[P4]Ondersteunt mijn proc HT?

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ik was in 3d marks 03 pro aan het koekeloeren en tot mijn verbazing kwam ik 2 rare dingen tegen.

1- ondersteunt mijn p4 2.4 ghz nou HT?
2- kan ik mijn processor op 3200 mhz zetten, zonder dat dat gevolgen heeft?

kan het zo zijn dat ik een ondergeklokte processor heb gekocht, en dat er functies uitgeschakeld zijn?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markyb/processor.JPG

Verwijderd

Als het een 533MHz FSB is heeft ie geen HT support, de 800MHz FSB CPU heeft wel HT

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

De enige p4 2.4 GHz die HT heeft is diegene met 800 FSB

Hij zou door middel van oc op 3.2 kunnen lopen , maar dat is altijd een gok...
Hangt van je mem , koeling en andere factoren af...

De kick van Electric!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Ossenaar schreef op 03 maart 2004 @ 23:09:
De enige p4 2.4 GHz die HT heeft is diegene met 800 FSB

Hij zou door middel van oc op 3.2 kunnen lopen , maar dat is altijd een gok...
Hangt van je mem , koeling en andere factoren af...
dus met andere woorden, dit schema heeft het verkeerd (ik heb idd een 533 fsb (of liegt de doos nou tegen me?)) hoe kan ik die fsb checken? die van het mobo is iig wel 533.

Verwijderd

Megahertzen:

Nee, dit geeft alleen mogelijkheden van je CORE aan. Aangezien de snelste standaad int€l pentium 4 nog steeds 3.2GHz is, vind men dat blijkbaar genoeg. Je ZOU kunnen overklokken, maar dan kom je al vrij snel aan vcore verhogingen, en zeker met zo'n proc met bijpassend moederbord meer geklooi dan het waard is.

Hyperthreading:

Wederom, het is een MOGELIJKHEID van je core. In jou model staat dat uit, je kan het niet aanzetten zonder cleanroom en bakselspul, micro (nano) soldeerbout etc, hence, disabled.

Verwijderd

sorrie maar ik denk dat wat er weergegeven wordt dat dat de mogelijkheden van de TS zijn moederbord waren, en niet die van zijn cpu

hmmmm er staat toch echt cpu :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 23:25 ]

Verwijderd

Sorry hoor, maar wat verkopen jullie een onwaarheden.

De eerste P4 met HT was een Northwood op 3,06 GHz met een FSB van 533 MHz.

Het probleem zit imogelijk in het moederbord. Die moet namelijk ook HT ondersteunen.

Verwijderd

is dat zo bladiebla? volgens mij was 2800 mhz 800 fsb de 1e HT ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:23:
De eerste P4 met HT was een Northwood op 3,06 GHz met een FSB van 533 MHz.
En dat is ook gelijk de enige CPU met 533 Mhz FSB die HT ondersteund, dus het klopt dan misschien wel niet dat je altijd een 800 Mhz FSB versie moet hebben, maar in dit geval heeft blijft de conclusie hetzelfde :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 03-03-2004 23:27 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Kijk eens op de site van Intel, daar staat precies wat voor chipset je nodig hebt en wat voor cpu.

Ikzelf heb een 3.06 ghz met ht gehad op een 850 chipset. Nu heb ik een 3.0 ghz cpu met ht op een 875 chipset.

Kijk maar ff bij Intel dan zie je et vanzelf.....

Geef eens wat meer info, wat voor mobo, merk, chipset etc....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 23:34 ]

Verwijderd

te lezen in FAQ:

Welke processor zit er momenteel op mijn moederbord?
Als de BIOS volgens jou geen betrouwbare informatie weergeeft en je te lui bent om de CPU gewoon uit je systeem te halen en deze uit te lezen, dan zou je met de volgende tooltjes exact kunnen nagaan welke CPU er nou op je moederbord zit:

WCPUID - http://www.h-oda.com
CPU-Z - http://www.cpuid.com/cpuz.php
AIDA32 - http://www.aida32.hu

met 1 van die proggies kan je de gegevens van 3Dmark2003 checken eventueel?

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:26:
is dat zo bladiebla? volgens mij was 2800 mhz 800 fsb de 1e HT ?
Nee de 3.06 was Echt wel de eerste met HT

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik heb net zo ook eens zitten kijken op het zelfde schermpje dat 3dmark03 maakt en ik heb mijn twijfels er over want, er staat namelijk dat mij PIV 2.66ghz 533 fsb ook hypertreading ondersteund maar als ik op de site van intel kijk wordt dit tegen gesproken.
Of kun je processor gedwongen op ht laten draaien dat ze het wel ondersteunen maar niet vrijgeven is of zo iets ???

Antwoord al gelezen moet vaker refreshen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Schapie op 03-03-2004 23:41 . Reden: typo moet vaker refresen ]

No signature found

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MarkyB schreef op 03 maart 2004 @ 23:06:
1- ondersteunt mijn p4 2.4 ghz nou HT?
Nee :)
2- kan ik mijn processor op 3200 mhz zetten, zonder dat dat gevolgen heeft?
Give it a try :Y)
kan het zo zijn dat ik een ondergeklokte processor heb gekocht, en dat er functies uitgeschakeld zijn?
Je bent niet de enige ;) Alle P4's komen uit dezelfde wafers. Echter je hebt batches die het wat beter doen dan andere, dan worden ze verkocht met een hogere danwel lagere snelheid B)

Maargoed, dit is software en dat moet je nooit al te serieus nemen. Trek gewoon je kast open, haal de koeler af van de CPU en kijk met jouw eigen ogen op de CPU core. Daar staat de juiste CPU snelheid en een sSpec string. Zoek hier de sSpec info op en kijk daarna hier of hier of jouw CPU überhaupt HT ondersteunt :)
Pagina: 1