeker dat ik ze ook verander(zoek het adres op, en verander de waarde zoals ik ze boven lees)

Graag wat opheldering aub, alvast erg bedankt !:)

[ Voor 83% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
edit:
shit verkeerde knop

[ Voor 178% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
quote animal: en hoe moet ik mijn wave opslaan met graph?

Als je in graphedit de filewriter filter geinsert hebt vraagt de filewriter waar je de file wil opslaan en hoe je hem wil noemen , noem hem bv track01.WAV

quote animal: alleen HEEL HEEL langzaam...
De wavefile moet om en nabij de 3keer zo groot zijn als de originele dts file en precies drie keer zo groot als een 2kanalen(stereo)wavefile met de zelfde tijdslengte (2kan x 3 = 6kan)
als hij flink kleiner is dan is er iets niet goed gegaan .
NL de gebruikelijke fout die na graphedit optreedt is dat hij nl te snel afspeelt .

ok Hexedit nu
wat je doet is dit
op de allerbovenste regel van het bestand begint de file met aan de linkerkant alleen hexadecimale getallen aan de rechterkant zie je de interpretatie van die getallen in bv schrift.
Wat je moet veranderen aan de getallen aan de linkerkant zijn van het (offset)14e blokje tot het (offset)20e blokje volgens hex (ik had stom genoeg in m`n eerste post de verkeerde nrs opgegeven) , offset 20 staat op regel twee .
vanaf14 tot 20 moet het achtermekaar dit worden 0100060044ac0000301308000c .

Sorry voor het op het verkeerde been zetten . |:(

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 04-03-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 17:20:
ok Hexedit nu
wat je doet is dit
op de allerbovenste regel van het bestand begint de file met aan de linkerkant alleen hexadecimale getallen aan de rechterkant zie je de interpretatie van die getallen in bv schrift.
Wat je moet veranderen aan de getallen aan de linkerkant zijn van het (offset)14e blokje tot het (offset)20e blokje volgens hex (ik had stom genoeg in m`n eerste post de verkeerde nrs opgegeven) , offset 20 staat op regel twee .
vanaf14 tot 20 moet het achtermekaar dit worden 0100060044ac0000301308000c .

Sorry voor het op het verkeerde been zetten . |:(
BTW mijn files zijn onmgeveer 200MB groot, en spelen wel degelijk langzaam af in foobar...heel het proces in graph is goed gegaan volgens mij :?

met hexen wijzigen heb ik totaal nog geen ervaring, maar deze uitleg moet ook gewoon bij mij freeware progje kunnen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
quote animal : met hexen wijzigen heb ik totaal nog geen ervaring, maar deze uitleg moet ook gewoon bij mij freeware progje kunnen neem ik aan?

hex=hex

zolang er aan het begin van de file zoiets staat als riff en dan (huppeldepup) en dan tag dan moet het op die plaatsen op de eerste regel staan .
die nummers slaan hierop als je in foobar rechtermuis op muziek show file info klikt dan zie je een aantal nrs , die haalt foobar uit die plek van de file .Bij meda player classic is dit rechtr muisknop - filters - je betreffende geluidskaart

op offset 14 en 15 samen stond waarschijnlijk fffe dit is de wFormattag dit blokje geeft aan wat voor type file het is bv of het wave is of een stream of text of bv een plaatje .

op offset 16 stond of 02 of 08 of al 06 dit zijn de hoeveelheid kanalen .

op offset 18en 19 samen stond waarschijnlijk 80bb die moest 44ac worden , dit is nl je bitrate , bb80 (omgekeerd) = (omgerekend naar decimaal) 48000hz en ac44=omger. =44100hz kan je proberen met je windows calculator op scientific te zetten en onder hex deze waardes in te vullen en daarna op de dec-knop te drukken .
op offset 1c,1d,1e samen moest komen 301308 , 081330 is in decimaal 529200 dit is de avgbytes per seconde.

op offset 20 moest komen 0c wat in decimaal 12 is dit is je nBlockalign
12 x 44100 = 529200 oftewel nblockalign x bitrate = avgbitrate

[ Voor 100% gewijzigd door enchion op 04-03-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
WERKT ! YES, zooo super vriendelijk bedankt! :-)

Speel nu 6 channel wav....ga nu converteren naar ogg of flac!
edit:
foobar did his job well(zoals ALTIJD!)

Misschien ga ik dalijk wel ff een duidelijk guide schrijven voor op m'n site

[ Voor 14% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
quote animal: WERKT ! YES, zooo super vriendelijk bedankt! :)

Ik heb er zelf ong anderhalve week over gedaan met alles afzoeken , wat nou de handigste optie is .

Erg blij te horen dus dat die tijd niet voor niets is geweest , graag gedaan . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 18:00:
quote animal: WERKT ! YES, zooo super vriendelijk bedankt! :-)

Ik heb er zelf ong anderhalve week over gedaan met alles afzoeken , wat nou de handigste optie is .

Erg blij te horen dus dat die tijd niet voor niets is geweest , graag gedaan .
ook klinkt dit geweldig, zelfde als op de marantz 7300
Werkt echt goed....

Sting - 02 - Desert rose - 6ch.flac (size 57MB) 8)

Ik vraag me alleen een ding af...

Is mijn orginele dts track 48 of 44 khz?
Het uiteindelijke resultaat geeft maar 44 aan...als ik dit in de hexen verander, heb ik dan ook daadwerkelijk 48 of wordt het al 44 met graph?

[ Voor 19% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
quote animal :Sting - 02 - Desert rose - 6ch.flac (size 57MB)

Ik bedoelde eigenlijk fAac , luister voor de zekerheid nog eens naar de kanalen apart .

Het enige jammere met mp4,aac is dat je het niet net als DD-ac3 via een digitale aansluiting kan sturen .

over 44khz
Volgens mij ikomt dat door wavdest , maar het kan ook zijn dat de dts op de cd zelf al 44khz is .
Als je die cd-images van het internet afhaalt dan noemt het zich wav , maar dat is niet echt zo .
Die inhouds opgave is expres veranderd omdat nero cq easycdcreator en andere geen dts cd`s kunnen branden , wav is op die manier hetzelfde als bin nl een ruw data formaat , de cd wordt gewoon (door te branden) gevuld en je dvd speler ziet daarna gewoon een dts cd , aangezien die net als "een platenspeler" blind afspeelt .

[ Voor 52% gewijzigd door enchion op 04-03-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 18:17:
quote animal :Sting - 02 - Desert rose - 6ch.flac (size 57MB)

Ik bedoelde eigenlijk fAac , luister voor de zekerheid nog eens naar de kanalen apart .

Het enige jammere met mp4,aac is dat je het niet net als DD-ac3 via een digitale aansluiting kan sturen .
haha in flac werkt ut ook, maar zal idd maar naar aac encoden dan :)

Heb jij enig idee hoe het nou met die 44khz<>48khz zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
quote animal:Heb jij enig idee hoe het nou met die 44khz<>48khz zit?
zie mijn vorige aangepaste post .

Als je klikjes en/of popjes hoort of het geluid klinkt iets minder rustig kan je met behulp van hypercube bv voordat je foobar in actie gooit resamplen van 44100 naar 48000 .

quote animal:haha in flac werkt ut ook, maar zal idd maar naar aac encoden dan .

hoeft niet , mag wel , als het werkt is het toch goed ??

[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 04-03-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op 04 maart 2004 @ 18:30:
quote animal:Heb jij enig idee hoe het nou met die 44khz<>48khz zit?
zie mijn vorige aangepaste post .

Als je klikjes en/of popjes hoort of het geluid klinkt iets minder rustig kan je met behulp van hypercube bv voordat je foobar in actie gooit resamplen van 44100 naar 48000 .

quote animal:haha in flac werkt ut ook, maar zal idd maar naar aac encoden dan .

hoeft niet , mag wel , als het werkt is het toch goed ??
ok dankje(hypercube is nieuw in foobar ofzo? ken het niet)

Heb jij ook je aac files in 44.1 dan? of krijg jij wel automatisch 44.1's?
in de hex geven we toch aan dat ie 44 is? of denk ik nu verkeert?

[ Voor 6% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
In de hex geven we aan dat het 44.1 is omdat dat ook zo is , hij speelt zo vreemd af omdat de file tegen de player zegt dat hij 48 is terwijl hij 44.1 in werkelijkheid is .

dit is hypercube
http://hypercube.is.dreaming.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
OMFG mp4, 11 mb groot, 6 kanalen, en klinkt gewoon bijna perfect?!?! HOE DOEN ZE UT :D:D

Heel erg bedankt voor de uitleg, goed topic voor de searchers iig!

Trouwens misschien wil je me even aanmelden op msn skanimal(at)home.nl ??

[ Voor 20% gewijzigd door Animal op 04-03-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Oud topic, ik weet het.. :P

Ik heb inmiddels 10 tallen dts cd's omgezet, alleen nu heb ik een probleem dat mijn cd-rom speler mijn dts cd's niet goed uitleest(ik krijg dus tikken in de mp4)

Is het mogelijk om de wav eerst met eac te rippen, en vervolgens met een filter de wav in graphedit te zetten?

Eigenlijk is deze vraag gericht aan enchion. die weet namelijk precies wat ik bedoel :)
edit:
hmm image maken met eac, vervolgens mounten met deamon, en die tracks laden in graph ;)

ff proberen

[ Voor 15% gewijzigd door Animal op 25-05-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Heb je die tikken ook al in je wav , voordat je hem encode naar mp4 .
Als je (in graphedit) achter de cyberlink audio decoder even je audio renderer zet tikt hij dan ook.
Zoja dan moet het inderdaad liggen aan het rippen de cd-speler is misschien niet snel genoeg .

Ik heb Nero-Imagedrive gebruikt om de dts images om te zetten .
als je een bin/cue-rip hebt kan je die in nero branden als image naar een ".nrg" om die vervolgens op je virtualcd/dvd drive te zetten.

Op de hypercube site staat een filter om inderdaad dts-wavjes vanaf de harddisk te gebruiken voor het omzetten nl. hier
http://hypercubemx.free.fr/html/dts_wav_filter.html Het gaat om dit bestand
DTSWAVSource.ax directshow filter
Je hebt waarschijnlijk dan ook de iviaudio.ax filter van intervideo windvd nodig die DTSWAVSource.ax wil bij mij nl niet connecten met de cyberlink audio decoder.

By the way, er is nu een filter waarmee je multikanalen mp4,aac,wav en ogg on the fly kunt encoden/streamen als "Dolby Digital" om digitaal door te geven aan je versterker.
http://acidbao.free.fr/isoft/dlpage.php?prog=DolbyOutDS

Het schijnt niet lang meer te duren voordat dit werk overbodig wordt , de nieuwe ac3filter pretendeerd dtswav te kunnen afspelen . }:O

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 30-05-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion schreef op zondag 30 mei 2004 @ 09:21:
Heb je die tikken ook al in je wav , voordat je hem encode naar mp4 .
Als je (in graphedit) achter de cyberlink audio decoder even je audio renderer zet tikt hij dan ook.
Zoja dan moet het inderdaad liggen aan het rippen de cd-speler is misschien niet snel genoeg .

Ik heb Nero-Imagedrive gebruikt om de dts images om te zetten .
als je een bin/cue-rip hebt kan je die in nero branden als image naar een ".nrg" om die vervolgens op je virtualcd/dvd drive te zetten.

Op de hypercube site staat een filter om inderdaad dts-wavjes vanaf de harddisk te gebruiken voor het omzetten nl. hier
http://hypercubemx.free.fr/html/dts_wav_filter.html Het gaat om dit bestand
DTSWAVSource.ax directshow filter
Je hebt waarschijnlijk dan ook de iviaudio.ax filter van intervideo windvd nodig die DTSWAVSource.ax wil bij mij nl niet connecten met de cyberlink audio decoder.

By the way, er is nu een filter waarmee je multikanalen mp4,aac,wav en ogg on the fly kunt encoden/streamen als "Dolby Digital" om digitaal door te geven aan je versterker.
http://acidbao.free.fr/isoft/dlpage.php?prog=DolbyOutDS

Het schijnt niet lang meer te duren voordat dit werk overbodig wordt , de nieuwe ac3filter pretendeerd dtswav te kunnen afspelen . }:O
Late reply, maar wel een belangrijke

Bedankt voor je tips, maar ik heb idd ook de tikken in de audio, ook als ik er een image van maak, het heeft echt met de graph te maken.

Ik ga je linkjes eens uittesten

Bedankt
Het beste zou zijn, cdtje rippen, en hopla, in media center direct afspelen :)
Want dat is voortaan de bedoeling

Ik haal hem nu door de graph heen, vervolgens, maak ik er een WMA5.1 pro van, en speel hem ANALOOG in MCE af...:|

Niet echt ideaal dus

Die laatste link die je me gaf, zou ook in mce moeten werken toch?

ps. die tikken blijven, ookal download je een dtswav, en die mik je in een graph, nog steeds tikken...

[ Voor 15% gewijzigd door Animal op 26-02-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
ok ff voor de duidelijkheid... wma is (net als AAC (mp4 is de gebruikte container hiervoor) en OGG) een lossy codec, waarbij kwaliteit verloren gaat...
aac, en zeker ogg, geven stukken betere kwaliteit dan wma... dus als je goede kwaliteit wil kies je ogg of aac...

FLAC is lossless, geen enkel kwaliteitsverlies dus! de beste keus...

btw, Media Player Classic kan gewoon AC3 en DTS afspelen! hoef je nieteens te rippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
BIM schreef op donderdag 04 maart 2004 @ 09:54:
Die gedownloade sting dts cd's hebben als bron al AC3 gehad, omdat het dus niet mogelijk is om DTS te rippen. (kheb ze ook thuis)
- Het is wel degelijk mogelijk om de DTS stream van een dvd te rippen. Het is zelfs mogelijk om die dvd .dts file vervolgens weer afzonderlijk af te spelen, b.v. met media player classic, of te transcoderen naar cd-dts formaat.

- Sting heeft 3 orginele DTS cd's uitgebracht. Zie hier een redelijk complete lijst van alle uitgebrachte DTS cd's.: http://www.blam1.com/LaserDisc/dts_CD_Releases.htm
(Ik probeer deze lijst compleet te krijgen, maar mis er nog steeds een stuk of 20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
enchion: heb jij het inmiddels aan de gang gekregen, om op een andere soort manier(zonder graph) een dts audio cd te transcoden?
En heb jij de 6ch Dolby Digital encoder al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Animal schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:51:
[...]

enchion: heb jij het inmiddels aan de gang gekregen, om op een andere soort manier(zonder graph) een dts audio cd te transcoden?
En heb jij de 6ch Dolby Digital encoder al werkend gekregen?
Kick :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Pagina: 1